A BMW-vel vetekszik a Hyundai jövedelmezősége



A Hyundai Motor profitrátája immár a BMW szintjén van, amellyel jóval felülmúlja néhány fontosabb autógyártó, köztük a Volkswagen és a General Motors rátáját is.  

A Hyundai Motor járműipari üzletága üzemi, üzleti eredményének bevételhez viszonyított aránya elérte a 10,91 százalékot a harmadik negyedévben, amely nagyságrendileg azonos a BMW 10,94 százalékos arányával a Korea Herald szerint. Ezzel azon kevés autógyártók közé került a Hyundai, amely kétszámjegyű profitrátát volt képes produkálni, míg a Volkswagen és a GM 7 százalék alatti értékeket jelentett.  

A Hyundai Motor számára azért nagyon fontos ez az érték, mivel a koreai gyártó termékei elsősorban a hazai és külföldi középosztály számára készülnek, míg a BMW termékeit inkább a magasabb jövedelmi osztályba tartozók vásárolják.


A Hyundai vezetői szerint a magas ráta annak az üzletpolitikának köszönhető, amelynek révén tartózkodtak a túlzott árengedményektől, emellett pedig az összeszerelő futószalagok integrálásával csökkentették gyártási költségeiket.


Viszont a világgazdasági válság következtében a Hyundai és a BMW is a profitabilitás csökkenését könyvelhette el, hiszen a harmadik negyedév során előbbié 0,9, míg utóbbié 1,2 százalékot csökkent.

A koreai vállalat korábban ígéretet tett arra, hogy a cég bővülése helyett sokkal inkább a jövedelmezőség javítására helyezi a hangsúlyt, mivel a július-szeptember időszakban enyhén csökkent a bevétele az előző időszakhoz képest.

Habár a koreai gyártó harmadik negyedéves üzemi eredménye 3,1 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban és eléri az 1,83 milliárd dollárt, ez 17,8 százalékkal alacsonyabb, mint az a korábbi negyedévben volt.

Hasonlóképpen 3,6 százalékkal növekedett a Hyundai árbevétele, illetve 12,9 százalékkal emelkedett a nettó profitja az előző évhez viszonyítva, ám a két terület 10,5 és 15 százalékot esett az előző negyedévihez viszonyítva.  


„A negyedéves esés a szakszervezeti mozgolódások miatt bekövetkezett gyengébb termelési kapacitásnak, illetve a hazai piac elhúzódó visszaesésének köszönhető.” – mondja a vállalat szóvivője.

„A gazdasági környezet bizonytalansága tovább tart.” – mondja a szóvivő. „Ahhoz, hogy elérjük az éves célkitűzésünket, a minőségi modelljeink termelését növeljük, illetve kreatív marketingkampányokat indítunk.”

Közben a Hyundai kimondottan a kínai piacra tervezett modelleket mutatott be az évente megrendezésre kerülő Guangzhou Nemzetközi Autókiállításon, amelynek célja minél nagyobb piaci részesedést szerezni a világ legnagyobb autópiacán.


A Hyundai Motor kiállította a Sonata nyolcadik generációját, valamint a legújabb Langdong és Yuedong modelleket, amelyek mind az Elantra helyi megfelelői. Emellett Verna néven megtalálható volt a porondon az Accent legújabb generációja is csakúgy, mint az ix35 szabadidő-autó.

A Hyundai Yuedong és Langdong modelljei igen jól szerepelnek a kínai piacon, az elmúlt hónapban mindkettő felkerült Kína 10 legkeresettebb modelljei közé, az ix35 pedig a harmadik legkedveltebb SUV modell volt októberben.

„A Hyundai Motor nagy figyelmet fordít a kínai piacra.” – mondja a Hyundai Motor kínai képviselője. „Továbbra is innovatív módon próbálunk a lehető legnagyobb mértékben megfelelni a kínai autóvásárlók igényeinek.”

Forrás: just-auto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei