Rekordszinten a Hyundai eladásai a Közel-Keleten


A Hyundai Motor Company immár második éve értékesítései rekordot állított fel a Közel-Keleten tavaly, amellyel ismét átlépte a 300 ezres határt.

A Hyundai 2013 során 328 856 autót értékesített a régióban, amely 7,5 százalékkal haladja meg a 2012-es eredményt. A térségen belül Szaúd-Arábia produkálta a legnagyobb növekedést, amely emellett megőrizte a Hyundai legnagyobb helyi piaca címet is. Az országban 16 százalékkal több, azaz összesen 143 405 Hyundai modell került értékesítésre tavaly. Kuvait piaca 11 százalékkal teljesítette túl a 2012-es eladásokat, amelyet az Egyesült Arab Emirátusok, Omán és Bahrein követett, ahol 10, 7 és szintén 7 százalékos volt a bővülés.

A Hyundai eladási toplistáját ismét a kompakt modellek vezették, ám a korábbi trend megfordult, tavaly az Accent helyett az Elantra lett a közel-keletiek legnépszerűbb modellje. Az Elantra a tavalyi 81 401 darabos eredményével megtöbbszörözte a 2012-es 28 245 darabot, miközben az Accent modellből 61 059 darab fogyott. Továbbra is a lista harmadik helyén áll a Tucson hobbiterepjáró, amelyből 28 370 db fogyott 2013-ban.


A Hyundai „Modern Prémium” márkairányzatát a Genesis és a 2014-es Centennial (Equus) modellek képviselik a Közel-Keleten, amelyek eladásai szintén növekedtek tavaly. A régióban igen népszerű Genesisből 24 százalékkal több, összesen 3 112 darabot vásároltak. A Santa Fe 22 605 darabjával ismét növelni tudta eladásait, miközben a Sonatából 23 700, az Azerából pedig 11 099 autó kelt el.  

„2013 ismét egy rendkívül sikeres év volt a Hyundai számára a Közel-Keleten, hiszen az immár második éve rekorddöntő eredményünk segítségével az erős japán, európai és amerikai konkurencia ellenére sikerült megőriznünk második helyünket a piacon” – mondta Tom Lee, a Hyundai Middle East vezetője. „Sok modellünk kapott elismerést a tavalyi év során a régió autóipari szakértőitől, akik elsősorban termékeink minőségét emelték ki. A Centennial zászlóshajónkat az Automobile magazin a Legjobb Luxusautónak választotta, míg az EVO magazin a Legjobb Limuzin címmel tüntette ki. Amire azonban a legbüszkébbek vagyunk, a Sport Auto magazin az Év Autógyártójának választotta a Hyundai Motort.

Az afrikai eladásokat is beleszámítva a Hyundai Motor Company 484 900 darabbal rekordszintre emelte eladásait a térségben, 502 363 darabos kiszállításával pedig első alkalommal lépte át a térségbe irányított autók száma a félmilliót.

Forrás: emirates247.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei