Amerikába is megérkezett a frissített Hyundai Tucson


Ősztől már az Egyesült Államokban is kapható a Hyundai Tucson 2014-es változata, amely – az európai kivitelhez hasonlóan – külsőleg csupán minimálisan, inkább technikájában fejlődött az elődhöz képest.   

A 2014-es Hyundai Tucson külsőleg alig különbözik a korábbi modellektől, elöl led betéteket kapott a fényszóró, míg az átrajzolt hátsó lámpatestek kizárólag ledekkel világítanak. Az európai modellektől eltérően a ködlámpafészek itt színrefújt, bennük pedig négyzet alakú lámpák kaptak helyet. Mostantól széria a 17 colos alufelni, míg az új formájú 18 colos keréktárcsák kérésre elérhetőek.


Belül a felhasznált anyagok jobb minősége foghatja meg a potenciális vásárlókat és új a bézs és barna árnyalatú belső színvilág. Szintén az új modellév hozadéka a megvilágított pohártartók megjelenése, fejlesztettek a hangutasítási rendszer, megjelent a középső légbefúvó a hátsó ülésekhez, a hétcolos navigációs kijelző és a két állásban dönthető hátsó üléstámla.  


A 2014-es Hyundai Tucson alapmotorja immár a közvetlen befecskendezéses 2,0 literes benzinmotor, amely 164 lóerőt és 205 Nm nyomatékot ad le, emellett pedig jelentősen gazdaságosabb elődjénél. Az amerikai ciklus szerint ugyanis az új 2,0 GDI motorral szerelt Tucson elsőkerék-meghajtással városban 10,2 litert, míg országúton 8,1 litert fogyaszt 100 kilométerenként, míg összkerekes változatban 11,2, illetve 9,4 literre jönnek ki az értékek. A Hyundai szerint ez a motor további új, 2014-es modellekben, akár az Elantra vagy a Veloster modellekben is megjelenhet.    


A legtöbb amerikai vásárló valószínűleg mégis inkább a 182 lóerős 2,4 literes motort választja majd, amely 240 Nm maximális forgatónyomatékkal rendelkezik. Az összes 2014-es Tucson modellt hatfokozatú automata váltóval szerelik, amelyhez egy Eco mode kapcsoló is társul, így akár 5-7 százalékkal is csökkentve az autó fogyasztását. A 2,4 literes egység magasabb teljesítménye és nyomatéka mellett gazdaságosabbá is vált: az elsőkerekes változat 9,4 litert fogyaszt városban, míg 8,1 litert országúton, miközben az összkerekes 11,8, illetve 11,2 litert produkál.   


A Hyundai közleménye szerint a fejlesztők javítottak a 2014-es Tucson menettulajdonságain és kezelhetőségén is. a frissítés jókor érkezik, hiszen a tavalyi év első nyolc hónapjának 33 271 darabos eladása helyett az idei évben csupán 30 042 Tucsont vásároltak augusztus végéig.  

Forrás: wot.motortrend.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését