Dél-Korea autógyártói félnek az újabb kereskedelmi egyezményektől



Dél-Korea autóipara aggodalmát fejezte ki az ország Japánnal és Kínával megkötendő, mintegy 1,5 milliárd vásárlót érintő háromoldalú szabadkereskedelmi egyezménye miatt, mivel az előnytelenül érintené a hazai autógyártást.

A Koreai Automobilgyártók Szövetségének (KAMA) vezetője, Tae-nyen Kim szerint bizonyos ideig fenn kellene tartani az importált autókra kivetett vám mértékét a szerződés hatályba lépése után is azért, hogy a helyi autógyártók felkészülhessenek annak kedvezőtlen hatásaira. „Komolyan aggódunk a háromoldalú megegyezés miatt, amely a dél-koreai autógyártókat veszélyezteti.” – mondta Kim a Reutersnek adott interjújában. „Nagyon kevés az esélye annak, hogy Dél-Korea exportja valóban jelentősen növekedne az egyezmény hatályba lépését követően.” – tette hozzá Kim.   

Kim elmondta, hogy Dél-Korea eddig hiába próbált meg bejutni a japán autópiacra többek között azért, mert a fogyasztók elsősorban a helyi márkák termékeit részesítik előnyben. A Kínába exportált termékek pedig csak egy töredékét jelentik a koreai autógyártók ázsiai exportjának.


A szakértők szerint az autógyártókon túl nehéz elképzelni a sikeres együttműködést a három fél között, mivel több téren is jelentősen eltérő álláspontot képviselnek. A kínai élelmiszer beözönlése például főképp a dél-koreai gazdálkodókat tölti el félelemmel.  

Dél-Korea autóiparát az Európával és az Egyesült Államokkal kötött szabadkereskedelmi egyezmény egyik legnagyobb haszonélvezőjének tekintik, így ennek lobbi csoportja most erőteljesen aggódik egy Japánnal és Kínával megkötött hasonló egyezmény hatásai miatt.   

Az iparág vezetői szerint az egyezmény az importautók beözönlését eredményezné Kínából és japánból, amely komolyan veszélyeztetné a hazai autógyártókat, köztük a Hyundai Motor eredményességét is. Tavaly csupán 546 darab koreai autót exportáltak Japánba, miközben onnét 19 171 darab autó hajózott Dél-Koreába. Kim elmondta, hogy 8 százalékos vámmal terhelik az importált személyautókat Koreában, amíg Japán egyáltalán nem számol fel vámot a behozott gépkocsik után.


„Nem vagyunk versenyképesek Japánban, holott nem terhelik vámok az autóimportot.” – mondja Kim. Kínában pedig a legtöbb koreai autót értékesítő Hyundai és Kia márkák saját gyárakat építettek ott, így ezekre nem lenne hatással az egyezmény.  

Elmondta azt is, hogy az olcsóbb kínai autók hamar minőségivé fejlődhetnek, így könnyen utat találhatnak Dél-Koreába, amellyel veszélyeztethetik a koreai kisautópiacot. Az egyezmény továbbá utat nyithat más nemzetközi autógyártók Kínában előállított modelljeinek még kedvezőbb áron történő koreai értékesítése előtt is.  

A dél-koreai autópiac 90 százalékát jelenleg a helyi autógyártók, a Hyundai, a Kia, a General Motors, a Renault Samsung és a Ssangyong Motor uralják. Ám Dél-Korea korábban Európával és az Egyesült Államokkal megkötött szabadkereskedelmi egyezményeinek hatására egyre inkább nő az importált autók népszerűsége, ám az importot még a mai napig jócskán meghaladja az export.  

Forrás: brecorder.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését