Kapható lesz Ausztráliában az Accent és az i30 sportváltozata
A tavalyi Sydney Autószalonon a Hyundai kiállította az
Accent és az i30 SR sportváltozatát, amely a hírek szerint idén gyártásba is
kerülhet.
A Hyundai ausztrál importőre a hírek szerint hatalmas
nyomást gyakorol a Hyundai központjára, hogy a tavaly prototípusként kiállított
Accent és i30 SR modelleket a sorozatgyártásig fejlesszék és még idén
bemutathassák a nagyközönségnek. Így Ausztrália lehet az első olyan piac, ahol
ezen modelleket árusítani kezdhetik, amely alapján a Hyundai dönthet a
különleges modellek globális bevezetéséről.
Egyelőre azonban semmi sem biztos, ám a pletykák szerint
akár már 2013. harmadik negyedévében, azaz a prototípusok bemutatását követő
egy éven belül megérkezhet az ausztrál autópiacra a két sportmodell.
A Hyundai már korábban nyilvánosságra hozta, hogy
szándékában áll teljesítmény-orientált modelleket kifejleszteni, amellyel
tovább növelheti a márka elismertségét is. Habár a két SR modell nem nevezhető
igazi sportmodellnek, az Accent és i30 kompaktok egyértelműen ebbe az irányba
mutatnak.
A jövőben gyártásba kerülő Accent és i30 SR modellek minden
bizonnyal hasonlóak lesznek a Sydneyben kiállított prototípusokhoz, ám
szerkezetükben eltérhetnek azoktól, mivel a két példányt a Hyundai Motor
Company Australia termékfejlesztői készítették a koreai autógyártó alkatrészeinek
felhasználásával.
Scott Nargar, a HMCA termékfejlesztési igazgatója úgy érzi,
az ausztrál autósok vágynak a tömegmodellek sportváltozataira. Erre a legjobb
bizonyíték, hogy a Mazda3 SP25 és a Volkswagen Golf GTI modelleknek nagyobb a
piaci részesedésük az ausztrál autópiacon, mint bárhol máshol a világon.
Nargar úgy gondolja, hogy amennyiben a Hyundai nem kínál
hasonló erős sportmodelleket, akkor gyakorlatilag nagy létszámú ügyfelet veszít
ezzel, hiszen amennyiben nem találják meg a Hyundainál azt, amire vágynak,
egyszerűen máshol veszik meg azt.
A tavaly bemutatott i30 SR prototípus motorterében egy 2,0
literes GDI benzinmotor került, amelynek teljesítménye 174 lóerő, maximális forgatónyomatéka
pedig 213 Nm, amely jóval nagyobb, mint az 1,8 literes szériaváltozat 147
lóereje és 178 Nm-es nyomatékmaximuma.
Az Accent SR-ben motorterében egy tuningolt 1,6 literes 138 lóerős és 167
Nm-es nyomatékkal rendelkező benzinmotor dolgozik, amelyet az i30 SR-hez hasonlóan egy
hatfokozatú manuális váltóhoz kapcsoltak.
A tavaly bemutatott modellek jó néhány apróbb módosítást is
kaptak, mint az áthangolt kormányzás, alukerekek és a hűtőnyílás rajzolata. Belül
vörös-fekete színkombinációjú üléshuzatok erősítették a hangulatot, az Accent SR
pedig automata klímaszabályozást és ötcollos érintőképernyőt is kapott.
A hírek szerint mindkét motor gyártásra érett, csupán néhány
igazítást kell rajta végrehajtani a tényleges sorozatgyártáshoz.
Nargar elmondta, hogy a Sydney szalon összes információját és
visszajelzését eljuttatták a Hyundai koreai központjához, azonkívül megküldték
a németországi formatervezési központnak és a cseh gyártóüzemnek is. A
termékfejlesztési igazgató hozzátette, nem szeretné, ha nemleges választ kapna,
hiszen úgy válogatták össze az SR modellek alkatrészeit, hogy azok egy
esetleges globális megjelenéshez is megfeleljenek.
Elmondta továbbá, hogy habár tényleges kutatási-fejlesztési
részleg nincs Ausztráliában, az SR modelleket egy olyan csapat hozta létre,
akik szakmai hozzáértésük mellett szenvedélyesen hisznek a modellekben és
céljuk a legjobb kialakítású sportos modellek létrehozása volt, amely segítheti
a márka továbbfejlődését.
Forrás: hyundai-blog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!