Mexikóban épülhet az új Hyundai gyár?
A Hyundai csoport nemrég bejelentette, hogy saját kereskedelmi
hálózatot hoz létre Mexikóban, amely a találgatások szerint akár a koreai cég
harmadik amerikai gyárának előkészítését is szolgálhatja.
A dél-koreai Korea Herald lap szerint az autógyártó azért
szakította meg a Chryslerrel 14 éve működő kapcsolatát, hogy a saját értékesítő
hálózat kiépítésével a jövőben növelhesse jelenlétét a térségben. Ugyanebben az
írásban kitértek arra is, hogy a fontosabb autógyártók, így az Audi, a Mazda a
Nissan, a Volkswagen, a Mitsubishi és a Fiat által ellenőrzött Chrysler is
épít, vagy éppen bővíti meglévő gyártóüzemeit Mexikóban. Ezen felül az utóbbi
időben Mexikó és Dél-Korea között létrejött remek kereskedelmi kapcsolat is
elősegítheti a Hyundai erőfeszítéseit.
„Eddig 20 százalékos vám terhelte a Mexikóba irányuló
behozatalt, amely arra ösztönözte az autógyártókat, hogy valamilyen módon az
országon belül állítsák elő termékeiket. A Hyundai is ezért választotta
partnerének a Chryslert.” – mondja egy iparági forrás. „Ez a helyzet
megváltozhat, hiszen a Korea és Mexikó közötti szabadkereskedelmi tárgyalások
az utóbbi időben felgyorsultak.”
Az amerikai és a japán autógyártók eközben nyíltan
tiltakoznak a Korea és Mexikó között létrejövő esetleges kereskedelmi
megállapodás ellen, amely szerintük a Hyundai jóval előnyösebb helyzetbe juttatná
a piacon.
A Mexikóban létrejövő gyártóberuházás egyrészt segíthetné a vállalatot
a koreai kapacitáskorlátok feloldásában, hiszen a gyártó hazai üzemeiben időről
időre kialakuló sztrájkhelyzet hatalmas termelési veszteségeket okoz. A Hyundai
épp nemrég egyezett meg ismét a szakszervezettel , amely újra magasabb béreket
követelt.
A Hyundai két amerikai üzeme, a Georgia és Alabama államokban
található gyártósorok teljes kapacitásukkal szinte kizárólag az Egyesült
Államokat látják el, míg a tavaly átadott és évi 150 ezer darab jármű
előállítására képes brazil Hyundai gyár szintén elsődlegesen a hazai piacra
fokuszál.
Másrészről a harmadik amerikai üzem új munkahelyeket és
üzleti lehetőségeket kínál a mexikói gazdaság számára. „Ez ismét egy hatalmas
lépés volna a mexikói autópiac számára.” – mondja egy magát megnevezni nem
kívánó mexikói iparági elemző.
Az idei év első felében a Hyundai nagyságrendileg 500 ezer
új autót értékesített Mexikóban, amely 8,6 százalékos bővülést jelent a tavalyi
évhez képest.
Forrás: just-auto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!