A kemény európai piac ellenére a Hyundai bizakodva tekint a jövőbe
A Hyundai csoport volt az egyelten olyan autógyártó, amelynek
értékesítési volumene nőtt Európában 2012-ben. Mindenki mást keményen érintett
a recesszió, amely különösen az autógyártókra volt kedvezőtlen hatással. A Hyundai
azonban a számára kedvező statisztikák miatt az új i10 gyártását Indiából a
törökországi Izmitbe helyezte át.
Ennek is köszönhetően az idei évben a Hyundai európai
értékesítésének 90 százalékát már Európában is gyártják. Izmitben ugyanis az
i10 gyártásának beindítása nyomán 200 ezer darabra emelték a termelés
mennyiségét, míg a csehországi Nosovicében található gyár továbbra is évi 300
ezer autót állít elő.
A Hyundai idén korlátozottabbnak látja európai
terjeszkedését, hiszen jelenlegi stratégiájuk alapja a már meglévő vásárlók
megtartására irányul. Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke
elismerte, hogy a márka korábban „hódítóként” minél több új vásárlót kívánt
megnyerni magának, ám mostantól ezekre a meglévő ügyfelekre koncentrálnak majd,
akikkel további üzleteket kívánnak kötni.
Az ACEA adatai szerint a Hyundai a tavalyi év első 10
hónapjában 1,6 százalékkal kevesebb, 360 ezer új autót értékesített Európában, azaz
kisebb a márka visszaesése, mint a teljes piac 3,1 százalékos értéke.
2014-ben a Hyundai igyekszik megőrizni 3,5 százalékos
európai piaci részesedését, amely ezen a szinten immár a harmadik év volna. A
márka abban bízik, hogy a teljes autópiac 3 százalékkal növekszik ebben az
évben, Rushforth viszont tudja, hogy változatlanul sok kihívás áll a Hyundai
előtt.
A Hyundai éppen ezért 2017-ig 22 új modellt és
modellváltozatot kíván bevezetni, amelynek révén el kívánják érni a végső
célként kitűzött 5 százalékos részesedést. A modellkínálat bővítéseként a hírek
szerint akár ezer új Genesis modell értékesítése is szóba kerülhet Európában
idén, ezzel állítva konkurenciát a luxusszegmens olyan nagynevű képviselőinek,
mint a BMW 5-ös sorozat, vagy a Mercedes-Benz E-osztály.
Emellett várhatóan lassanként kibontakozik a Hyundai
vadonatúj sportmárkája, így a jövőben sportos Hyundai kompaktokra és limuzinokra
is számíthatunk, amelynek első képviselője az i20 N lesz. A Genesis mellett egy
új kisterepjáró érkezésére is számíthatunk, amelynek a Genfben bemutatandó
Intrado koncepció akár előfutára lehet.
Forrás: hyundai-blog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!