Túlságosan konzervatívak a Hyundai új modelljei?
Az egyre élesedő dél-koreai és nemzetközi versenyben a
Hyundai két legfontosabb modelljének új generációit készül bemutatni, ám
iparági szakértők szerint kérdés, hogy az autók visszafogott formaterve
megfelel-e a nemzetközi ízlésnek.
A szabadkereskedelmi egyezmény utat nyitott a Hyundai
amerikai, japán és európai konkurensei számára a dél-koreai piacon, ezek pedig
szép lassan lefaragják az egykor domináns helyi gyártó piaci részesedését.
A versenyképesség fokozása érdekében a koreai vállalat egy
új, jelentősen átalakított Genesis modellt mutat be novemberben, míg a teljesen
új Sonata generáció jövő év elején érkezik, ám egyik modellben sem számíthatunk
vadonatúj erőforrásokra.
A Hyundai a várakozások szerint kisimítja a mostani Sonata
merész vonalait és íveit annak érdekében, hogy ezzel minél szélesebb kört
célozhasson meg, így növelve leginkább hazai eladási darabszámait. Ez a terv azonban
visszaüthet a Hyundai Motor más fontos piacain, így pl. az Egyesült Államokban,
ahol a feltűnő dizájn sokkal népszerűbbé tette a modellt és annak gyártóját az
elmúlt évek során sikerült elfogadtatni a középkategóriában.
„A két új modell elsőként tükrözi a Hyundai formanyelvének
új, mérsékeltebb irányzatát és ez kulcsfontosságú lehet a vállalat jövőbeli
növekedése szempontjából.” – mondta Sang Alexander Koo, a Hyundai csoport volt
tervezője szerint. „Miközben az új Sonata segít megnyerni a konzervatív
vásárlókat, nem ér el olyan nagy hatást, mint a jelenlegi változat… Az új
Sonata olyan megosztó lesz, mint a mostani. Némelyek számára a változás túl
kevés, míg másoknak éppen ez a visszafogottság tetszik majd.” – mondja Koo.
A várakozások máris hatalmasak, a Hyundai öregedő
kínálatának frissítése az árnövekedés végre ismét pozitív irányba fordíthatja a
2008. óta idén először csökkenő Hyundai eredményességét. A Hyundai
részvényindexe rekordszintre emelkedett az elmúlt 18 hónapban, megelőzve a
Toyota, a GM és a Volkswagen részvényeinek értékét.
Az új modellek kritikus időszakban érkeznek, amelyben a
Hyundai és a Kia az elmúlt időszak hatalmas méretű visszahívási kampányait
követően megpróbálja visszaszerezni jó hírnevét az Egyesült Államokban.
Forrás: inautonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!