Kapható lesz Ausztráliában az Accent és az i30 sportváltozata



A tavalyi Sydney Autószalonon a Hyundai kiállította az Accent és az i30 SR sportváltozatát, amely a hírek szerint idén gyártásba is kerülhet.                  

A Hyundai ausztrál importőre a hírek szerint hatalmas nyomást gyakorol a Hyundai központjára, hogy a tavaly prototípusként kiállított Accent és i30 SR modelleket a sorozatgyártásig fejlesszék és még idén bemutathassák a nagyközönségnek. Így Ausztrália lehet az első olyan piac, ahol ezen modelleket árusítani kezdhetik, amely alapján a Hyundai dönthet a különleges modellek globális bevezetéséről.

Egyelőre azonban semmi sem biztos, ám a pletykák szerint akár már 2013. harmadik negyedévében, azaz a prototípusok bemutatását követő egy éven belül megérkezhet az ausztrál autópiacra a két sportmodell.  


A Hyundai már korábban nyilvánosságra hozta, hogy szándékában áll teljesítmény-orientált modelleket kifejleszteni, amellyel tovább növelheti a márka elismertségét is. Habár a két SR modell nem nevezhető igazi sportmodellnek, az Accent és i30 kompaktok egyértelműen ebbe az irányba mutatnak.

A jövőben gyártásba kerülő Accent és i30 SR modellek minden bizonnyal hasonlóak lesznek a Sydneyben kiállított prototípusokhoz, ám szerkezetükben eltérhetnek azoktól, mivel a két példányt a Hyundai Motor Company Australia termékfejlesztői készítették a koreai autógyártó alkatrészeinek felhasználásával.  


Scott Nargar, a HMCA termékfejlesztési igazgatója úgy érzi, az ausztrál autósok vágynak a tömegmodellek sportváltozataira. Erre a legjobb bizonyíték, hogy a Mazda3 SP25 és a Volkswagen Golf GTI modelleknek nagyobb a piaci részesedésük az ausztrál autópiacon, mint bárhol máshol a világon.

Nargar úgy gondolja, hogy amennyiben a Hyundai nem kínál hasonló erős sportmodelleket, akkor gyakorlatilag nagy létszámú ügyfelet veszít ezzel, hiszen amennyiben nem találják meg a Hyundainál azt, amire vágynak, egyszerűen máshol veszik meg azt.


A tavaly bemutatott i30 SR prototípus motorterében egy 2,0 literes GDI benzinmotor került, amelynek teljesítménye 174 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 213 Nm, amely jóval nagyobb, mint az 1,8 literes szériaváltozat 147 lóereje és 178 Nm-es nyomatékmaximuma.

Az Accent SR-ben motorterében egy tuningolt 1,6 literes 138 lóerős és 167 Nm-es nyomatékkal rendelkező benzinmotor dolgozik, amelyet az i30 SR-hez hasonlóan egy hatfokozatú manuális váltóhoz kapcsoltak.


A tavaly bemutatott modellek jó néhány apróbb módosítást is kaptak, mint az áthangolt kormányzás, alukerekek és a hűtőnyílás rajzolata. Belül vörös-fekete színkombinációjú üléshuzatok erősítették a hangulatot, az Accent SR pedig automata klímaszabályozást és ötcollos érintőképernyőt is kapott.

A hírek szerint mindkét motor gyártásra érett, csupán néhány igazítást kell rajta végrehajtani a tényleges sorozatgyártáshoz.


Nargar elmondta, hogy a Sydney szalon összes információját és visszajelzését eljuttatták a Hyundai koreai központjához, azonkívül megküldték a németországi formatervezési központnak és a cseh gyártóüzemnek is. A termékfejlesztési igazgató hozzátette, nem szeretné, ha nemleges választ kapna, hiszen úgy válogatták össze az SR modellek alkatrészeit, hogy azok egy esetleges globális megjelenéshez is megfeleljenek.  

Elmondta továbbá, hogy habár tényleges kutatási-fejlesztési részleg nincs Ausztráliában, az SR modelleket egy olyan csapat hozta létre, akik szakmai hozzáértésük mellett szenvedélyesen hisznek a modellekben és céljuk a legjobb kialakítású sportos modellek létrehozása volt, amely segítheti a márka továbbfejlődését.


Forrás: hyundai-blog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését