A Hyundai fejlődési irányát mutatja meg az Intrado
A Hyundai már a Genfi Autószalonon történő leleplezés előtt
nyilvánosságra hozta az Intrado tanulmányt, amely a koreai autógyártó jövőjének
megtestesítője.
A szuperkönnyű crossover kupé innovatív anyagokból épül fel,
amelybe már az üzemanyagcellás meghajtásrendszer második generációját
építették, formája pedig a Hyundai új dizájnfilozófiáját képviseli: az új
elmélet részeként minimalista egyszerűség és funkcionalitás lesz az autók
legfontosabb jellemzője. Az Intrado a Hyundai európai, Frankfurtban található
fejlesztőközpontja kiterjedt fejlesztési és kutatómunkájának eredményeként
született meg.
A formatervezésért felelős elnökként Peter Schreyer
elmondta, hogy az autót „belülről kifelé tervezték: a sofőrt a vezetési élmény
központjába helyezték, amely tökéletes ergonómiát biztosít és valóban többcélú
vezetési élményt nyújt – képes illeszkedni az aktív életmódhoz, elég kicsi a
városi parkolásokhoz, de kényelmes és gazdaságos a hosszú távú utazásokhoz is.”
Az Intrado szénszálas erősítésű műanyag felépítménye valóban
úttörő. Az acélpanelek alatti vázszerkezet egyrészes belső csatlakozású szénszálas
„karikákból” áll, amelyek mindegyike több hajlékony szénszálas csőhöz
kapcsolódnak, amelyek végig a karosszéria hosszában húzódnak. Az így
kialakított térváz szerkezete formatervezési értelemben tökéletesen alakítható
és 70 százalékkal könnyebb, mint a hasonló acélszerkezetek, miközben torziós
merevsége kétszerese azoknak. A koreai Hyuosung és Lotte Chemical vállalatokkal
közösen fejlesztett anyagtechnológia ráadásul a Hyundai szerint elérhető áron
már ma is piacképes lenne.
Az Intrado meghajtásáról a Hyundai üzemanyagcellás
technológiája gondoskodik. A gépháztető alá szerelték a koreai márka saját
fejlesztésű üzemanyagcelláit és elektromotorját, amely az első kerekeket
mozgatja. Az átalakított energiát a vezetőülés alatt elhelyezett 36 KWh
teljesítményű lítium-ion akkumulátorban tárolják, míg a nagynyomáson tartott hidrogén
a hátsó ülések és a mögöttük lévő csomagtér alatti tartályban utazik. A
teljesítmény- és hatótáv-adatokat még nem hozták nyilvánosságra, ahogyan a saját
tömegről sincs még információ.
A négyszemélyes Intrado oszlopok nélküli ablakokkal és
keretnélküli ajtókkal rendelkezik. A karosszériát „tisztán és dísztelenül”
hagyták a Hyundai tervezői, míg a kerekek körüli panelek légterelőkként
szolgálnak, ahogyan a teljes karosszéria is a funkcionalitást helyezi előtérbe.
Az autó magasra helyezett hatszögletű hűtőmaszkja és a fényszórók elhelyezése
meghatározza a Hyundai általános megjelenését a szériamodellek következő
generációjánál.
Thomas Bürckle, a Hyundai európai dizájnfőnöke szerint az
Intrado legfontosabb célja, hogy „az aktív, spontán és opportunista életmódot
kedvelő fiatal vásárlók új generációját szólítsa meg. Ők ugyanis szkeptikusak a
mai autóiparral szemben, de a dekoratív formák helyett őket az egyszerű, ám funkcionálisan
szép formák érintik meg.”
„Ezek a tárgyak – legyen akár ez egy terepbicikli,
csúcskategóriás elektronikai termék, vagy formatervezett eszköz – a prémium
termékek következő generációját képviselik” – mondja Bürckle.
Forrás: autocar.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!