„Évente két-három új modell Indiában” – interjú Rakesh Srivastavával



Az indiai Cardekho magazinnak adott interjújában Rakesh Srivastava, a Hyundai Motor India nemrég kinevezett marketingvezetője elárulta, hogy a következő öt évben bemutatandó évi 2-3 új modell biztosítja számukra a márka további növekedését.

A Hyundai mára teljesen átlagos helyi márkává vált Indiában, amely ráadásul a lassulni látszó indiai gazdaságban vonzó formaterveinek és innovatív technológiájának is köszönhetően kifejezetten jól teljesít a helyi piacon. A Cardekho magazin nemrég a Hyundai i10 és a Venra modelleknek a Legnépszerűbb kisautó és a Legnépszerűbb limuzin díjat adományozta, amelynek átadása kapcsán sikerült egy exkluzív interjút készíteniük a HMI értékesítési- és marketingvezetőjével, Rakesh Srivastavával.


Az indiai autóipar nehéz időszakon megy keresztül: a Hyundai szintén megérezheti a gazdaság lassulását. Milyen eredményekre számít, hogyan tudja ezt a Hyundai stratégiája kezelni?

Az indiai autóipar valóban nehéz helyzetbe került a gazdaság növekedési ütemének lelassulásával. A makrogazdasági bizonytalanságok és a strukturális gazdasági gyengeség az infláció növekedéséhez vezetett, amely hatással van a fogyasztói magatartásra is. Úgy véljük, a helyzet a következő hónapokban nem változik, hacsak nem történik valami jelentős makrogazdasági változás.  

A legutóbbi pénzügyi évünkben a piaci hangulat elég negatív volt, mivel a gazdaság lassulása érzékeltette hatását az elkölthető jövedelmekre. Az üzemeltetési költségek a magas üzemanyagárak és a magas kamatszintek miatt szintén jelentősen megemelkedett. Ez negatívan éreztette hatását a vásárlói érdeklődés és az értékesítési eredmények tekintetében.


A 2012 áprilisától 2013 márciusáig tartó pénzügyi évünkben a személyautó-piac 6,3 százalékkal zsugorodott, viszont a negatív hatások ellenére a HMIL 383 611 autóval 19,2-ről 20,2 százalékra növelhette piaci részesedését. Ezt elsősorban a vevőszolgálat minőségének javítása és az agresszív marketingkampányaink miatt tudtuk elérni.    

Az értékesítési eredmény fokozása érdekében kibővítettük kereskedői hálózatunkat, így immár 364 márkakereskedővel és 904 javítóműhellyel rendelkezünk Indiában. A vidéki értékesítés növelése stratégiánk egyik alapvető eleme, mivel a népszerű kategóriákban erős ellenfeleink vannak, így potenciális ügyfeleink elérése érdekében 268-ra növeltük a vidéki kereskedéseink számát.  


A Hyundai a Maruti/Suzuki után a második legnagyobb autógyártó Indiában. A konkurenshez hasonlóan a piaci részesedés nagy része a kis személyautókból származik. Most, amikor a Toyota és a Honda is ebbe a kategóriába lép, milyen stratégiával tudják megőrizni, vagy tovább fejleszteni piaci pozíciójukat?

Az indiai személyautók piaca leginkább kompakt kisautókból áll és úgy hisszük, hogy ez a trend továbbra is így marad. Ezek mellett azonban a limuzinok, hobbiterepjárók és az egyterűek piaca is nagy fejlődést mutat.

Erős modellpalettával rendelkezünk a kompakt osztálytól a hobbiterepesekig bezárólag. Új modelljeinket rendkívül jól fogadták az országban, így a piaci részesedésünk a személyautók között eléri a 19 százalékot, amelyet meg tudunk tartani és a jövőben fejleszteni is képesek vagyunk.


Új modelleket fogunk bemutatni ezekben a piaci szegmensekben, amelyek alapján biztosak lehetünk ezek piaci sikerében, mivel az eddigiekhez hasonlóan a jövőbeli modelljeinket is a vásárlók igényei szerint, a legfejlettebb technológiával, a legtetszetősebb formavilággal ruházzuk fel, amely mellett vevőszolgálatunkat is folyamatosan fejlesztjük.

Egyre több felhasználó az internet segítségével végez kutatásokat, mielőtt döntést hozna, amely átlagosan 45-60 napot vesz számukra igénybe. Ezen a téren van valamilyen stratégiájuk?

A digitális és távközlési hálózat gyorsan terjed Indiában és ezzel együtt a digitális marketing is fontos részévé vált a marketingkommunikációs mixünknek. Indiában rengeteg fiatal él, akik használják a különböző modern digitális technológiákat, akik újabb vásárlói bázist képviselhetnek számunkra.

A digitális marketing segítségével további célcsoportokat érhetünk el, akiktől az interaktív kommunikáció segítéségével visszajelzést is kaphatunk. Amikor kidolgozzuk marketingstratégiánkat, elemezzük a fogyasztói szokásokat és fogyasztói mintákat, amelyek alapján integráljuk a digitális médiát is a kampányainkba. A követőink száma jelentősen gyarapszik a digitális térben, ahol tovább fogjuk fokozni jelenlétünket.  


A Hyundai EON, i10 és i20 modelljeik jól teljesítenek, míg a korábban az egyik legnépszerűbb modell, a Santro visszaesett. Nem gondolja, hogy a Santro elöregedett? Valami terv van a modellfrissítésre vagy a lecserélésére?

Nem tervezzük leállítani a Hyundai Santro forgalmazását. A Santro még mindig nagyon népszerű Indiában, havi szinten mintegy 4 ezer kel el belőle, amely több, mint néhány vadonatúj konkurens hasonló modelljének eredménye.  

Gyakran látni az új i10 tesztautóit India útjain. Lehetséges, hogy idén október-november környékén bemutathatják?

Sajnos a jövőbeli modellekkel kapcsolatban nem adhatok konkrét információt, ám ahogyan azt már korábban is elmondtuk, évente 2-3 új modell érkezik a kínálatba.

A Honda Amaze modellje komoly érdeklődésre tart számot a kompakt négyajtósok szegmensében ám itt a Hyundainak nincsen megfelelő ellenfele. A szegmensben piacvezető Suzuki Swift Dzire modellből éves szinten 200 ezer darab kel el. Szerepel hasonló modell a terveikben?

A Hyundai minden lehetséges szegmensben képviselteti magát Indiában, ám a vállalat üzletpolitikája miatt sajnos nem tudok erre a kérdésére választ adni.  


A másik kérdés a szabadidő-autók szegmense, ahol a Hyundai a Santa Fével minimális szinten van csak jelen, az értékesítési adatok elég gyengék. Itt lehet új modellre számítani? A kompakt terepjárók szintén fellendülőben vannak Indiában, a legtöbb márka tervei között szerepel egy ilyen modell bemutatása. Mik a Hyundai tervei?

A termékbemutatóinkat jól átgondoljuk és olyan modelleket mutatunk be, amelyek erősek lehetnek a szegmensükben. Ezt olyan modellek példázzák, mint a piacvezető i10, i20, EON, Verna, vagy az Elantra.

A szabadidő-autók piaca az elmúlt három évben rendkívül sokat fejlődött Indiában, amelyben főképp a dízelmotorok játszották a főszerepet. Nálunk problémák adódtak a dízelmotorok ellátása miatt, ezért elsősorban a személyautóinkra helyeztük a hangsúlyt. Idén azonban bejelentettük a 300 millió dolláros flexibilis motorgyár felépülését, amellyel képesek leszünk benzinmotort és dízelmotort is gyártani, így jobban tudunk majd a vásárlók igényeit kielégíteni. Ez lehetőséget teremt a szabadidő-autóink szegmensének fejlesztésére is., amelynek megvalósíthatóságát jelenleg vizsgáljuk.


Az Indiában is vetített „Moment of Brilliance” című Hyundai tévéreklámban feltűnt az i30 modell is. Lehetséges, hogy Indiában is bevezetik a modellt? Nem gondolja, hogy India már megérett az olyan kompaktokra, mint amilyen az i30?

Erre a kérdésre sem tudok válaszolni a vállalati politikánk értelmében.

A Hyundai nyereségessége évről évre növekszik, miközben a piaci részesedése csökkenni látszik, hiszen míg 2010-ben 16,8 százalék, 2011-ben 14,4 százalék, 2012-ben 14,8 százalék, addig a legfrissebb adatok szerint 2013. márciusáig 13,84 százalék volt a márka része a hatalmas indiai piacon. Mit gondol, mi állhat a háttérben?

Ahogyan azt már említettem, a legutóbbi időszakban a piaci szemlélet egyértelműen negatív volt, a gazdasági lassulás pedig az elkölthető jövedelmeken csapódott le. Az emelkedő üzemanyagárakkal és a kamatszinttel ez az értékesítési darabszám csökkenéséhez vezettek.

A jelenlegi tervek alapján hogyan látja az indiai autóipart és a Hyundai márkát benne mondjuk 5 év távlatában?

A gazdaság gyengesége hatással van az autóeladásokra. A piaci szemléletet a negatív hangvétel jellemezte, nem voltak kedvező hírek egyáltalán. A hatalmas nyomás addig nem múlik el, amíg valamilyen makrogazdasági változás nem történik. A Hyundai azonban sikereket ért el magas minőségű termékeinek, vevőszolgálatának és egyéb törekvéseinek köszönhetően. Így folytathatjuk kínálatunk bővítését az elkövetkezendő 5 évben, évente 2-3 új modell bevezetésével.


Forrás: cardekho.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését