Koreai harcművészet a Hyundaitól - 1 rész


Egyre nőnek, egyre jobb autókat gyártanak, ráadásul még nem is nyikorognak. A Hyundai és a Kia ma már komoly veszélyt jelent a konkurencia számára, amelyet ráadásul a Hyundai a következő évek termékoffenzívájával ijesztget.   

„Most el kell érnünk a következő minőségi szintet – onnan pedig újra elindulni.” – mondja Allan Rushforth, a Hyundai európai vezetője, aki pontosan tudja, hogy a csúcsra vezető út nem lesz egyszerű. A japán Toyota pontosan itt bukott meg, legalábbis Európában.  

Minden egy egymilliárdos támogatással kezdődött. Amikor 2008 őszén Frank Walter Steinmeier, az akkori SPD kancellárjelölt, Bertold Huber, az IG-Metall vezetője és Klaus Franz, az Opel üzemi tanácsának vezetője közösen kidolgozták a roncsprémium programot, egyelten cél lebegett a szemük előtt: a világgazdasági válság miatt zuhanó kereslet fellendítése, vagyis röviden: a német autóipar megmentése. Ez részben sikerült is: százezrek adták le régi autóikat és vettek újakat a 2 500 eurós támogatás igénybevételével, amelynek eredményeként 2009-ben 3,81 millió autót adtak el a német kereskedők – 700 ezerrel többet, mint 2008-ban.  

A roncsprémium legnagyobb nyertesei azonban ne a Volkswagen, az Opel, vagy a prémiumkategóriás Mercedes és BMW voltak, hanem a Dél-Koreából. 2006-ban még csak 324 ezer Hyundait vásároltak az európaiak, míg a gazdasági válság előtti 2007-es évben, amikor az autóipar még tombolt, ez a szám 307 ezerre fogyatkozott. Sőt, 2008-ban még ennél is lejjebb, 271 ezer darabig zuhantak az eladások. A piac lassan leírta azt a márkát, amely amúgy sem volt említésre méltó.


Ám ekkor jött Huber, Franz és Steinmeier és jött a roncsprémium, amelyet a német példa alapján több nemzet is átvett. Az eladások pedig szépen kúsztak egyre feljebb: 2009-ben 346 ezer, 2010-ben 353 ezer, míg tavaly már 430 ezer darab Hyundai fogyott. „A roncsprémium éve óta autóink egyre nagyobb számban jelentek meg az utakon.” – mondja Rushforth. „Feltűntünk és a vevők máris tudták mi az i20, az i30 és az i40.”

Míg mások a válság miatt szenvedtek, a Hyundai gyorsított a tempón, 2008-hoz képest kétszeresére növelve piaci részesedését, melynek eredményeként a 14. helyről a hetedikre ugrottak előre a Németországi autópiacon, lehagyva a Renault-ot, a Toyotát és a Fiatot.  

Ezzel együtt persze a Hyundai leányvállalata, a Kia is hasonlóképpen fejlődött, együttesen pedig tavaly már összesen 7 millió autót adtak el világszerte. Azoknak az időknek egyszer és mindenkorra vége, amikor a Hyundai elnökét, Mong-koo Chungot Detroitban, Stuttgartban, vagy bárhol máshol kinevették, amikor a távoli Szöulban nagyratörő tervekről beszélt. Dr. Martin Winterkonr, a VW főnöke ugyanis az utóbbi időben egyre gyakrabban mondogatja, ha Wolfsburgban nem vigyáznak eléggé, a Hyundai könnyen a világ első számú autógyártójává fejlődhet.   


A Hyundai régi álma máris valósággá vált: a minőségi etalon Toyotát beérni? Kipipálva. A világ öt legnagyobb autógyártójává válni? Kipipálva. Mostanra azonban még magasabbra tették a lécet: Chung a csúcsra kívánja juttatni a Hyundait. A Kiával közösen meg kívánják előzni a Toyotát, állva hagyják a Volkswagent és lepipálják a General Motorsot.  

A Hyundai most érte el azt a pontot, ahol a Toyota volt öt éve. Az alapok megvannak: a márkák már megalapozottak, az európai modellkínálatot pedig annyira kiszélesítették, hogy a jövőbeli növekedést már nem elsősorban az új modellekből kívánják elérni. Eljött az idő a következő lépcsőfok elérésére – az Opel, a Citroen és a Ford vevőit elcsábítani. A Toyotának ez nem sikerült és mára a márka már nem játszik fontos szerepet Európában.  

Rushforth emlékeztetett arra, hogy a hatalmas növekedési számok ideje lejárt. Egy éve még ő maga nyilatkozta azt, hogy 2013-ra akár 500 ezer új Hyundait is értékesíthetnek Európában, ma már azonban sokkal óvatosabban fogalmaz. A félmilliós határt ő 2017-re jósolja, míg a piaci részesedés 2020-ra érheti el a jelenlegi 3,5 helyett az 5 százalékot.   

„Most el kell érnünk a következő minőségi szintet – onnan pedig újra elindulni.” – mondja Rushforth. Ügyfél-elégedettség, kereskedelmi hálózat, kereskedelmi árrések, logisztika és informatikai háttér – mindennek fejlődnie kell ahhoz, hogy pl. kereskedésenkénti eladott autók száma 250-ról 450-re emelkedhessen.

Folytatása következik...

Forrás: manager-magazin.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését