Új modellekkel, új módszerekkel támad a Hyundai Indiában
A koreai Hyundai autóóriás kibővített kínálata mellett
vidéki kereskedéseinek támogatásával igyekszik megszilárdítani erejét a világ
hatodik legnagyobb autópiacán.
Az i10 és az i20 közé ékelődött Grand i10 indiai piaci
bevezetésekor Rakesh Srivastava, a Hyundai marketingvezetője bejelentette, hogy
a következő időszakban évente két-három új modell bevezetését tervezik, amelyek
között akár egy kisterepjáró és egy kisméretű egyterű is szerepelhet. Ezek mellett
persze érkeznek a régebbi modellek frissebb változatai is, amelyek biztosítják
a márkára irányuló állandó figyelmet.
B. S. Seo, a Hyundai Motor India ügyvezetője hisz abban,
hogy ezen új modellek megfelelő fogadtatásra találnak azon vásárlóik körében,
akik a lassuló piac ellenére fogékonyak az újdonságokra. Habár az indiai autóeladások
júliusban 7,4 százalékkal visszaestek, Seo optimista: „Az indiai autópiac épp
egy hullámvölgyön megy keresztül, de ez ideiglenes állapot. India hosszú távon
hatalmas lehetőségeket tartogat.” – mondja.
A Hyundai indiai terjeszkedésének kulcs a kompakt szegmens.
A nemrég bemutatott Grand i10 a kompakt kisautók felsőkategóriás szegmensében a
Maruti Swifttel és a Ford Figoval verseng. A koreai vállalat úgy hiszi a Grand
i10 dízelmotoros változata lesz az igazi befutó. „Az indiai vásárlók a
dízelmotoros változatokat részesítik előnyben és úgy gondoljuk, hogy ez így is
maradhat. Ez az oka annak, hogy ezt a változatot is bemutattuk.” – mondja Srivastava.
Átlagosan 156 ezer autót vásárolnak Indiában havonta,
amelyből 106 ezer kompakt kisautó. Ezen belül a felsőkategóriás kisautók az
eladások 34 százalékát teszik ki, ezért a legtöbb indiai autógyártó és
forgalmazó ebben a szegmensben látja a növekedés útját. „Habár a kompakt
szegmens eladásai is csökkenést mutatnak, a felsőkategóriás kisautók piaca
bővül.” – tette hozzá Srivastava.
A Hyundainak eddig összesen négy modellje szerepelt a
kompakt kategóriában: az Eon, a Santro, az i10 és az i20, amelyek fő riválisai
a Maruti, a Ford és a Nissan. Ha a teljes modellpalettát tekintjük, a Hyundai
az utóbbi öt év során hét új típust vezetett piacra Indiában, köztük az Eont, a
Vernát és az i20 modelleket. Egy indiai autóipari elemző szerint az új
modelleket jól fogadja az indiai közönség, amely megmagyarázza a Hyundai által
fenntartott indiai pozícióját. A Hyundai jelenleg az indiai piac 20,4
százalékát birtokolja, amellyel második a piacot uraló Maruti Suzuki mögött.
Srivastava elmondta azt is, hogy a vásárlókat a márka által
kínált innovációk csábítják be a szalonokba. A Grand i10 például a szegmensben
elsőként kínál a hátsó ülések elé vezetett szellőzőrostélyokat, ráadásul ez a
modell kapta meg először a Hyundai 1,1 literes CRDi dízelmotorját, amelyet az
autógyártó által nemrég a Chennaihoz közeli Sriperumbudurban, 300 millió
dolláros értékben felállított vadonatúj motorgyártó üzemében szerelnek össze.
Az új Grand i10 a régi i10 generációval együtt került az
indiai bemutatótermekbe, ahol az autógyártó eddig havonta 8 500 – 9 000
i10-et értékesített. A Hyundai úgy hiszi, hogy habár a két típus nagyon közel
áll egymáshoz, mindkettőt piacon tudja tartani. „Nincs szó kannibalizmusról. A
két modellt egymás mellett értékesítjük a jövőben. Az i10 modellt nagyon jó
fogadtatásban részesült Indiában, eddig 700 ezer példányt adtunk el belőle.” –
mondta Srivastava.
Yash Kothari, az Angel Broking elemzője ennek ellenére úgy
véli, a Hyundainak továbbra is rengeteg kihívással kell szembenéznie a hatalmas
piacon. A Hyundai egy olyan piacon mutatta be új modelljeit, amely már eleve hemzseg
a konkurensektől. Kothari szerint a Hyundai választéka még így is elég szegényes
a Marutiéhoz képest: az Eon és az i10 között nincs modelljük (289 és 380 ezer
rúpia közötti árszinten), míg a Maruti itt kínálja az Alto 800, az A Star és a Wagon
R modelleket.
Srivastava szerint a Hyundai most a Grand i10 padlólemezét
felhasználva új modellek kifejlesztését tervezi és a fejlesztőcsapat feladata,
hogy új lehetőségeket teremtsen a vásárlók számára. Emellett a vállalat új
szegmensekbe is be kíván törni. „Szorosan nyomon követjük a kisterepjárók
szegmensé, ahol az eladási darabszámok egészen bíztatóak.” – mondja.
Amikor az esetleges kisterepjáró konkrét fejlesztési
fázisáról kérdezték, Srivastava így válaszolt: „Egyértelműen érdekel bennünket
ez a szegmens és be tudnánk mutatni egy ilyen járművet. Ezentúl azonban nem
mondhatok semmit.” A terepjárók mellett a kisméretű, 4 méternél kisebb
lépcsőshátú modellek is az autógyártó teendői között vannak, hiszen ilyen
modell nem szerepel a Hyundai indiai portfóliójában, holott ez a szegmens is
igen népszerű az országban.
A termékportfólió erősítése mellett a Hyundai a jövőben
nagyobb figyelmet fordít a vidéki és az elővárosi ügyfeleire, mivel ezeken a helyeken
növekszik leginkább az autók iránti érdeklődés. Jelenleg a Hyundai 270
lerakattal rendelkezik vidéken, amelyet az év végéig 350-re kívánnak emelni. Srivastava
adatai szerint a vidéki értékesítések aránya egyértelműen megnövekedett az idei
év első nyolc hónapjában, a 2011-es 15 százalékról 2013 augusztusára 18
százalékra ugrott az arány. A tervek szerint 2015-re ezt az arányt 20
százalékra kívánják feltornászni. Összehasonlításképpen a Maruti vidéki
forgalmának aránya a teljes értékesítés 28 százalékát teszi ki.
A vállalat szerint vidéken főként az Eon iránti érdeklődés
hatalmas részben azért, mert a Hyundai főként ezt a modellt népszerűsíti a
vidéki marketingtevékenységeiben. „Mára több mint 8 ezer Eon fogy minden
hónapban.” – mondta Srivastava.
Forrás: business-standard.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!