Tíz ország, 10 ezer kilométer 17 nap alatt


Az idei Frankfurti Autószalon egyik szenzációja volt, hogy az új Mazda3 néhány példánya 15 ezer kilométeres túrával érkezett meg a német városba. Talán kevesen tudják, de a Hyundai is csinált már hasonlót.

A 2008-as Párizsi Autószalonon tartotta világpremierjét a Getzet leváltó i20, valamint bemutatták a Hyundai takarékos i-Blue modelljeinek prototípusait, ám ezek mellett egy felmatricázott piros i10 is kiállításra került, amely egyike volt annak a két kisautónak, amely Indiából, Új-Delhiből indult el szeptember 10-én.


Az autógyártó célja az új kisautóba szerelt 1,2 literes Kappa benzinmotorok gazdaságosságának, megbízhatóságának bemutatása volt, így a két Hyundai i10 a rájuk ragasztott matricákon kívül semmilyen különleges felkészítést nem kapott. A két autót hatalmas médiaérdeklődéssel kísérve az olimpiai aranyérmes Abhinav Bindra indította útjára, majd az "i Drive to Paris" névre keresztelt túra India után Törökországon, Olaszországon, Görögországon, Ausztrián, Szlovákián, Magyarországon, Lengyelországon, Csehországon és Németországon át, 10 ezer kilométert tettek meg. A kimerítő és a kisautók szegmensében szinte lehetetlennek tűnő küldetés 17 nap alatt érte el Franciaországot.



A két kisautó 2008 szeptember 29-én este érkeztek meg Párizsba, a túra jelképének is tekinthető Diadalívhez. Az már csak a véletlen műve, hogy az autók a túra elején Indiában az India Gate mellett is elhaladtak, hiszen mindkét építmény a két nemzet háborús hőseinek állít emléket.


A túra alatt az autókat a média különböző ágaiból érkezett sofőrök vezették. „Azzal, hogy sikeresen megtettük a Delhi és Párizs közötti utat, az indiai autóipar egyik történelmi fordulóponthoz jutott.” – mondta akkor H. S Lheem, a HMIL ügyvezető igazgatója. „Ezzel sikeresen bemutattuk a minőségi Kappa motorban rejlő lehetőségeket és az erőforrás minőségét. Most a Hyundai különböző régióiból érkezett csapataival együtt ünnepelhetjük ezt a sikert. Örülök a sikeres befejezésnek, és annak is, hogy a hónapokig tartó aprólékos tervezésnek meglett az eredménye.”

Forrás: hyundai.comafaqs.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését