A Hyundai Csehország hosszú távú második legkeresettebb márkája
A Hyundai az idei év első hét hónapjában 9 350 autót adott el a Cseh Köztársaságban, amellyel immár állandó jelleggel a hazai piac második legkeresettebb márkájává vált.
Habár az éves eladás szintjén a Hyundai 1 százalékkal kevesebb autót értékesített idén, mint a tavalyi időszakban, ez még így is jóval kisebb, mint a cseh személyautó-piac 9,5 százalékos zsugorodása.
Idén júliusban 1 283 darab Hyundait vásároltak a csehek, amely 40,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A Hyundai legkeresettebb modellje hosszú távon továbbra is a nosovicei üzemben, helyben készülő i30, amelyből júliusban 366, az év első hét hónapjában pedig 2 771 darab fogyott.
A legnagyobb éves növekedést a Dél-Koreában gyártott i40 modell produkálta. Ebből az autóból 97 darabot adtak el júliusban, amely 149 százalékkal haladja meg a 2012. júliusi eredményt. Az idén augusztusig eladott 545 darabbal a modell 7,5 százalékos piaci részesedést ért el a cseh középkategóriás modellek között.
A január és július közötti időszakban a cseh kiskategóriás egyterűek között a Hyundai ix20 volt a legkelendőbb modell. Az egyterűből összesen 2 138 darabot értékesítettek, így az ix20 piaci részesedése közel 30 százalékra adódott.
Forrás: hyundai-motor.cz
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!