Érettebbé válik az új Hyundai Sonata


Habár még csak álcázás alatt tesztelik, a második generációs Hyundai Sonata formatervéről a Carscoop munkatársai már elkészítettek egy számítógépes rajzot is.

Az utóbbi évek egyik legsikeresebb Hyundai modellje kétségtelenül a Sonata jelenegi generációja, amely 2009-ben jelent meg és frissességet hozott a Toyota Camry, Honda Accord és Nissan Altima által uralt kategóriába. Persze időközben az említett konkurensek is megújultak, a legfrissebb Mazda6 és Ford Fusion kifejezetten a kategóriavezető címre törnek, így a Hyundai sem tétlenkedhet.


Kívülről a jelenlegi Sonata legnagyobb ütőkártyája a folyékony szobrászat stílusirányzat volt, amelyet egyesek imádnak, mások inkább olvadt műanyagként emlegetve idegenkednek tőle. Összességében mégis pozitív fogadtatásra talált a forma, így a Hyundai minden bizonnyal nem fog valami radikálisan újat hozni az új generációval, inkább az eddigi irányzatot továbbfejlesztve, a Santa Fénél bevezetett folyékony precizitás irányba viszi el a Sonata formatervét.  


Az új Sonata generáció minden bizonnyal sokat örököl majd a kicsivel korábban érkező Genesis formai megoldásaiból, az összhatás a nagy krómozott hűtőmaszkkal, a részben ledekből álló fényszórókkal és az impozáns motorháztetővel egy árnyalatnyival visszafogottabb lesz, mint jelenleg. Ugyanez mondható el az oldalprofilról is, ahol módosítottak egy keveset, mégis emlékeztetni fog a jelenlegi Sonata generációra. Hátul erősen cizellált a kép, az autó fekvő led lámpatesteket és krómozott kettős kipufogókat kapott, amelyeket ízlésesen helyeztek el a lökhárító alsó sarkaiban, ezzel is fokozva a Hyundai minőségi márkaképét.     


Belül nagyobb változásokra számíthatunk – új, szögletes műszerfalformával, a légbeömlők között magasabban elhelyezett, könnyebben elérhető érintőképernyős navigációs rendszerrel. Habár a belső formavilág nem annyira „folyékony”, mint a jelenlegi modellnél, ezzel szemben az új forma jelentős minőségi javulást is hoz, amelyet több króm, puha tapintású műanyagok és zongoralakkozás hangsúlyoz majd.    


A jelenlegi modell a legmagasabb minősítést szerezte meg a törésteszteken, így az új generáció minden bizonnyal még több védelmet nyújt majd utasai számára főleg azokon a területeken, ahol a konkurensek gyenge pontjai vannak. Várhatóan a vezetéstámogató rendszerek is jelentős fejlődésen mennek majd keresztül, így a sávtartó rendszer, az automatikusan fékezni képes sebességszabályozó és a holttérfigyelő rendszer is helyet kap majd az új Sonatában.


A hírek szerint az új Sonatában turbós motorok dolgoznak majd, az alapváltozatokat a Veloster Turbo 1,6 literes T-GDI egysége mozgatja majd, míg a jelenlegi generáció 2,0 literes T-GDI egysége is helyet kap a kínálatban. V6-os motor biztosan ne lesz, azt a Hyundai megtartja a hátsókerék-meghajtású nagyobb modellek számára. A környezetbarát hibridváltozat is tovább él az új Sonatában, ám konnektorból tölthető plug-in változatról nem hallani.

Forrás: carscoops.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését