Nehéz év elé néz a Hyundai
A Hyundai Motor Group az erősödő versenyhelyzet és az
exportnövekedést gátoló erős won miatt az elmúlt nyolc év legkisebb mértékű
értékesítési bővülésére számít idén.
A Hyundai Grouphoz tartozó Hyundai és Kia autógyártók
összesített eladásai 2013-ban 7,56 millió darabra nőttek, vagyis 2 százalékkal
sikerült túlszárnyalni az év elején kitűzött 7,41 milliós tervet.
Mong-koo Chung, mindkét vállalat elnöke a dolgozók előtt szöuli
újévi köszöntőjében arról beszélt, a csoporthoz tartozó két autómárka idén 4
százalékkal 7,86 millió kiszállított autóra szeretné növelni eredményét. Ez a
növekedés 2006 óta a legkisebb mértékű és alatta marad a Bloomberg hírügynökség
által megkérdezett öt elemző 8 milliós előrejelzésének.
A 75 éves Chung szerint a verseny fokozódásával és a globális
gazdaság „lassú növekedési szakaszába” érve a vállalat idén jóval többet fektet
járművei biztonságának és technológiájának fejlesztésébe. Az előrejelzés
napokkal azután érkezett, hogy a Hyundai bejelentette amerikai vezetőváltását,
ahol az eladások megtorpantak, miután a koreai won az elmúlt hat hónapban
minden jelentősebb fizetőeszköznél nagyobb mértékben értékelődött fel, így 7,9
százalékkal a dollárral szemben és 13 százalékkal a japán jennel szemben.
„A japán konkurenciával szembeni versenyt fokozó jennel
szemben erős won továbbra is aggodalomra ad okot a Hyundai számára.” – mondja Shin
Chung Kwan, a KB Investment & Securities elemzője. „Ennek ellenére úgy
számítjuk, a Hyundai csoport értékesítési eredménye meghaladhatja a terveket és
akár 8 millió járművet is értékesíthetnek 2014-ben.”
A csoporton belül a Hyundai idén 4,9 millió autó eladását
tervezi, míg a Kia célja 2,96 millió darab értékesítése.
Dél-Koreában Kwon Moon Sik, a vállalat eddigi műszaki
vezérigazgatója két vezetőtársával együtt novemberben lemondott, miután az
elmúlt évben rekordszámú járművet voltak kénytelenek visszahívni műszaki problémák
miatt.
Néhány napja a Hyundai korábbi amerikai értékesítési
vezetőjét, Dave Zuchowskit nevezte ki az USA piacának vezetőjének, miután az
autógyártó veszített piaci részesedéséből Kína utáni második legnagyobb piacán.
Ettől függetlenül a Hyundai és a Kia megegyezett, hogy a nemrég kialakult fogyasztási
botrány miatt indított perek kapcsán 395 millió dollár kártérítést fizet az
érintetteknek.
A Hyundai amerikai eladásai csupán 2,2 százalékkal nőttek
2013 első 11 hónapjában, míg a Kia értékesítési eredménye 518 421-ről 501 548-ra
csökkent.
Ezzel szemben a Hyundai eladásai Kínában 24 százalékkal 931 330
darabra emelkedtek 2013 első 11 hónapjában, így a vállalat minden bizonnyal
elérte tavalyra tervezett 970 ezer darabos tervét. A Kia 526 525 autó
eladásával pedig már november végére túlszárnyalta 2013-as félmillió darabos terveit.
Kína a Hyundai legnagyobb, míg a Kia számára második
legnagyobb felvevőpiaca, ahol az elmúlt év 9 hónap adatai alapján az
értékesített autók 22, illetve 19 százalékát adta el a vállalatcsoport.
A Hyundai csoport 2014-es növekedési előrejelzése
alacsonyabb, mint a tavalyi évre előjelzett 6,2 százalékos növekedés. A Hyundai
Motor Grouphoz tartozó Korea Automotive Kutatóintézet szerint a globális
autópiac idén 4,1 százalékkal növekszik.
A Hyundai többek között idén vezeti be a piacra a vadonatúj
következő generációs Sonata limuzint, míg a Kiánál érkezik az új Sorento.
Forrás: bloomberg.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!