Kezdődik a Hyundai első raliszezonja
Alig egy évvel a megalakulást követően a Hyundai Motorsport
mára készen áll arra, hogy két Hyundai i20 WRC versenyautóval bemutatkozzon az
idén 13 fordulós FIA rali-világbajnokság első futamán Monte-Carlóban.
Az alzenaui bázisú Hyundai Shell World Rally Team tapasztalt
ellenfelek ellen indul a kimerítő Monte-Carlo ralin mindössze hat hónapnyi, 16
tesztet és 8 ezer kilométeres tesztpályát megjárva. Éppen ezért a Monte-Carlo
rali sokkal inkább a csapat intenzív tanulási időszakának következő
állomásának tekinthető.
A WRC vadonatúj belépőjeként a Monte-Carlo rali lesz a
Hyundai Shell World Rally Team és a Hyundai i20 WRC első igazi rali eseménye,
amelyen elsőként a belga Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul, illetve a spanyol
Dani Sordo és Marc Marti ülhet a Hyundai i20 WRC volánja mögé.
A Monte-Carlo rali hatalmas kihívást jelent a születőben
lévő új csapatnak, hiszen a pálya a versenynaptár egyik legnehezebb és
legkeményebb pályájaként ismert. A két Hyundai i20 WRC modellel ilyen rövid idő
alatt elért sikerek ellenére a csapat reális célokat tűzött ki maga elé az idei
idényben: mindkét autóval annyi kilométert tegyenek meg, amennyi lehetséges és
értékes tapasztalatot szerezzenek a versenyeken. Minden egyes verseny fontos
lépés a csapat fejlesztése szempontjából.
„Jelenleg egy fiatal tehetségekből álló csapatot sikerült
felállítanunk az üzemünkben” – mondja Michel Nandan csapatfőnök. „A rengeteg
munka, amit eddig együttesen elvégeztünk, a Monte-Carlo ralin átkerül a
gyakorlatba. Ez a rali volt a fejlesztőmunkánk célja, így az, hogy itt vagyunk,
jelentős és különleges pillanat számunkra. Természetesen a „Monte” egy nagyon
bonyolult és kiszámíthatatlan verseny, ám mégis nagyszerű, hogy ezen az ikonikus
helyen indulhatunk” – folytatja. „Két nagyszerű pilótánk van, akik az egész
csapatnak hatalmas lökést adtak. Mindannyian tudjuk, hogy Thierry fiatal kora
ellenére kiváló teljesítményre képes, míg Dani sok tapasztalattal rendelkezik a
WRC-ről és Monte-Carlóról egyaránt. Így biztosan állíthatom, hogy remek
összeállításunk van. Nincsenek semmilyen eredményelvárásaink, mivel
legfontosabb feladatunk célba juttatni a két autót, minél többet tanulni és azt
felhasználva fejleszteni a következő versenyre” – összegezte Nandan.
A Hyundai Shell World Rally Team a szezon első versenyére egy
egyhetes teszteléssel készült fel a francia Alpokban múlt hónapban, ahol
Neuville és Sordo felváltva próbálták ki a Hyundai i20 WRC-t. A belga és a
spanyol versenyző további egy napot töltött előzetes teszteléssel az elmúlt
héten.
„Nicolas (Gilsoul) és én már nagyon várjuk, hogy
megkezdhessük a Hyundai Shell World Rally Team kalandját és átéljük a versenyt a
csapattal, valamint a Hyundai i20 WRC-vel” – mondta Thierry Neuville, aki a
Hyundai i20 WRC 7-es rajtszámával már negyedszer vesz részt a Monte-Carlo
ralin. „Nem mondom, hogy a Monte-Carlo rali az egyik legkedveltebb pályám
lenne. Nehéz megtalálni a jó ritmust és nagyon könnyű időt veszteni a rossz
gumiválasztással. Nem lehet előre megjósolni, hogy a kanyaron túl van-e
jégpáncél, ezért egy kis tévesztés miatt is könnyen leeshetünk az útról” –
mondja Neuville. „Célunk, hogy befussunk
a célba, elegendő kilométert és tapasztalatot szerezzünk a Hyundai i20 WRC
további fejlesztéséhez. Túl vagyunk néhány jól sikerült teszten, ahol különböző
időjárási körülmények között vezethettük az autót. Annak ellenére, hogy nagyon
nehéz az adott versenyen található konkrét feltételeket modellezni és mindent
kipróbálni, beleadunk mindent.”
„Marc (Marti) és én örülünk annak, hogy a Hyundai Shell
World Rally Team bemutatkozó idényének első állomása a Monte-Carlo rali” –
mondja a hetedik Monte-Carlo ralijára készülő Dani Sordo, aki a Hyundai i20 WRC
8-as rajtszámával versenyezve a múlt tapasztalatait és pályarekorddal
bizonyított képességeit hozza a versenyre. „Ez egy olyan esemény, amelyen kényelmesen
érzem magam, jó tapasztalataim vannak ezeken az utakon, habár a rali
kiszámíthatatlan, az időjárás viszontagságai miatt bármi megtörténhet a pályán.
Célba akarunk érni és a csapatnak a lehető legtöbb visszajelzést adni a további
fejlesztőmunkához" – mondja Sordo.
A klasszikus WRC versenynaptárban a Monte-Carlo rali idén
ünnepli a 82. idényét, hiszen az első ralit még 1911-ben rendezték meg. Az idei
háromnapos verseny 15 szakaszával visszatér a Haute-Alpok régiójába, ahol
383,88 kilométernyi kemény aszfaltpálya várja a versenyzőket. A változékony
időjárás alattomossá teszi a szakaszokat, így a megfelelő gumiválasztás a siker
alapvető kulcsa lehet. A csapattagok a beszállító Michelin jóvoltából 40 abroncs
közül választhatnak (további ötöt a shakedownra), amelyek négy különböző
vegyületekből készültek. A hibás autó megjavítása utáni versenybe visszaállást
engedélyező Rally 2 szabályozás hiányában a Monte-Carlo rali trükkös verseny,
amely megköveteli a versenyzők rendkívüli óvatosságát, hiszen egyetlen hiba is
a verseny végét jelentheti.
A Monte-Carlo rali hétfőn a hercegség Kaszinó terén történő
ünnepélyes indítással veszi kezdetét. ennek ellenére a valódi verseny szerdán a
shakedownnal veszi kezdetét, az első versenynap pedig csütörtökön lesz.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!