Fellendülést vár idén a Hyundai Amerikában
A Hyundai új amerikai elnöke szerint a modellek jobb elérhetősége
mellett két új modell bevezetésével idén véget érhetnek a márka amerikai viszontagságai.
Dave Zuchowski az idei év elején vette át elődjétől a
Hyundai Motor America elnöki posztját, aki szerint a Hyundai idén mintegy 745
ezer autót kíván értékesíteni az Egyesült Államok piacán, ahol 2014-ben mintegy
15,9 millió járművet fognak értékesíteni, így a márka piaci részesedése 4,7
százalékra emelkedhetne.
2013 során a Hyundai 720 783 darab autó értékesítésével
rekordévet zárhatott, ám a növekedés mértéke 2008 óta a legalacsonyabb szintű,
ráadásul a márka piaci részesedése a 2011-es 5 százalékos csúcsról 4,6
százalékra zuhant tavaly. Ez főként a korlátozott termelési kapacitásnak és az
amerikai, japán konkurencia újabb modelljei térnyerésének köszönhető.
Zuchowski szerint az idei év növekedése meg sem közelíti
majd a 2010 és 2012 közötti kétszámjegyű szintet, ám mindenképpen igyekeznek
visszaszerezni valamit abból, amit az útobbi időszak fellendülésekor
elvesztettek.
„A 2013-as eredmény nem váratlan, mégis lehangoló” – mondta Zuchowski
a Detroiti Autószalonon adott interjújában. „Rekordév volt, de nem szeretünk
piacot veszteni és pontosan tudjuk, mi történt. 2014 reményeink szerint
bebizonyítja, hogy a tavalyi egy kivétel volt, nem pedig egy új trend kezdete.”
Zuchowski elmondta, hogy a márka fellendülését a tavasszal érkező új Genesis és
a nyáron bemutatkozó új Sonata is segíti majd.
Eközben a Hyundai alabamai összeszerelő üzemében a termékmix
aránya az új Sonata érkezésével egy időben megváltozik, és az eddig favorizált
Elantra helyett az új modell kerül előtérbe. Emellett az üzem a Kia Motors
georgiai gyárában készülő Santa Fével együtt képes lehet további 9-10 ezer
darabbal növelni termelését az idei évben.
A márkához tartozó amerikai kereskedők átlagosan 60 napos
készlettel indították az új évet, amely jobb pozícióba helyezi a Hyundai márkát,
mint tavaly. Emellett a márka cseh és kínai üzemeinek termelése lehetőséget ad
arra, hogy a koreai gyártósorokról még több autó kerüljön az amerikai piacra. „Úgy
véljük, megoldható a probléma” – mondja Zuchowski. „Azt hiszem, jobban tudunk teljesíteni
a piacnál, így szerezve vissza kritikus piaci részesedésünket.”
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!