Mexikóban épülhet az új Hyundai gyár?


A Hyundai csoport nemrég bejelentette, hogy saját kereskedelmi hálózatot hoz létre Mexikóban, amely a találgatások szerint akár a koreai cég harmadik amerikai gyárának előkészítését is szolgálhatja.  

A dél-koreai Korea Herald lap szerint az autógyártó azért szakította meg a Chryslerrel 14 éve működő kapcsolatát, hogy a saját értékesítő hálózat kiépítésével a jövőben növelhesse jelenlétét a térségben. Ugyanebben az írásban kitértek arra is, hogy a fontosabb autógyártók, így az Audi, a Mazda a Nissan, a Volkswagen, a Mitsubishi és a Fiat által ellenőrzött Chrysler is épít, vagy éppen bővíti meglévő gyártóüzemeit Mexikóban. Ezen felül az utóbbi időben Mexikó és Dél-Korea között létrejött remek kereskedelmi kapcsolat is elősegítheti a Hyundai erőfeszítéseit.     

„Eddig 20 százalékos vám terhelte a Mexikóba irányuló behozatalt, amely arra ösztönözte az autógyártókat, hogy valamilyen módon az országon belül állítsák elő termékeiket. A Hyundai is ezért választotta partnerének a Chryslert.” – mondja egy iparági forrás. „Ez a helyzet megváltozhat, hiszen a Korea és Mexikó közötti szabadkereskedelmi tárgyalások az utóbbi időben felgyorsultak.”


Az amerikai és a japán autógyártók eközben nyíltan tiltakoznak a Korea és Mexikó között létrejövő esetleges kereskedelmi megállapodás ellen, amely szerintük a Hyundai jóval előnyösebb helyzetbe juttatná a piacon.

A Mexikóban létrejövő gyártóberuházás egyrészt segíthetné a vállalatot a koreai kapacitáskorlátok feloldásában, hiszen a gyártó hazai üzemeiben időről időre kialakuló sztrájkhelyzet hatalmas termelési veszteségeket okoz. A Hyundai épp nemrég egyezett meg ismét a szakszervezettel , amely újra magasabb béreket követelt.

A Hyundai két amerikai üzeme, a Georgia és Alabama államokban található gyártósorok teljes kapacitásukkal szinte kizárólag az Egyesült Államokat látják el, míg a tavaly átadott és évi 150 ezer darab jármű előállítására képes brazil Hyundai gyár szintén elsődlegesen a hazai piacra fokuszál.   

Másrészről a harmadik amerikai üzem új munkahelyeket és üzleti lehetőségeket kínál a mexikói gazdaság számára. „Ez ismét egy hatalmas lépés volna a mexikói autópiac számára.” – mondja egy magát megnevezni nem kívánó mexikói iparági elemző.

Az idei év első felében a Hyundai nagyságrendileg 500 ezer új autót értékesített Mexikóban, amely 8,6 százalékos bővülést jelent a tavalyi évhez képest.

Forrás: just-auto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését