Új modellekkel, új módszerekkel támad a Hyundai Indiában


A koreai Hyundai autóóriás kibővített kínálata mellett vidéki kereskedéseinek támogatásával igyekszik megszilárdítani erejét a világ hatodik legnagyobb autópiacán.

Az i10 és az i20 közé ékelődött Grand i10 indiai piaci bevezetésekor Rakesh Srivastava, a Hyundai marketingvezetője bejelentette, hogy a következő időszakban évente két-három új modell bevezetését tervezik, amelyek között akár egy kisterepjáró és egy kisméretű egyterű is szerepelhet. Ezek mellett persze érkeznek a régebbi modellek frissebb változatai is, amelyek biztosítják a márkára irányuló állandó figyelmet.      
B. S. Seo, a Hyundai Motor India ügyvezetője hisz abban, hogy ezen új modellek megfelelő fogadtatásra találnak azon vásárlóik körében, akik a lassuló piac ellenére fogékonyak az újdonságokra. Habár az indiai autóeladások júliusban 7,4 százalékkal visszaestek, Seo optimista: „Az indiai autópiac épp egy hullámvölgyön megy keresztül, de ez ideiglenes állapot. India hosszú távon hatalmas lehetőségeket tartogat.” – mondja.  


A Hyundai indiai terjeszkedésének kulcs a kompakt szegmens. A nemrég bemutatott Grand i10 a kompakt kisautók felsőkategóriás szegmensében a Maruti Swifttel és a Ford Figoval verseng. A koreai vállalat úgy hiszi a Grand i10 dízelmotoros változata lesz az igazi befutó. „Az indiai vásárlók a dízelmotoros változatokat részesítik előnyben és úgy gondoljuk, hogy ez így is maradhat. Ez az oka annak, hogy ezt a változatot is bemutattuk.” – mondja Srivastava.

Átlagosan 156 ezer autót vásárolnak Indiában havonta, amelyből 106 ezer kompakt kisautó. Ezen belül a felsőkategóriás kisautók az eladások 34 százalékát teszik ki, ezért a legtöbb indiai autógyártó és forgalmazó ebben a szegmensben látja a növekedés útját. „Habár a kompakt szegmens eladásai is csökkenést mutatnak, a felsőkategóriás kisautók piaca bővül.” – tette hozzá Srivastava.   


A Hyundainak eddig összesen négy modellje szerepelt a kompakt kategóriában: az Eon, a Santro, az i10 és az i20, amelyek fő riválisai a Maruti, a Ford és a Nissan. Ha a teljes modellpalettát tekintjük, a Hyundai az utóbbi öt év során hét új típust vezetett piacra Indiában, köztük az Eont, a Vernát és az i20 modelleket. Egy indiai autóipari elemző szerint az új modelleket jól fogadja az indiai közönség, amely megmagyarázza a Hyundai által fenntartott indiai pozícióját. A Hyundai jelenleg az indiai piac 20,4 százalékát birtokolja, amellyel második a piacot uraló Maruti Suzuki mögött.     


Srivastava elmondta azt is, hogy a vásárlókat a márka által kínált innovációk csábítják be a szalonokba. A Grand i10 például a szegmensben elsőként kínál a hátsó ülések elé vezetett szellőzőrostélyokat, ráadásul ez a modell kapta meg először a Hyundai 1,1 literes CRDi dízelmotorját, amelyet az autógyártó által nemrég a Chennaihoz közeli Sriperumbudurban, 300 millió dolláros értékben felállított vadonatúj motorgyártó üzemében szerelnek össze.  


Az új Grand i10 a régi i10 generációval együtt került az indiai bemutatótermekbe, ahol az autógyártó eddig havonta 8 500 – 9 000 i10-et értékesített. A Hyundai úgy hiszi, hogy habár a két típus nagyon közel áll egymáshoz, mindkettőt piacon tudja tartani. „Nincs szó kannibalizmusról. A két modellt egymás mellett értékesítjük a jövőben. Az i10 modellt nagyon jó fogadtatásban részesült Indiában, eddig 700 ezer példányt adtunk el belőle.” – mondta Srivastava.  

Yash Kothari, az Angel Broking elemzője ennek ellenére úgy véli, a Hyundainak továbbra is rengeteg kihívással kell szembenéznie a hatalmas piacon. A Hyundai egy olyan piacon mutatta be új modelljeit, amely már eleve hemzseg a konkurensektől. Kothari szerint a Hyundai választéka még így is elég szegényes a Marutiéhoz képest: az Eon és az i10 között nincs modelljük (289 és 380 ezer rúpia közötti árszinten), míg a Maruti itt kínálja az Alto 800, az A Star és a Wagon R modelleket.


Srivastava szerint a Hyundai most a Grand i10 padlólemezét felhasználva új modellek kifejlesztését tervezi és a fejlesztőcsapat feladata, hogy új lehetőségeket teremtsen a vásárlók számára. Emellett a vállalat új szegmensekbe is be kíván törni. „Szorosan nyomon követjük a kisterepjárók szegmensé, ahol az eladási darabszámok egészen bíztatóak.” – mondja.

Amikor az esetleges kisterepjáró konkrét fejlesztési fázisáról kérdezték, Srivastava így válaszolt: „Egyértelműen érdekel bennünket ez a szegmens és be tudnánk mutatni egy ilyen járművet. Ezentúl azonban nem mondhatok semmit.” A terepjárók mellett a kisméretű, 4 méternél kisebb lépcsőshátú modellek is az autógyártó teendői között vannak, hiszen ilyen modell nem szerepel a Hyundai indiai portfóliójában, holott ez a szegmens is igen népszerű az országban.   


A termékportfólió erősítése mellett a Hyundai a jövőben nagyobb figyelmet fordít a vidéki és az elővárosi ügyfeleire, mivel ezeken a helyeken növekszik leginkább az autók iránti érdeklődés. Jelenleg a Hyundai 270 lerakattal rendelkezik vidéken, amelyet az év végéig 350-re kívánnak emelni. Srivastava adatai szerint a vidéki értékesítések aránya egyértelműen megnövekedett az idei év első nyolc hónapjában, a 2011-es 15 százalékról 2013 augusztusára 18 százalékra ugrott az arány. A tervek szerint 2015-re ezt az arányt 20 százalékra kívánják feltornászni. Összehasonlításképpen a Maruti vidéki forgalmának aránya a teljes értékesítés 28 százalékát teszi ki.     

A vállalat szerint vidéken főként az Eon iránti érdeklődés hatalmas részben azért, mert a Hyundai főként ezt a modellt népszerűsíti a vidéki marketingtevékenységeiben. „Mára több mint 8 ezer Eon fogy minden hónapban.” – mondta Srivastava.

Forrás: business-standard.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését