Több fronton támad idén a Hyundai
A Hyundai márka prémiummodelljeinek erőteljes marketingkampányaival
és a márka által eladott autók globális átlagárának növelésével igyekszik a
vállalat profitrátáját növelni.
A Hyundai ambiciózus tervekkel pozitívan néz a 2013-as évre,
legalábbis ez derült ki egy nemrégiben megtartott prezentáción, amelyet a
vállalat részvényesei és iparági elemzők részére szerveztek. Ezen bemutató
lényegi eleme, hogy a vállalat megpróbálja költségstruktúráját világszinten fejleszteni,
miközben a modellszámot 40-re emelik, amelyből 33 csupán hatféle padlólemezre
épül. Összehasonlításképpen: két éve a 32 modell 18 féle platformon állt.
A Hyundai azt is bejelentette, hogy a termékfejlesztés
időtávját 24 hónapra csökkentik a jövőben. Ezen a területen még 2002-ben került
sor egy szabvány 40 hónap meghatározására, amely azonban a technikai feltételek
korszerűsödésével az idők során folyamatosan csökkent.
2013-ra a Hyundai világszerte megtalálható gyártóbázisainak
kihasználtsági szintjét 102,4 százalékra jósolják, amelyhez hozzájárulnak a
piacok folyamatosan alacsony készletei is.
A Hyundai tavaly Dél-Koreában és világszerte 4,41 millió
autót adott el, amelyet idén csupán 5,7 százalékkal 4,66 millió példányra
kívánnak feltornászni. Az idén eladott mennyiségből a Hyundai reményei szerint 12,4
százalékkal több, mintegy 2,8 millió darab talál majd gazdára a világpiacon.
A WardsAuto adatai alapján a Hyundai amerikai, Alabamában
található gyárának tavalyi kibocsátása 361 ezer darab volt, amelyet idén 7,4
százalékkal kívánnak növelni, így várhatóan 388 ezer új autó készül el itt
2013. során. A Hyundai amerikai eladásai az importból származó modellekkel
együtt 4,4 százalékkal 734 ezer darabra kívánják növelni a tavalyi 703 ezres számhoz
képest.
A termelési kapacitás a Hyundai többi gyárában is szinten
tartható 2013-ban. Ez alól Törökország kivétel, ahol az éves kapacitást az idén
duplájára, 100 ezerről 200 ezerre növelik.
A termelőkapacitás a 2012-ben Brazíliában megnyitott
vadonatúj gyárban is azonos szinten, 150 ezer darab marad. A tényleges
kibocsátás szintje is valahol 150 ezer darab környékére várható, amely azonban
többszöröse, azaz 452 százalékkal több, mint a tavaly az országban értékesített
27 ezer autó.
A Hyundai egyelőre nem közölte hazai eladási terveit az
idénre vonatkozóan. Tavaly a dél-koreai piacon 2,3 százalékkal 667 777 darabra
esett vissza az eladás a 2011-es 683 500 darabról. Az autógyártó piaci
részesedése 2009-ben 50,5 százalék volt, amely 2010-ben 45 százalékra esett,
majd ezt követően ismét enyhén, 2011-ben 46,4 százalékra, 2012-ben 47,3
százalékra emelkedett.
A vállalat nyereségességét a nagy árréstartalmú prémiummodellek
erőteljes marketingkampányaival és világszerte értékesített modellek eladási árszintjének
növelésével próbálja biztosítani és emelni. Az eladott autók átlagos ára világszinten
emelkedett az elmúlt három-négy év során, amely folyamat folytatóik 2013. során
is, hiszen a nagyobb prémium és szabadidő modellek eladásai folyamatosan
emelkednek, amelyet ezen modellek könnyebb elérhetősége is biztosít.
Amerikában is egyre csökkennek a vásárlóösztönzők értéke: a
2009-es 2 400 dollárról tavaly mindössze 946 dollárt költöttek átlagosan
ilyen célokra, így minden járművön nagyobb nyereség maradhatott.
Az autógyártó nemrég egy olyan márkaportfóliót állított
össze, amelyben nagyobb szerep jut a nagyobb kategóriás modelleknek. A Hyundai globális
értékesítésében a kis- és kompaktautók A, B és C szegmensének aránya 55,3 százalék,
a nagyobb, és több profitot biztosító D, E és F kategóriás autóké 18,3
százalék, míg a szabadidő-autók 18,9 százalékot tesznek ki.
Idén az Egyesült Államokban bevezették a Santa Fé nagyobb,
hétüléses változatát és bemutatták az Equus prémium limuzin felújított
változatát. Emellett a második negyedévben érkezik a Tucson (ix35) frissítése,
az utolsó negyedévben pedig megismerhetjük az Elantra új változatát is.
Ezek az intézkedések tovább segítik a Hyundait értékesítési
céljának elérésében Amerikában, ahol tavaly 296 ezer kis- és kompaktautó, 277
ezer közép- és nagykategóriás limuzin, valamint 128 ezer hobbiterepjáró talált
gazdára.
A Hyundai további célja a kínai jelenlét növelése is, ahol a
Beijing-Hyundai Motor közös vállalat a piac 6,7 százalékát birtokolja, míg a
Kia leányvállalat 3,8 százalékkal rendelkezik. A kínai értékesítési hálózatot idén
802-ről 860 pontra kívánják fejleszteni, amelyhez kapcsolódóan fejlesztik a
vevőszolgálatot és a márkaképet is. Az értékesítési eredmény további
növekedését egy D kategóriás új limuzin utolsó negyedévi bevezetésétől várják
Kínában.
Európában a koreai márka a hobbiterepjárók választékának
bővítésétől várja a sikert. A második negyedévben kerül piacra a Grand Santa Fe
és a felújított ix35 is, amely utóbbi a harmadik negyedévtől rendelhető a
vállalat új 2,0 literes, 166 lóerős benzinmotorjával. Ezek mellé az utolsó
negyedévben egy városi mini, az új i10 csatlakozik majd. Emellett a márka
fejleszti a D kategóriás modelljének flottaértékesítési hálózatát, amelynek
keretében idén az eddigi 12 430 flottaértékesítési pont 13 500-ra gyarapszik
majd, akik új, az eddigieknél hatékonyabb flottafinanszírozási rendszert
alkalmaznak majd.
Hazai piacán a Hyundai komoly kedvezményeket ad legtöbb
modelljére, amely mellett fejleszti és kiterjeszti értékesítési hálózatát is. A
Hyundai tervei szerint szembeszáll a német importmárkákkal, amelynek keretében kilenc,
prémium modellekre szakosodott autószalont nyitottak Koreában, ahol közvetlenül
összehasonlíthatóak, sőt ki is próbálhatóak a hazai modellek mellett a külföldi
konkurensek is. A Hyundai bejelentése szerint a hazai Sonatát a Toyota Camryval,
a Genesist a Mercedes E osztállyal lehet szemtől szembe állítani ezeken a
helyeken.
Forrás: wardsauto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!