Fellendülést vár idén a Hyundai Amerikában


A Hyundai új amerikai elnöke szerint a modellek jobb elérhetősége mellett két új modell bevezetésével idén véget érhetnek a márka amerikai viszontagságai.   

Dave Zuchowski az idei év elején vette át elődjétől a Hyundai Motor America elnöki posztját, aki szerint a Hyundai idén mintegy 745 ezer autót kíván értékesíteni az Egyesült Államok piacán, ahol 2014-ben mintegy 15,9 millió járművet fognak értékesíteni, így a márka piaci részesedése 4,7 százalékra emelkedhetne.

2013 során a Hyundai 720 783 darab autó értékesítésével rekordévet zárhatott, ám a növekedés mértéke 2008 óta a legalacsonyabb szintű, ráadásul a márka piaci részesedése a 2011-es 5 százalékos csúcsról 4,6 százalékra zuhant tavaly. Ez főként a korlátozott termelési kapacitásnak és az amerikai, japán konkurencia újabb modelljei térnyerésének köszönhető.


Zuchowski szerint az idei év növekedése meg sem közelíti majd a 2010 és 2012 közötti kétszámjegyű szintet, ám mindenképpen igyekeznek visszaszerezni valamit abból, amit az útobbi időszak fellendülésekor elvesztettek.

„A 2013-as eredmény nem váratlan, mégis lehangoló” – mondta Zuchowski a Detroiti Autószalonon adott interjújában. „Rekordév volt, de nem szeretünk piacot veszteni és pontosan tudjuk, mi történt. 2014 reményeink szerint bebizonyítja, hogy a tavalyi egy kivétel volt, nem pedig egy új trend kezdete.” Zuchowski elmondta, hogy a márka fellendülését a tavasszal érkező új Genesis és a nyáron bemutatkozó új Sonata is segíti majd.


Eközben a Hyundai alabamai összeszerelő üzemében a termékmix aránya az új Sonata érkezésével egy időben megváltozik, és az eddig favorizált Elantra helyett az új modell kerül előtérbe. Emellett az üzem a Kia Motors georgiai gyárában készülő Santa Fével együtt képes lehet további 9-10 ezer darabbal növelni termelését az idei évben.  

A márkához tartozó amerikai kereskedők átlagosan 60 napos készlettel indították az új évet, amely jobb pozícióba helyezi a Hyundai márkát, mint tavaly. Emellett a márka cseh és kínai üzemeinek termelése lehetőséget ad arra, hogy a koreai gyártósorokról még több autó kerüljön az amerikai piacra. „Úgy véljük, megoldható a probléma” – mondja Zuchowski. „Azt hiszem, jobban tudunk teljesíteni a piacnál, így szerezve vissza kritikus piaci részesedésünket.”

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei