Tíz ország, 10 ezer kilométer 17 nap alatt
Az idei Frankfurti Autószalon egyik szenzációja volt, hogy
az új Mazda3 néhány példánya 15 ezer kilométeres túrával érkezett meg a német
városba. Talán kevesen tudják, de a Hyundai is csinált már hasonlót.
A 2008-as Párizsi Autószalonon tartotta világpremierjét a
Getzet leváltó i20, valamint bemutatták a Hyundai takarékos i-Blue modelljeinek
prototípusait, ám ezek mellett egy felmatricázott piros i10 is kiállításra
került, amely egyike volt annak a két kisautónak, amely Indiából, Új-Delhiből
indult el szeptember 10-én.
Az autógyártó célja az új kisautóba szerelt 1,2 literes
Kappa benzinmotorok gazdaságosságának, megbízhatóságának bemutatása volt, így a
két Hyundai i10 a rájuk ragasztott matricákon kívül semmilyen különleges
felkészítést nem kapott. A két autót hatalmas médiaérdeklődéssel kísérve az
olimpiai aranyérmes Abhinav Bindra indította útjára, majd az "i Drive to Paris" névre keresztelt túra India után
Törökországon, Olaszországon, Görögországon, Ausztrián, Szlovákián,
Magyarországon, Lengyelországon, Csehországon és Németországon át, 10 ezer
kilométert tettek meg. A kimerítő és a kisautók szegmensében szinte
lehetetlennek tűnő küldetés 17 nap alatt érte el Franciaországot.
A két kisautó 2008 szeptember 29-én este érkeztek meg
Párizsba, a túra jelképének is tekinthető Diadalívhez. Az már csak a véletlen
műve, hogy az autók a túra elején Indiában az India Gate mellett is elhaladtak,
hiszen mindkét építmény a két nemzet háborús hőseinek állít emléket.
A túra alatt az autókat a média különböző ágaiból érkezett sofőrök vezették. „Azzal, hogy sikeresen megtettük a Delhi és Párizs közötti
utat, az indiai autóipar egyik történelmi fordulóponthoz jutott.” – mondta akkor
H. S Lheem, a HMIL ügyvezető igazgatója. „Ezzel sikeresen bemutattuk a minőségi
Kappa motorban rejlő lehetőségeket és az erőforrás minőségét. Most a Hyundai
különböző régióiból érkezett csapataival együtt ünnepelhetjük ezt a sikert.
Örülök a sikeres befejezésnek, és annak is, hogy a hónapokig tartó aprólékos
tervezésnek meglett az eredménye.”
Forrás: hyundai.com, afaqs.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!