Minőségi problémák a Hyundainál



A Hyundai Motor és a Kia Motors nemrég globálisan több millió autó visszahívását tervezi, miután az Egyesült Államokban a féklámpák kapcsolói miatt 1,9 millió autót kénytelenek felülvizsgálni.  

A lépés a világ ötödik legnagyobb autógyártója számára azt jelentheti, hogy a visszahívás végső darabszáma jóval növekszik majd, amely ezzel együtt egy erős figyelmeztetés arra vonatkozóan, hogy az autógyártó a gyors növekedés miatt mégis feláldozta minőségi követelményeinek egy részét.

A vállalat elnöke, Mong-koo Chung folyamatosan azt hangsúlyozta az elmúlt időszakban, hogy az autógyárakban a minőség az elsődleges szempont, amelynek érdekében a bővülés folyamatát le is lassította, szigorúbb minőségi követelményeket léptetett életbe, ám az elemzők szerint a lépés túlságosan későn történt meg.  

„A Hyundai az elmúlt években nagyon hatalmas ütemben húzott fel gyárakat a világban, ám a minőség javítása elmaradt a gyors mennyiségi növekedéstől.” – állítja Phill-soo Kim, a szöuli Daelim egyetem autóipari tanszékének professzora. „A legutóbbi visszahívás rávilágít a Hyundai minőségi rendszerének hiányosságaira.” – teszi hozzá Kim.


A Hyundai vezetői szerint a vészcsengő akkor szólalt meg, amikor az utóbbi években egyre lejjebb csúsztak a minőségi rangsorokban. „Megoldottuk a problémákat, így a minőségi rangsorban idéntől ismét feljebb lépünk.” – mondta egy neve elhallgatását kérő Hyundai vezető a Reutersnek anélkül, hogy részleteket is említett volna.

Tavaly a J. D. Power minőségi felmérésén a Hyundai a 2011-es 11. pozícióját tovább rontva a 18. helyen végzett. „A minőségi megítélés zuhanása részben annak is köszönhető, hogy a Hyundai rohamléptékkel bővült olyan új szegmensekbe, ahol a megjelent modellek nem tudták megismételni a Sonata sikerét.” – mondja Dave Sargent, a J. D. Power elnök-helyettese.

A Hyundai közleménye szerint visszahívást, szervizkampányt, vagy más korrekciós beavatkozás kénytelen végrehajtani mindazon országokban, ahol a Hyundai gépkocsikat a szóban forgó hibás féklámpa-alkatrészekkel hozták fogalomba.

A visszahívások komoly problémákat okoznak az autógyártónak, akik a jen gyengülése miatt aggódnak a japán riválisok olcsóbbá válásától is. A hír azonban azért sem jön jókor, mivel néhány hónapja már címlapokra került a két koreai márka a fogyasztási adatok mérésének pontatlansága és az ebből adódó kártérítések és perek miatt.

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését