A BMW-vel vetekszik a Hyundai jövedelmezősége
A Hyundai Motor profitrátája immár a BMW szintjén van,
amellyel jóval felülmúlja néhány fontosabb autógyártó, köztük a Volkswagen és a
General Motors rátáját is.
A Hyundai Motor járműipari üzletága üzemi, üzleti
eredményének bevételhez viszonyított aránya elérte a 10,91 százalékot a
harmadik negyedévben, amely nagyságrendileg azonos a BMW 10,94 százalékos
arányával a Korea Herald szerint. Ezzel azon kevés autógyártók közé került a
Hyundai, amely kétszámjegyű profitrátát volt képes produkálni, míg a Volkswagen
és a GM 7 százalék alatti értékeket jelentett.
A Hyundai Motor számára azért nagyon fontos ez az érték,
mivel a koreai gyártó termékei elsősorban a hazai és külföldi középosztály
számára készülnek, míg a BMW termékeit inkább a magasabb jövedelmi osztályba
tartozók vásárolják.
A Hyundai vezetői szerint a magas ráta annak az
üzletpolitikának köszönhető, amelynek révén tartózkodtak a túlzott
árengedményektől, emellett pedig az összeszerelő futószalagok integrálásával csökkentették
gyártási költségeiket.
Viszont a világgazdasági válság következtében a Hyundai és a
BMW is a profitabilitás csökkenését könyvelhette el, hiszen a harmadik negyedév
során előbbié 0,9, míg utóbbié 1,2 százalékot csökkent.
A koreai vállalat korábban ígéretet tett arra, hogy a cég
bővülése helyett sokkal inkább a jövedelmezőség javítására helyezi a hangsúlyt,
mivel a július-szeptember időszakban enyhén csökkent a bevétele az előző
időszakhoz képest.
Habár a koreai gyártó harmadik negyedéves üzemi eredménye 3,1
százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban és eléri az 1,83 milliárd dollárt,
ez 17,8 százalékkal alacsonyabb, mint az a korábbi negyedévben volt.
Hasonlóképpen 3,6 százalékkal növekedett a Hyundai árbevétele,
illetve 12,9 százalékkal emelkedett a nettó profitja az előző évhez
viszonyítva, ám a két terület 10,5 és 15 százalékot esett az előző negyedévihez
viszonyítva.
„A negyedéves esés a szakszervezeti mozgolódások miatt
bekövetkezett gyengébb termelési kapacitásnak, illetve a hazai piac elhúzódó visszaesésének
köszönhető.” – mondja a vállalat szóvivője.
„A gazdasági környezet bizonytalansága tovább tart.” –
mondja a szóvivő. „Ahhoz, hogy elérjük az éves célkitűzésünket, a minőségi
modelljeink termelését növeljük, illetve kreatív marketingkampányokat indítunk.”
Közben a Hyundai kimondottan a kínai piacra tervezett
modelleket mutatott be az évente megrendezésre kerülő Guangzhou Nemzetközi
Autókiállításon, amelynek célja minél nagyobb piaci részesedést szerezni a
világ legnagyobb autópiacán.
A Hyundai Motor kiállította a Sonata nyolcadik generációját,
valamint a legújabb Langdong és Yuedong modelleket, amelyek mind az Elantra
helyi megfelelői. Emellett Verna néven megtalálható volt a porondon az Accent
legújabb generációja is csakúgy, mint az ix35 szabadidő-autó.
A Hyundai Yuedong és Langdong modelljei igen jól szerepelnek
a kínai piacon, az elmúlt hónapban mindkettő felkerült Kína 10 legkeresettebb
modelljei közé, az ix35 pedig a harmadik legkedveltebb SUV modell volt
októberben.
„A Hyundai Motor nagy figyelmet fordít a kínai piacra.” –
mondja a Hyundai Motor kínai képviselője. „Továbbra is innovatív módon
próbálunk a lehető legnagyobb mértékben megfelelni a kínai autóvásárlók igényeinek.”
Forrás: just-auto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!