Minőségi problémák a Hyundainál
A Hyundai Motor és a Kia Motors nemrég globálisan több
millió autó visszahívását tervezi, miután az Egyesült Államokban a féklámpák
kapcsolói miatt 1,9 millió autót kénytelenek felülvizsgálni.
A lépés a világ ötödik legnagyobb autógyártója számára azt
jelentheti, hogy a visszahívás végső darabszáma jóval növekszik majd, amely
ezzel együtt egy erős figyelmeztetés arra vonatkozóan, hogy az autógyártó a
gyors növekedés miatt mégis feláldozta minőségi követelményeinek egy részét.
A vállalat elnöke, Mong-koo Chung folyamatosan azt hangsúlyozta
az elmúlt időszakban, hogy az autógyárakban a minőség az elsődleges szempont,
amelynek érdekében a bővülés folyamatát le is lassította, szigorúbb minőségi követelményeket
léptetett életbe, ám az elemzők szerint a lépés túlságosan későn történt meg.
„A Hyundai az elmúlt években nagyon hatalmas ütemben húzott
fel gyárakat a világban, ám a minőség javítása elmaradt a gyors mennyiségi
növekedéstől.” – állítja Phill-soo Kim, a szöuli Daelim egyetem autóipari
tanszékének professzora. „A legutóbbi visszahívás rávilágít a Hyundai minőségi
rendszerének hiányosságaira.” – teszi hozzá Kim.
A Hyundai vezetői szerint a vészcsengő akkor szólalt meg,
amikor az utóbbi években egyre lejjebb csúsztak a minőségi rangsorokban. „Megoldottuk
a problémákat, így a minőségi rangsorban idéntől ismét feljebb lépünk.” –
mondta egy neve elhallgatását kérő Hyundai vezető a Reutersnek anélkül, hogy
részleteket is említett volna.
Tavaly a J. D. Power minőségi felmérésén a Hyundai a 2011-es
11. pozícióját tovább rontva a 18. helyen végzett. „A minőségi megítélés
zuhanása részben annak is köszönhető, hogy a Hyundai rohamléptékkel bővült
olyan új szegmensekbe, ahol a megjelent modellek nem tudták megismételni a
Sonata sikerét.” – mondja Dave Sargent, a J. D. Power elnök-helyettese.
A Hyundai közleménye szerint visszahívást, szervizkampányt,
vagy más korrekciós beavatkozás kénytelen végrehajtani mindazon országokban,
ahol a Hyundai gépkocsikat a szóban forgó hibás féklámpa-alkatrészekkel hozták
fogalomba.
A visszahívások komoly problémákat okoznak az autógyártónak,
akik a jen gyengülése miatt aggódnak a japán riválisok olcsóbbá válásától is. A
hír azonban azért sem jön jókor, mivel néhány hónapja már címlapokra került a
két koreai márka a fogyasztási adatok mérésének pontatlansága és az ebből adódó
kártérítések és perek miatt.
Forrás: reuters.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!