Teszten a még be sem mutatott Hyundai i10



Egyes kiválasztott autós magazinoknak lehetősége nyílt a Hyundai legújabb kisautóját vezetni még hónapokkal azelőtt, hogy a modell Frankfurtban bemutatkozna.

Az új Hyundai i10 kisautó lesz az idei Frankfurti Autószalon egyik sztárja, így (többek között) az angol  Autoweek és az Autocar munkatársai természetesen nagy örömmel fogadták el azt a lehetőséget, hogy egy álcázott, előszériás modellt vezethessenek még jóval a bemutató megelőzően.


Az újságírók így csatlakoztak a tesztelők vezetőjéhez, Stefan Mayhoz, akik éppen az új autó sarkköri tesztelésének befejezéséhez készültek. Az első szembetűnő dolog az autó magassága, ugyanis az új modell kissé alacsonyabb, mint a most futó változat. Ennek oka, hogy az új modell a Kia Picanto padlólemezére épül, amelyet azonban kissé módosítottak, így az i10 hosszabb tengelytávot és szélesebb nyomtávot kapott.

Ennek eredményeként az autó súlypontja egyértelműen lejjebb került, amelynek jótékony hatása van az autó kezelhetőségére. May ezt egy jeges kanyarban be is bizonyította, ahol gázt adva hagyta az autó hátsó részét kitörni, amely azonban így is könnyen az úton tartható maradt.


„Jelenleg az Volkswagen up! a legfőbb riválisunk.” – mondta. „Ám a mi kisautónk is sok örömet tud okozni. A menetstabilizáló nem túl agresszíven avatkozik közbe és a továbbfejlesztett 1,25 literes motor is szépen viszi az autót, nem sok munkánk van vele.”

A vezetőülésbe ülve az újságírók egyöntetűen megállapíthatták, hogy az új i10-es magasabb kategóriák felé tör, hiszen annak ellenére, hogy az i40 műszerfalára nagyon hasonlító műszerfal nagy részét letakarták, a kéttónusú műanyagok kiemelkedő minősége mindenképpen a jelenlegi modellnél jobb kidolgozottságra utal.


A teszten résztvevő prototípust egy vékony, ám fűtött kormánykerékkel szerelték fel, amely később a sorozatgyártású modellekben is elérhető lesz. Ezt az opciót a sarkköri mínusz 20 fokban nagyra értékeltek a tesztelők, akárcsak a nyomógombbal életre keltett benzinmotort, amely csendesen mozgatja az új i10-et. Menet közben feltűnő, hogy mind a kormány, mind a váltókar precízen, könnyedén mozgatható.

Az új i10 felszereltsége nagyobb kategóriákat idéz, hiszen a fentebb említetteken túl multifunkciós kormánykerék, sebességszabályozó, négy elektromos ablak, kikapcsolható ESP, vagy akár automata klíma is kapható lesz az új kisautóhoz.  


A kis Hyundai nem jön zavarba a sebesség növelésével sem, a motor fürgén és könnyedén viszi az ötajtós karosszériát, amelynek felfüggesztései jól csillapítják a svéd jégpálya útegyenetlenségeiből eredő hatásokat.

A tesztbázisra visszaérve Stefan elmondta, biztosak az új i10 esélyeiben. „A Toyotát céloztuk meg mérceként, ám időközben rájöttünk, hogy inkább az európai stílusú autók értékeit kívánjuk átültetni az új i10-be.” – mondja. Ennek bizonyítékaként az új kisautót már nem Indiából szállítják Európába, hanem Törökországban állítják majd elő.


Az új i10-et egyelőre tovább teszteli a Hyundai mérnökcsapata, mielőtt ősszel bemutatkozhatna Frankfurtban, ahol minden bizonnyal hatalmas sikert arat majd.

Az új Hyundai i10 teljes kémfotógyűjteménye megtalálható a Dönci Hyundai Blogja facebook oldalán.


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei