A Hyundai többé már nem olcsó márka



A Hyundai jelenleg az autóipar egyik legerősebb márkája, amelyről Hansjörg Mayr, a Hyundai osztrák importőrének vezetőjét kérdezték.

A Volkswagen nagyon tiszteli a Hyundait. Vajon a Hyundai vezetőségnél szóba került, hogy Martin Winterkorn vezér annak idején hogyan méltatta az autómárka minőségét?

Nem tudok ilyesmiről, de elképzelhető, hogy szóba került. Mindenesetre nagyon hízelgő ez ránk nézve.

Ferdinand Piech, a VW atyja már jóval korábban figyelmeztette az autóipart a koreaiak agresszív előretörésére. Mára a Hyundai több, mint 7,4 millió autót kíván egy évben értékesíteni. Félniük kell a Hyundaitól?

Minden üzlet folyamatosan fejlődik. Mindig lesznek olyan vállalatok, amelyek valamit jobban csinálnak a konkurenciánál. A Hyundai szinte a semmiből globális autóipari szereplővé lett viszonylag rövid idő alatt, amely eddig valamennyi célját a kitűzött határidő előtt elérte. Mostanra azonban szükségessé vált, hogy a vezető pozícióinkat innovációval meg tudjuk erősíteni. Ezért lát jövőt a cég az üzemanyagcellás technológiában és hajt végre komoly befektetéseket.     


Egy visszaeső európai piacon a Hyundai volt 2012. nyertese, amely tovább növekszik. Mit tesz a Hyundai jobban mint mások?

A stratégiánk kulcsfontosságú része volt helyben tervezni és helyben gyártani az autóinkat. Ezzel vásárlóink igényeire kialakított autókat tudunk nyújtani, így az Európában eladott autóink 88 százaléka ténylegesen is itt készül.  

Mit képvisel jelenleg a Hyundai márka?

A Hyundai a siker, minőség és a formaterv elegye, amely többé már nem számít egy olcsó másodrangú márkának. Korábban ezzel azonosították a Hyundait, a régi szlogen szerint: „Több autó ugyanazon az áron”. Jelenleg a Hyundainál a „Modern Prémium"  az új szlogen, vagyis a legjobb elérhető minőséget versenyképes árakon.  

Hogyan működik az elkülönülés a Kia testvérmárkától?

Már évek óta jó úton járunk ezen a téren még akkor is, ha néhány dolgon még finomítanunk kell.

A Kia fiatalos, friss, sportos képet tükröz. Mi a helyzet a Hyundai márkával?

A Hyundai a Kiánál feljebb pozicionált, családbarát autómárka.


Hogyan fejlődik tovább Európa és benne Ausztria?

Európa manapság kemény terep. Ausztriában idén márciusban 18 százalékkal csökkent az értékesített autók mennyisége, amellyel az első negyedév összteljesítménye 9,8 százalékkal esett vissza. Ám én elsősorban az időjárást okolom ezért, hiszen hidegben, nagy hóban nagyon kevés autót vesznek az emberek. Mindenképpen egy jobb második negyedévben bízom, ahol akár összesen 325 ezer autó is elkelhet.

Hogyan vélekedik a mostani árháborúkról?

Félelmetes, ilyen még sosem volt. Ám ha a piacvezető így tesz, akkor azt a piacnak is követnie kell. A Hyundai a maga 6,7 százalékos piaci részesedésével Ausztria harmadik legerősebb autómárkája, ám a konkurencia szerint tőlünk kerül forgalomba és viszik külföldre a legtöbb autót.   

Forrás: kleinezeitung.at

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését