Európai próba a Hyundai cseh teljesítménye
A Hyundai immár komoly vetélytársa az európai autómárkáknak,
amelyre bizonyíték, hogy a cseh piacon a márka már a Skoda monopóliumát
veszélyezteti.
Jan Cervinka egy katona pontosságával sorolja azokat a
teendőket, amelyeket a frissen kialakított Hyundai kereskedésben el kell
végezniük. „Ez egy soha véget nem érő harc a vásárlókért.” – mondja a korábban
Skoda szalonként működő kétszintes prágai kereskedésben Cervinka, majd
hozzáteszi: „Sok mindent át kell még alakítani ahhoz, hogy még több vásárlót
nyerjünk meg”
Cervinka a Hyundai Motor és a Skoda Auto közötti európai
háborújának első frontvonalában harcol immár a koreai márka oldalán. Sehol
máshol nem érezhető ennyire erőteljesen ez, mint Csehországban, ahol 1895 óta fejlődik
a Skoda, a Hyundai pedig 2008 óta gyártja autóit.
„Hatalmas veszteség volna a Skoda számára, ha hazai piacán
győzné le a Hyundai.” – mondja Stefan Bratzel, a németországi Alkalmazott
Tudományok Autóipari tanszékének vezetője. „Mindkét márka hasonló pozícióban
van és egyre nagyobb intenzitással harcolnak ugyanazért.”
Cervinka jó úton halad sikerei eléréséért, hiszen tavaly
nagyjából 600 Hyundai modellt adott el, megduplázva ezzel eredeti terveit.
A Hyundai az elmúlt évtizedben – a Skoda kárára – megduplázva
piaci részesedését már a második helyre tornászta fel magát a piacvezető Skoda
mögé, amelynek Európában itt a legnagyobb a piaci aránya. A Hyundai
népszerűségét helyi események, szervezetek, pl. a nemzeti fociválogatott támogatásával
igyekszik növelni, éreztetve a helyi közönséggel, hogy az autóeladás nemcsak
egy jó üzlet a márka számára.
Az elmúlt években megnyert vásárlók száma azonban 2013-re
elérte csúcspontját, így a Hyundainak más autógyártóktól kell vásárlókat
átcsábítania, amely azonban nehézségekbe ütközik. A koreai márka eladásai
novemberben 2,1 százalékkal estek vissza, míg a Skoda 2,2 százalékkal több
autót szállított ki.
A Hyundai cseh nemzetiségét bizonyítva népszerűsíti gyárát az
országban, ahol 3 500 ember évente 300 ezer autót állít elő. Az országban értékesített
autók 72 százalékát a nosovicei üzem állítja elő. „Szigorúan véve helyi gyártók
vagyunk.” – mondja Vladimir Vosicky, a Hyundai cseh értékesítési vezetője. „Azt
szeretnénk, ha helyi márkaként tekintenének ránk.” – teszi hozzá.
Szeptemberben a Hyundai kereskedésekben új Skoda Octavia
modelljeit állították ki, amelynek indulóára 334 900 cseh korona, miközben
az i30 279 900, az i40 pedig 569 990 koronáért kapható, így a
vásárlók saját maguk tudták összehasonlítani a két gyártó modelljeit. Az autógyártó
erőfeszítései nem voltak hiábavalóak, hiszen az elmúlt évtizedben a Hyundai
részesedése 3,6 százalékról 9,6 százalékra ugrott, miközben a Skoda 48
százalékról 30 százalékra esett vissza. Vosicky szerint a Hyundai célja 15
százalék elérése.
A Hyundai támadására válaszul a Skoda csak idén nyolc új
modellt vezetett be, köztük a vadonatúj Octavia és Rapid modelleket. A
Csehországban 26 ezer embernek munkát adó Skoda modernizálta gyártóüzemeit és új
minőségbiztosítási központot hozott létre. Az érzelmi kötődés erősítésére a
márka támogatja sportért rajongó Csehország nemzeti hokiválogatottját is.
„Az utolsó másodpercekig harcolunk a cseh piac egyharmadának
megtartásáért.” – mondta Jan Hurt, a márka közép-kelet európai értékesítési
vezetője. „A versenytársakéval összehasonlítva a Skoda vásárlók márkahűsége
igen magas.”
Ahhoz, hogy megőrizze előnyét Csehországban, a Skoda
átalakítja hazai kereskedőhálózatának képét. A szalonok külső homlokzata sokkal
több üvegfelületet kapnak, belül pedig egy fogadóterület mellett az újdonságok
részlege is helyet kap majd.
Emanuel Lopez tavaly év elején alakította át Prága
külterületén álló Skoda képviseletét, ahol immár a korábbi hat helyett kilenc
új autót tud bemutatni egyszerre. Az 1997-es értékesítési eredmény
háromszorosa, több mint ezer új Skodát sikerült értékesítenie 2013. során.
„A Skoda többé már nem a legolcsóbb autó a piacon.” – mondja
a 60 éves autóértékesítő. „Mára modern, szép autóink lettek. Jó idők jönnek.” Cervinka ezzel szemben a koreai márka bővülésére utal. „Ez a hely hatalmas lehetőségeket
tartogat számunkra.” – mutat körbe az épületben. „Láthatják, rengeteg hely van
még a bővülésre.”
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!