Beruházások után növekedési pályára áll a Hyundai
A
Hyundai Motor intenzív regionális beruházásai után 2015-től jelentős
növekedésre számít Európában, ahol a minőségi fejlesztésnek és új modellek
bevezetésének köszönhetően piaci részesedése az évtized végére elérheti az 5
százalékot.
„A Hyundai
számára 2014 legfontosabb célja a tevékenységünk minőségének javítása a
régióban – amely az évtized közepétől várható növekedési időszak alapja lehet” –
mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnök-vezérigazgatója. „Több
európai piac már túl van a gazdasági válság nehezén, ám a fellendülés különösen
az első negyedévben lassú lesz. A talpra álló gazdaságok ösztönzik a vásárlói
magabiztosságot, amellyel a Hyundai elérheti minőségi céljait és szilárdabb
alapot biztosíthat a jövedelmezőségnek. A tavalyihoz hasonlóan idén is inkább folytatjuk
értékesítési hálózatunk szerves fejlesztését a piaci részesedés mindenáron
növelése helyett.”
2013
során a Hyundai több mint 500 millió eurót fektetett be európai működésébe és
két új létesítményt is megnyitott: a híres Nürburgring versenypálya melletti tesztcentrumot
és a kifejezetten erre a célra kialakított Hyundai Motorsport főhadiszállását
Alzenauban, amely otthont ad a Hyundai Shell World Rally csapatának. A Hyundai
emellett bővítette Frankfurt melletti főhadiszállását és törökországi összeszerelő
üzemét, amelyből immár az új i10 modellek gördülnek ki, így a vállalat európai
éves kapacitása 500 ezer darabra emelkedett. Mostanra az Európában eladott
Hyundai modellek 95 százaléka európai formatervezésű és fejlesztésű, 90
százalékuk pedig a Hyundai cseh vagy török üzemében készül.
A London
Economics egy nemrég közzétett gazdasági és szociális felméréséből kiderült, a
Hyundai növekvő jelenléte fokozott előnyöket jelent az európai gazdaság
számára. Több mint 152 ezer európai dolgozó munkája köthető a Hyundai márkához,
amely éves szinten 1,3 milliárd euró adót fizet Európa különböző
kormányzatainak és 2 milliárd euró értékben szerez be alkatrészeket a
beszállítóktól csehországi üzemének termeléséhez.
A
Hyundai 2020-ra kívánt 5 százalékos piaci részesedésének elérését a „Terméklendület
2017” segíti elő, amelynek keretében 22 új modell és modellváltozat bemutatását
tervezik Európában az elkövetkező négy évben. A program első modellje a 2013
vége óta megvásárolható új generációs i10 modell, másodikként pedig a nemrég a
Detroiti Autószalonon is bemutatott vadonatúj Genesis érkezik, amely 2014-től korlátozott
darabszámban kerül majd értékesítésre Európa kiválasztott piacain.
Az
Európai Autóipari Szövetség (ACEA) adatai szerint a Hyundai 2013-ban 3,4
százalékos piaci részesedést szerzett Európa újautó-piacán. Ugyanezen időszak
alatt a teljes piac 1,8 százalékkal esett vissza, míg a regisztrált új Hyundai típusú
gépkocsik darabszáma a 2012-es szinthez képest 2,7 százalékkal 422 930 darabra
csökkent.
Forrás: hyundaipressoffice.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!