Koreai harcművészet a Hyundaitól - 1 rész
Egyre nőnek, egyre jobb autókat gyártanak, ráadásul még nem is nyikorognak. A Hyundai és a Kia ma már komoly veszélyt jelent a konkurencia számára, amelyet ráadásul a Hyundai a következő évek termékoffenzívájával ijesztget.
„Most el kell érnünk a következő minőségi szintet – onnan pedig
újra elindulni.” – mondja Allan Rushforth, a Hyundai európai vezetője, aki pontosan
tudja, hogy a csúcsra vezető út nem lesz egyszerű. A japán Toyota pontosan itt
bukott meg, legalábbis Európában.
Minden egy egymilliárdos támogatással kezdődött. Amikor 2008
őszén Frank Walter Steinmeier, az akkori SPD kancellárjelölt, Bertold Huber, az
IG-Metall vezetője és Klaus Franz, az Opel üzemi tanácsának vezetője közösen
kidolgozták a roncsprémium programot, egyelten cél lebegett a szemük előtt: a
világgazdasági válság miatt zuhanó kereslet fellendítése, vagyis röviden: a
német autóipar megmentése. Ez részben sikerült is: százezrek adták le régi
autóikat és vettek újakat a 2 500 eurós támogatás igénybevételével,
amelynek eredményeként 2009-ben 3,81 millió autót adtak el a német kereskedők –
700 ezerrel többet, mint 2008-ban.
A roncsprémium legnagyobb nyertesei azonban ne a Volkswagen,
az Opel, vagy a prémiumkategóriás Mercedes és BMW voltak, hanem a Dél-Koreából.
2006-ban még csak 324 ezer Hyundait vásároltak az európaiak, míg a gazdasági
válság előtti 2007-es évben, amikor az autóipar még tombolt, ez a szám 307
ezerre fogyatkozott. Sőt, 2008-ban még ennél is lejjebb, 271 ezer darabig
zuhantak az eladások. A piac lassan leírta azt a márkát, amely amúgy sem volt
említésre méltó.
Ám ekkor jött Huber, Franz és Steinmeier és jött a
roncsprémium, amelyet a német példa alapján több nemzet is átvett. Az eladások
pedig szépen kúsztak egyre feljebb: 2009-ben 346 ezer, 2010-ben 353 ezer, míg
tavaly már 430 ezer darab Hyundai fogyott. „A roncsprémium éve óta autóink
egyre nagyobb számban jelentek meg az utakon.” – mondja Rushforth. „Feltűntünk
és a vevők máris tudták mi az i20, az i30 és az i40.”
Míg mások a válság miatt szenvedtek, a Hyundai gyorsított a
tempón, 2008-hoz képest kétszeresére növelve piaci részesedését, melynek
eredményeként a 14. helyről a hetedikre ugrottak előre a Németországi
autópiacon, lehagyva a Renault-ot, a Toyotát és a Fiatot.
Ezzel együtt persze a Hyundai leányvállalata, a Kia is
hasonlóképpen fejlődött, együttesen pedig tavaly már összesen 7 millió autót
adtak el világszerte. Azoknak az időknek egyszer és mindenkorra vége, amikor a
Hyundai elnökét, Mong-koo Chungot Detroitban, Stuttgartban, vagy bárhol máshol
kinevették, amikor a távoli Szöulban nagyratörő tervekről beszélt. Dr. Martin
Winterkonr, a VW főnöke ugyanis az utóbbi időben egyre gyakrabban mondogatja, ha
Wolfsburgban nem vigyáznak eléggé, a Hyundai könnyen a világ első számú
autógyártójává fejlődhet.
A Hyundai régi álma máris valósággá vált: a minőségi etalon
Toyotát beérni? Kipipálva. A világ öt legnagyobb autógyártójává válni?
Kipipálva. Mostanra azonban még magasabbra tették a lécet: Chung a csúcsra
kívánja juttatni a Hyundait. A Kiával közösen meg kívánják előzni a Toyotát, állva
hagyják a Volkswagent és lepipálják a General Motorsot.
A Hyundai most érte el azt a pontot, ahol a Toyota volt öt
éve. Az alapok megvannak: a márkák már megalapozottak, az európai modellkínálatot
pedig annyira kiszélesítették, hogy a jövőbeli növekedést már nem elsősorban az
új modellekből kívánják elérni. Eljött az idő a következő lépcsőfok elérésére –
az Opel, a Citroen és a Ford vevőit elcsábítani. A Toyotának ez nem sikerült és
mára a márka már nem játszik fontos szerepet Európában.
Rushforth emlékeztetett arra, hogy a hatalmas növekedési
számok ideje lejárt. Egy éve még ő maga nyilatkozta azt, hogy 2013-ra akár 500
ezer új Hyundait is értékesíthetnek Európában, ma már azonban sokkal
óvatosabban fogalmaz. A félmilliós határt ő 2017-re jósolja, míg a piaci
részesedés 2020-ra érheti el a jelenlegi 3,5 helyett az 5 százalékot.
„Most el kell érnünk a következő minőségi szintet – onnan pedig
újra elindulni.” – mondja Rushforth. Ügyfél-elégedettség, kereskedelmi hálózat,
kereskedelmi árrések, logisztika és informatikai háttér – mindennek fejlődnie
kell ahhoz, hogy pl. kereskedésenkénti eladott autók száma 250-ról 450-re
emelkedhessen.
Folytatása következik...
Forrás: manager-magazin.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!