A kemény európai piac ellenére a Hyundai bizakodva tekint a jövőbe


Az átmeneti 2013-as év után a Hyundai rengeteg lehetőséget lát a jövőre nézve a 2014-es évben is.

A Hyundai csoport volt az egyelten olyan autógyártó, amelynek értékesítési volumene nőtt Európában 2012-ben. Mindenki mást keményen érintett a recesszió, amely különösen az autógyártókra volt kedvezőtlen hatással. A Hyundai azonban a számára kedvező statisztikák miatt az új i10 gyártását Indiából a törökországi Izmitbe helyezte át.

Ennek is köszönhetően az idei évben a Hyundai európai értékesítésének 90 százalékát már Európában is gyártják. Izmitben ugyanis az i10 gyártásának beindítása nyomán 200 ezer darabra emelték a termelés mennyiségét, míg a csehországi Nosovicében található gyár továbbra is évi 300 ezer autót állít elő.

A Hyundai idén korlátozottabbnak látja európai terjeszkedését, hiszen jelenlegi stratégiájuk alapja a már meglévő vásárlók megtartására irányul. Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke elismerte, hogy a márka korábban „hódítóként” minél több új vásárlót kívánt megnyerni magának, ám mostantól ezekre a meglévő ügyfelekre koncentrálnak majd, akikkel további üzleteket kívánnak kötni.   


Az ACEA adatai szerint a Hyundai a tavalyi év első 10 hónapjában 1,6 százalékkal kevesebb, 360 ezer új autót értékesített Európában, azaz kisebb a márka visszaesése, mint a teljes piac 3,1 százalékos értéke.

2014-ben a Hyundai igyekszik megőrizni 3,5 százalékos európai piaci részesedését, amely ezen a szinten immár a harmadik év volna. A márka abban bízik, hogy a teljes autópiac 3 százalékkal növekszik ebben az évben, Rushforth viszont tudja, hogy változatlanul sok kihívás áll a Hyundai előtt.


A Hyundai éppen ezért 2017-ig 22 új modellt és modellváltozatot kíván bevezetni, amelynek révén el kívánják érni a végső célként kitűzött 5 százalékos részesedést. A modellkínálat bővítéseként a hírek szerint akár ezer új Genesis modell értékesítése is szóba kerülhet Európában idén, ezzel állítva konkurenciát a luxusszegmens olyan nagynevű képviselőinek, mint a BMW 5-ös sorozat, vagy a Mercedes-Benz E-osztály.

Emellett várhatóan lassanként kibontakozik a Hyundai vadonatúj sportmárkája, így a jövőben sportos Hyundai kompaktokra és limuzinokra is számíthatunk, amelynek első képviselője az i20 N lesz. A Genesis mellett egy új kisterepjáró érkezésére is számíthatunk, amelynek a Genfben bemutatandó Intrado koncepció akár előfutára lehet.

Forrás: hyundai-blog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei