Uniós exportbázissá válik a Hyundai török gyára
Az IM Investment & Securities szerint a Hyundai Motor török gyártóüzeme dinamikus exportbázissá válik és ezzel az általános autóipari részvények keresletét is ösztönözheti.
Az IM Investment elemzője, Lyu Youn-wha elmondta: „A Hyundai
Motor törökországi üzeme a vállalat egyik legrégebben fennálló vállalata,
amelynek jövedelmezősége a legalacsonyabb.”
Ám a vállalat a korábbi CKD összeszerelésre épülő gyártáson
túl hatalmas fejlődésen ment keresztül. Az elemző szerint a létesítmény jelentős
termelési és jövedelmezőségi fejlődésen mehet keresztül 2015-re. „Az új i10 gyártásának
Indiából Törökországba helyezésével máris jóval több autó készült itt
szeptember hónapban. A modellfrissített i20 modellel együtt így már nemcsak
elsősorban a helyi és a környező piacokra, de egész Európa számára is termel az
üzem, vagyis a Hyundai Assan vállalat Európa egyik legnagyobb Hyundai ellátó
bázisává válhat.” – mondja az elemző.
Törökország már az 1990-es évek közepén vámuniós szerződést
kötött az Európai Unióval, amelynek keretében a két régió között vámmentesen
mozoghatnak az áruk, így a Hyundai török gyára sokkal előnyösebb helyzetbe
került, mint az indiai. Amikor pedig létrejön a szabadkereskedelmi egyezmény
Törökország és Dél-Korea között, a távol-keleti országból érkező alkatrészek és
részegységek árai tovább csökkenthetik a felmerülő költségeket.
Az IM Investment elemzője szerint a Hyundai jelenleg a
hatodik legkeresettebb márka Törökországban, vásárlói elégedettség terén pedig
idén először megelőzte a rivális Toyota szintjét is.
Forrás: koreaittimes.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!