Túlságosan konzervatívak a Hyundai új modelljei?


Az egyre élesedő dél-koreai és nemzetközi versenyben a Hyundai két legfontosabb modelljének új generációit készül bemutatni, ám iparági szakértők szerint kérdés, hogy az autók visszafogott formaterve megfelel-e a nemzetközi ízlésnek.

A szabadkereskedelmi egyezmény utat nyitott a Hyundai amerikai, japán és európai konkurensei számára a dél-koreai piacon, ezek pedig szép lassan lefaragják az egykor domináns helyi gyártó piaci részesedését.

A versenyképesség fokozása érdekében a koreai vállalat egy új, jelentősen átalakított Genesis modellt mutat be novemberben, míg a teljesen új Sonata generáció jövő év elején érkezik, ám egyik modellben sem számíthatunk vadonatúj erőforrásokra.  

A Hyundai a várakozások szerint kisimítja a mostani Sonata merész vonalait és íveit annak érdekében, hogy ezzel minél szélesebb kört célozhasson meg, így növelve leginkább hazai eladási darabszámait. Ez a terv azonban visszaüthet a Hyundai Motor más fontos piacain, így pl. az Egyesült Államokban, ahol a feltűnő dizájn sokkal népszerűbbé tette a modellt és annak gyártóját az elmúlt évek során sikerült elfogadtatni a középkategóriában.    


„A két új modell elsőként tükrözi a Hyundai formanyelvének új, mérsékeltebb irányzatát és ez kulcsfontosságú lehet a vállalat jövőbeli növekedése szempontjából.” – mondta Sang Alexander Koo, a Hyundai csoport volt tervezője szerint. „Miközben az új Sonata segít megnyerni a konzervatív vásárlókat, nem ér el olyan nagy hatást, mint a jelenlegi változat… Az új Sonata olyan megosztó lesz, mint a mostani. Némelyek számára a változás túl kevés, míg másoknak éppen ez a visszafogottság tetszik majd.” – mondja Koo.

A várakozások máris hatalmasak, a Hyundai öregedő kínálatának frissítése az árnövekedés végre ismét pozitív irányba fordíthatja a 2008. óta idén először csökkenő Hyundai eredményességét. A Hyundai részvényindexe rekordszintre emelkedett az elmúlt 18 hónapban, megelőzve a Toyota, a GM és a Volkswagen részvényeinek értékét.

Az új modellek kritikus időszakban érkeznek, amelyben a Hyundai és a Kia az elmúlt időszak hatalmas méretű visszahívási kampányait követően megpróbálja visszaszerezni jó hírnevét az Egyesült Államokban.

Forrás: inautonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését