Korea hadat üzent – Hyundai Santa Fe a BMW X3 ellen



A Hyundai a Santa Fe modelljével egyértelműen a német prémiumkategóriát támadja. De vajon elég edzett ahhoz, hogy legyőzze a BMW X3-at? Az Auto Bild tesztje.

A koreai autógyártók egyértelműen az idei év nyertesei. A Hyundai az elmúlt 10 évben megháromszorozta éves eladásait, ám a koreai óriás nem nyugszik babérjain, hiszen folyamatosan az európai nagyok, a VW, Opel és Ford ügyfélkörét támadja – az új Santa Fétől pedig immár a német prémiummárkák is retteghetnek. Legfőképpen a BMW X3 áll a koreaiak célkeresztjében, amellyel igencsak nagy fába vágták fejszéjüket. Az X3-as volt ugyanis a középkategóriás szabadidő-autók első német képviselője, ráadásul évek óta piacvezető pozícióban van.


A Santa Fe az első olyan koreai, amelyet nemcsak racionális vásárló választ. A SUV tényleg impozáns jelenség, jól összerakott autó, amellyel bárhol meg lehet jelenni, amely azért valljuk be, néhány éve még nem volt jellemző a koreai márkákra. A megjelenést a BMW X3-as esetében a tökéletességre fejlesztették, így az is minden élethelyzetben helytáll. Mindazonáltal mindkét modell az irigységi határ alatt marad, hiszen egyikük sem olyan hivalkodó, mint egy Porsche Cayenne, sokkal inkább családi szállítójármű benyomását keltik, 4,70 méteres hosszukkal pedig kereken 20 centivel rövidebbek a felsőkategóriás kombiknál, ám helyből ezekben sincs hiány.


A helykínálatban a Hyundai gyűjt értékes pontokat: elől-hátul egyértelműen nagyobb a helykínálat, mint a bajorok autójában. Főleg hátul tudnak a Santa Fe utasai terpeszkedni. A BMW jobb üléspozíciójával és kényelmes sportüléseivel vág vissza, amely 630 euro ellenében sokféleképpen állítható is. Mindkét modellnél meggyőző a megemelt üléspozíció – a kilátás főként városban fejedelmi. A Santa Fe meggyőzően példázza azt a minőségi fejlődést, amelyet a koreai márka az elmúlt időszakban produkált. Puha műanyagok gondos összeillesztésével, a kapcsolók finom kezelhetőségével és a navigáció kristálytiszta kijelzőjével a BMW alig képes felvenni a versenyt. Nem csoda, hogy a Hyundai annyira bízik saját termékében, hogy öt év garanciát kínál a Santa Féhez is.   


A BMW kemény kritikákat kapott az első generációs X3 miatt. A menetdinamikája ugyan verhetetlen volt, ám túl kemény és kidolgozatlan volt. Ám a bajorok is tanulékonyak, az új X3 sokkal harmonikusabbra sikerült. Majdnem ugyanolyan kezes, mint egy személyautó, miközben azoknál sokkal több kényelmet kínál. Egyedül a felfüggesztés a BMW gyengéje, annak ellenére, hogy a tesztautóban 1100 eurós állítható futómű dolgozott. Agilis, fürge menetdinamikája megmaradt azonban, amelyhez a 200 eurós felárral kapott sport kormánymű tökéletesen illeszkedik, így az X3 majdnem ugyanolyan kezes, mint egy 3-as.  


Ebben a kérdésben a Hyundai sajnos még nem ért fel a bajorok szintjére. A rugózás keményebb, ám a Santa Fe nem annyira dinamikus, határhelyzetben kiválóan alulkormányzottá válik az autó, amely veszélytelen, viszont nem sportos. Különösen azért, mert az ESP mereven a pályán tartja az autót.


Hasonló a helyzet a motorral: A BMW kisebb teljesítménye ellenére sportosabbnak hat, amelyhez a fantasztikus nyolcfokozatú automatának észrevétlen váltásaival és kis fordulatszámvesztésével is sok köze van. Azonban a BMW négyhengerese elég keményen jár. A Hyundai motorja sokkal finomabban és csendesebben működik, ám egyáltalán nem dinamikus: a hatfokozatú automata simán, de lassan kapcsol, sokkal lassabban reagál a gázpedálra. Így alig lehet elhinni, hogy a 2,2 literes CRDi motor kis híján 200 lóerős, a vezetőülésből sokkal kevesebb jön át ebből. A kemény futóművel együtt így ez elég disszonánssá teszi az autót. Nem drámai módon, de lényegében a BMW még mindig jobb a Hyundainál, ám ma már a Hyundai lényegesen jobb autó lett, mint elődjei, így az új Santa Fe is 500 pont feletti értéket kapott a teszten.


Mindazonáltal a Hyundai igen szépen megfizetteti a minőségi javulást a vásárlóival. A tesztautó Premium felszereltségű, amely automata váltóval 45820 eurót kóstál (M.o kb.: 11,8 mFt) és habár a szériafelszereltséghez hozzátartozik a bőrkárpit, navigáció, 19 collos kerekek, azért ez így igen tekintélyes összeg. A BMW X3 Németországban ezzel szemben 800 euróval kevesebbe kerül, így kisebb értékvesztésével egyértelműen megnyerte a meccset.

Forrás: autobild.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését