Európai próba a Hyundai cseh teljesítménye


A Hyundai immár komoly vetélytársa az európai autómárkáknak, amelyre bizonyíték, hogy a cseh piacon a márka már a Skoda monopóliumát veszélyezteti.

Jan Cervinka egy katona pontosságával sorolja azokat a teendőket, amelyeket a frissen kialakított Hyundai kereskedésben el kell végezniük. „Ez egy soha véget nem érő harc a vásárlókért.” – mondja a korábban Skoda szalonként működő kétszintes prágai kereskedésben Cervinka, majd hozzáteszi: „Sok mindent át kell még alakítani ahhoz, hogy még több vásárlót nyerjünk meg”

Cervinka a Hyundai Motor és a Skoda Auto közötti európai háborújának első frontvonalában harcol immár a koreai márka oldalán. Sehol máshol nem érezhető ennyire erőteljesen ez, mint Csehországban, ahol 1895 óta fejlődik a Skoda, a Hyundai pedig 2008 óta gyártja autóit.  

„Hatalmas veszteség volna a Skoda számára, ha hazai piacán győzné le a Hyundai.” – mondja Stefan Bratzel, a németországi Alkalmazott Tudományok Autóipari tanszékének vezetője. „Mindkét márka hasonló pozícióban van és egyre nagyobb intenzitással harcolnak ugyanazért.”


Cervinka jó úton halad sikerei eléréséért, hiszen tavaly nagyjából 600 Hyundai modellt adott el, megduplázva ezzel eredeti terveit.

A Hyundai az elmúlt évtizedben – a Skoda kárára – megduplázva piaci részesedését már a második helyre tornászta fel magát a piacvezető Skoda mögé, amelynek Európában itt a legnagyobb a piaci aránya. A Hyundai népszerűségét helyi események, szervezetek, pl. a nemzeti fociválogatott támogatásával igyekszik növelni, éreztetve a helyi közönséggel, hogy az autóeladás nemcsak egy jó üzlet a márka számára.


Az elmúlt években megnyert vásárlók száma azonban 2013-re elérte csúcspontját, így a Hyundainak más autógyártóktól kell vásárlókat átcsábítania, amely azonban nehézségekbe ütközik. A koreai márka eladásai novemberben 2,1 százalékkal estek vissza, míg a Skoda 2,2 százalékkal több autót szállított ki.  

A Hyundai cseh nemzetiségét bizonyítva népszerűsíti gyárát az országban, ahol 3 500 ember évente 300 ezer autót állít elő. Az országban értékesített autók 72 százalékát a nosovicei üzem állítja elő. „Szigorúan véve helyi gyártók vagyunk.” – mondja Vladimir Vosicky, a Hyundai cseh értékesítési vezetője. „Azt szeretnénk, ha helyi márkaként tekintenének ránk.” – teszi hozzá.


Szeptemberben a Hyundai kereskedésekben új Skoda Octavia modelljeit állították ki, amelynek indulóára 334 900 cseh korona, miközben az i30 279 900, az i40 pedig 569 990 koronáért kapható, így a vásárlók saját maguk tudták összehasonlítani a két gyártó modelljeit. Az autógyártó erőfeszítései nem voltak hiábavalóak, hiszen az elmúlt évtizedben a Hyundai részesedése 3,6 százalékról 9,6 százalékra ugrott, miközben a Skoda 48 százalékról 30 százalékra esett vissza. Vosicky szerint a Hyundai célja 15 százalék elérése.

A Hyundai támadására válaszul a Skoda csak idén nyolc új modellt vezetett be, köztük a vadonatúj Octavia és Rapid modelleket. A Csehországban 26 ezer embernek munkát adó Skoda modernizálta gyártóüzemeit és új minőségbiztosítási központot hozott létre. Az érzelmi kötődés erősítésére a márka támogatja sportért rajongó Csehország nemzeti hokiválogatottját is.   

„Az utolsó másodpercekig harcolunk a cseh piac egyharmadának megtartásáért.” – mondta Jan Hurt, a márka közép-kelet európai értékesítési vezetője. „A versenytársakéval összehasonlítva a Skoda vásárlók márkahűsége igen magas.”


Ahhoz, hogy megőrizze előnyét Csehországban, a Skoda átalakítja hazai kereskedőhálózatának képét. A szalonok külső homlokzata sokkal több üvegfelületet kapnak, belül pedig egy fogadóterület mellett az újdonságok részlege is helyet kap majd.

Emanuel Lopez tavaly év elején alakította át Prága külterületén álló Skoda képviseletét, ahol immár a korábbi hat helyett kilenc új autót tud bemutatni egyszerre. Az 1997-es értékesítési eredmény háromszorosa, több mint ezer új Skodát sikerült értékesítenie 2013. során.

„A Skoda többé már nem a legolcsóbb autó a piacon.” – mondja a 60 éves autóértékesítő. „Mára modern, szép autóink lettek. Jó idők jönnek.” Cervinka ezzel szemben a koreai márka bővülésére utal. „Ez a hely hatalmas lehetőségeket tartogat számunkra.” – mutat körbe az épületben. „Láthatják, rengeteg hely van még a bővülésre.”

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei