A Hyundai új modelljével további növekedésre számít Kínában
A Hyundai az év második felében egy új középkategóriás
modell bevezetésétől várja lassuló eladási bővülésének további fokozását.
A kizárólag Kínának tervezett új Mingtu modell főképp a kínai
nagyvárosokban élő 20-as, 30-as éveikben járó fiatal szülők részére készült. Az
angolul Mistraként is emlegetett modell árát és felszereltségét egyelőre nem
hozta nyilvánosságra a Hyundai, ahogyan az autó belső kialakítását is homály
fedi.
Kína az elmúlt években a Hyundai legjelentősebb piacává
lépett elő, ám a koreai márka jelentős versenyhelyzettel néz szembe a világ
legnagyobb autópiacán, amelyből minden márka megpróbál minél nagyobb piaci
szeletet kiszakítani. Ennek keretében szinte az összes globális autógyártó
üzemeket húzott fel a világ legnépesebb országában, mivel számításaik szerint a
helyi kereslet továbbra is igen erős marad.
A Hyundai tíz év alatt már három üzemmel működik, amelynek
utolsó darabját tavaly júniusban avatták fel. A márka teljes kínai kapacitása
ezzel együtt a korábbi 600 ezerről egymillióra növekedett. A kapacitásbővítés
pozitívan hatott az eladásokra is, hiszen az idei év első három hónapjában 260 716
Hyundai kelt el a hatalmas országban, amely eredménnyel túl is teljesítették a
970 ezres éves terv időarányos részét. Az előző negyedévhez viszonyítva azonban
az eladások csupán 0,3 százalékkal növekedtek, amely jelzi a kínai gazdaság lassulását.
„A fejlődő országok magasabb szintű kereslete ellensúlyozni
tudta a 2007-es gazdasági válság óta gyengén teljesítő fejlett országok
csökkenését.” – mondta egy Hyundai Motor képviselő. „Kína még mindig növekvő
piac, ám ennek üteme lassulni látszik.” – tette hozzá. A képviselő ais
elmondta, hogy idén minden bizonnyal nem fog tudni a vállalat olyan
kétszámjegyű növekedést felmutatni Kínában, mint azt az elmúlt években
megszokhattuk.
Az év első időszakában a Hyundai eladásainak a megnövekedett
kapacitás mellett a Kína és Japán közötti területi viták is pozitív hatással
voltak, hiszen ezek nyomán a japán autók kereslete jelentősen visszaesett
Kínában. „A megnövelt kibocsátás megemelkedett eladásokhoz vezettek az első
negyedévben.” – mondta a Hyundai képviselője, ám arra is figyelmeztetett, hogy
amennyiben az autógyártók továbbra is autógyárak építésével fogják növelni
kapacitásaikat, az árversenyhez és kemény versenyhelyzet kialakulásához
vezethet.
A Hyundai emellett a gyengébb jen árfolyam miatt is aggódik,
hiszen ennek nyomán a japán autók jóval versenyképesebb áron értékesíthetőek a
világpiacon.
A Hyundai új Mingtu modelljét a három kínai gyártóüzem
egyikében kívánja előállítani, amely mellett a Dél-Koreában összeszerelt Santa
Fe nyújtott változatát még az első félévben bevezeti a kínai piacra.
Amerikában, ahol a Hyundai idén 388 ezer autót szeretne
értékesíteni, az első negyedéves növekedés mindössze 0,5 százalék volt,
miközben az iparági átlag 6,4 százalékra jött ki.
A Hyundai kínai kínálatában többek között megtalálható a
Tucson SUV, az Azera limuzin és a luxuskategóriás Equus is, amelyek tovább
segítették a márkát abban, hogy tavaly a piaci részesedése elérte a 6,7
százalékot.