Nehéz év elé néz a Hyundai


A Hyundai Motor Group az erősödő versenyhelyzet és az exportnövekedést gátoló erős won miatt az elmúlt nyolc év legkisebb mértékű értékesítési bővülésére számít idén.

A Hyundai Grouphoz tartozó Hyundai és Kia autógyártók összesített eladásai 2013-ban 7,56 millió darabra nőttek, vagyis 2 százalékkal sikerült túlszárnyalni az év elején kitűzött 7,41 milliós tervet.

Mong-koo Chung, mindkét vállalat elnöke a dolgozók előtt szöuli újévi köszöntőjében arról beszélt, a csoporthoz tartozó két autómárka idén 4 százalékkal 7,86 millió kiszállított autóra szeretné növelni eredményét. Ez a növekedés 2006 óta a legkisebb mértékű és alatta marad a Bloomberg hírügynökség által megkérdezett öt elemző 8 milliós előrejelzésének.


A 75 éves Chung szerint a verseny fokozódásával és a globális gazdaság „lassú növekedési szakaszába” érve a vállalat idén jóval többet fektet járművei biztonságának és technológiájának fejlesztésébe. Az előrejelzés napokkal azután érkezett, hogy a Hyundai bejelentette amerikai vezetőváltását, ahol az eladások megtorpantak, miután a koreai won az elmúlt hat hónapban minden jelentősebb fizetőeszköznél nagyobb mértékben értékelődött fel, így 7,9 százalékkal a dollárral szemben és 13 százalékkal a japán jennel szemben.

„A japán konkurenciával szembeni versenyt fokozó jennel szemben erős won továbbra is aggodalomra ad okot a Hyundai számára.” – mondja Shin Chung Kwan, a KB Investment & Securities elemzője. „Ennek ellenére úgy számítjuk, a Hyundai csoport értékesítési eredménye meghaladhatja a terveket és akár 8 millió járművet is értékesíthetnek 2014-ben.”


A csoporton belül a Hyundai idén 4,9 millió autó eladását tervezi, míg a Kia célja 2,96 millió darab értékesítése.  

Dél-Koreában Kwon Moon Sik, a vállalat eddigi műszaki vezérigazgatója két vezetőtársával együtt novemberben lemondott, miután az elmúlt évben rekordszámú járművet voltak kénytelenek visszahívni műszaki problémák miatt.  

Néhány napja a Hyundai korábbi amerikai értékesítési vezetőjét, Dave Zuchowskit nevezte ki az USA piacának vezetőjének, miután az autógyártó veszített piaci részesedéséből Kína utáni második legnagyobb piacán. Ettől függetlenül a Hyundai és a Kia megegyezett, hogy a nemrég kialakult fogyasztási botrány miatt indított perek kapcsán 395 millió dollár kártérítést fizet az érintetteknek.


A Hyundai amerikai eladásai csupán 2,2 százalékkal nőttek 2013 első 11 hónapjában, míg a Kia értékesítési eredménye 518 421-ről 501 548-ra csökkent.

Ezzel szemben a Hyundai eladásai Kínában 24 százalékkal 931 330 darabra emelkedtek 2013 első 11 hónapjában, így a vállalat minden bizonnyal elérte tavalyra tervezett 970 ezer darabos tervét. A Kia 526 525 autó eladásával pedig már november végére túlszárnyalta 2013-as félmillió darabos terveit.  

Kína a Hyundai legnagyobb, míg a Kia számára második legnagyobb felvevőpiaca, ahol az elmúlt év 9 hónap adatai alapján az értékesített autók 22, illetve 19 százalékát adta el a vállalatcsoport.


A Hyundai csoport 2014-es növekedési előrejelzése alacsonyabb, mint a tavalyi évre előjelzett 6,2 százalékos növekedés. A Hyundai Motor Grouphoz tartozó Korea Automotive Kutatóintézet szerint a globális autópiac idén 4,1 százalékkal növekszik.

A Hyundai többek között idén vezeti be a piacra a vadonatúj következő generációs Sonata limuzint, míg a Kiánál érkezik az új Sorento.

Forrás: bloomberg.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei