Lendületesen kezdett a Hyundai ralicsapata, mégsem jártak szerencsével Monte-Carlóban
Thierry Neuville és Dani Sordo a Hyundai i20 WRC volánjai
mögött már az első pillanattól erős ütemet diktáltak a rali-világbajnokság
tapasztalt versenytársaival szemben.
A Hyundai Shell World Rally Team kiábrándítóan korán fejezte
be a 2014-es FIA rali-világbajnokság első futamát, miután a Monte-Carlo rali
első napján mindkét Hyundai i20 WRC kiesett a versenyből. A csapat azonban a rendkívül
izgalmas és kiszámíthatatlan körülmények között elért bíztató teljesítmény és
időeredmények után mégis továbbra is pozitívan tekinthet a rali vébé első lépcsőfokára.
Thierry Neuville és navigátora, Nicolas Gilsoul már a
nyitószakasz első hét kilométere után kénytelen volt feladni a küzdelmet,
miután az egyik enyhe jobbkanyarban egy váratlan és alattomos jégborda megdobta
a szuper lágy keverékű Michelin gumikkal felszerelt autót. A körülmények sok
pilótát értek meglepetésként, így a nyitószakasz drámaivá vált. Az első néhány
kilométeren lenyűgöző lendületet felmutató Neuville és a csapat számára sajnálatos,
hogy a sérülés lehetetlenné tette a 7-es számú Hyundai i20 WRC újraindítását.
„Nehéz rajt volt ez számunkra új csapatunkkal és új
autónkkal. A reggel első szakaszán túl gyorsan érkeztünk egy enyhe jobbkanyarba,
az autó alulkormányozottá vált, hátuljával pedig egy oszlopnak csapódott.” –
mondja Neuville. „Sajnos nem tudtuk folytatni a versenyt, így számunkra ez volt
a Monte-Carlo rali befejezését jelentette. Az időjárás-előrejelzőink szerint
esőre és vizes burkolatra számítottunk, viszont havazott és a körülmények
nagyon kedvezőtlenek voltak számunkra. Tényleg tovább kell lépnünk ezen és a
Svéd-ralira összpontosítani, ahol erős formában akarunk visszatérni.” –
összegezte a belga pilóta.
A 8-as rajtszámú Hyundai i20 WRC-ben Dani Sordo és Marc
Marti ígéretes rajtot vett a nyitószakaszon és három szakasz után a harmadik
helyen álltak. A csapat stratégiája a nyitókör utolsó szakaszában vált igazán
kifizetődővé, amikor Sordo csupán nyolc másodperccel maradt le a szakasz
győztesétől.
A déli szerviz után Sordo újult erővel vágott neki az újabb
három szakaszból álló körnek és állítólag a második leggyorsabb időeredményt is
sikerült volna elérnie, ám az ötödik szakaszhoz közeledve egy technikai probléma
miatt félre kellett álljon. A csapat segítségével megpróbálták megtalálni a
hiba forrását, ám nem sikerült azonnali megoldást találni, így a spanyol
versenyző harmadik helyéről kénytelen volt kiállni a versenyből.
„Természetesen nagyon felzaklatott bennünket, hogy éppen
akkor kellett hamarabb befejeznünk a versenyt, amikor ilyen jó teljesítményt
hoztunk.” – mondja Sordo. „A nap legnagyobb részében az első háromban voltunk,
így tényleg szégyen, hogy nem tudtuk folytatni a versenyt. Jó reggeli körünk
volt és a Hyundai i20 WRC jól teljesített. Jó gumikat is választottunk és az
időeredményeink is jók lettek. Az első szakaszon valóban nagyon rosszak voltak
a körülmények és könnyű volt hibázni. A második szakasz jobb tapadásával jobb
volt és a kör végére minden kockázat nélkül jó időket futhattunk. Ebéd után jól
ment a négyes szakasz, viszont a következő szakaszhoz érve megálltunk ellenőrizni
a guminyomást és ezután nem tudtuk újraindítani az autót. Megpróbáltuk megtalálni
a hibát, amely elektromos jellegűnek tűnt, ám nem volt semmi, amit tehettünk
volna. Mélyebben át kell vizsgálnunk az
autót ahhoz, hogy megértsük, mi történhetett, de ez első ralink ígéretes kezdete
után jött hirtelen és frusztráló befejezését eredményezte.”
Michel Nandan csapatfőnök az események ellenére pozitívan
nyilatkozott a Hyundai Motorsport WRC debütálásáról: „Természetesen kiábrándító így befejezni az első ralit, ám a
rali ilyen, ezek a dolgok megtörténhetnek, így továbbra is optimistának kell
maradnunk. Fiatal csapatunk számára a mai nap büszke pillanat volt, ahogyan
megtettük első lépéseinket a WRC-ben. Jó teljesítményszintet hoztunk és jól
működő csapatként jó stratégiát állítottunk fel, így ebben az értelemben ez
máris pozitív” – mondta.
„Kihívásokkal teli és trükkös körülmények fogadtak minket,
ahol sok vezető már az első szakaszban kirepült a pályáról. Thierry
balszerencséjére kicsúszott, így be kellett fejezze a versenyt, ám a rali
ilyen, ez megtörténhet. Dai autóját pedig át kell még vizsgálnunk. Megfelelő
gumit választottunk a szakaszhoz, ahogyan meg tudtam figyelni, az ellenfeleink
is ugyanezt tették. Az autó a körülményekhez képest gyors volt és Dani az SS4
szakaszban a második leggyorsabb időt futotta, ami bíztató volt. Aztán az SS5
szakaszhoz közeledve úgy tűnt, az autó elektronikája felmondta a szolgálatot.
Megkértük, végezzen el néhány tesztet, de nem találtuk meg a hiba okát. Most
meg kell vizsgálnunk a problémát hogy lássuk, mi történt” – tette hozzá.
„A Hyundai Motorsport csupán egy éve létezik. Nyolcezer
tesztkilométert futottunk az i20 WRC-vel, de a Monte-Carlo rali volt az első
igazi tesztünk, mi pedig azért vagyunk itt, hogy tanuljunk. Monte-Carlo egy
különleges verseny, így nem könnyű párhuzamot vonni, de általánosságban
bizonyítottuk, hogy a Hyundai azért van itt, hogy versenyezzen. Tanulunk a
tapasztalatokból és jó hangulatban készülünk Svédországra.”
Forrás: motorsport.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!