A Hyundai fejlődési irányát mutatja meg az Intrado


A Hyundai már a Genfi Autószalonon történő leleplezés előtt nyilvánosságra hozta az Intrado tanulmányt, amely a koreai autógyártó jövőjének megtestesítője.  

A szuperkönnyű crossover kupé innovatív anyagokból épül fel, amelybe már az üzemanyagcellás meghajtásrendszer második generációját építették, formája pedig a Hyundai új dizájnfilozófiáját képviseli: az új elmélet részeként minimalista egyszerűség és funkcionalitás lesz az autók legfontosabb jellemzője. Az Intrado a Hyundai európai, Frankfurtban található fejlesztőközpontja kiterjedt fejlesztési és kutatómunkájának eredményeként született meg.


A formatervezésért felelős elnökként Peter Schreyer elmondta, hogy az autót „belülről kifelé tervezték: a sofőrt a vezetési élmény központjába helyezték, amely tökéletes ergonómiát biztosít és valóban többcélú vezetési élményt nyújt – képes illeszkedni az aktív életmódhoz, elég kicsi a városi parkolásokhoz, de kényelmes és gazdaságos a hosszú távú utazásokhoz is.”  

Az Intrado szénszálas erősítésű műanyag felépítménye valóban úttörő. Az acélpanelek alatti vázszerkezet egyrészes belső csatlakozású szénszálas „karikákból” áll, amelyek mindegyike több hajlékony szénszálas csőhöz kapcsolódnak, amelyek végig a karosszéria hosszában húzódnak. Az így kialakított térváz szerkezete formatervezési értelemben tökéletesen alakítható és 70 százalékkal könnyebb, mint a hasonló acélszerkezetek, miközben torziós merevsége kétszerese azoknak. A koreai Hyuosung és Lotte Chemical vállalatokkal közösen fejlesztett anyagtechnológia ráadásul a Hyundai szerint elérhető áron már ma is piacképes lenne.


Az Intrado meghajtásáról a Hyundai üzemanyagcellás technológiája gondoskodik. A gépháztető alá szerelték a koreai márka saját fejlesztésű üzemanyagcelláit és elektromotorját, amely az első kerekeket mozgatja. Az átalakított energiát a vezetőülés alatt elhelyezett 36 KWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorban tárolják, míg a nagynyomáson tartott hidrogén a hátsó ülések és a mögöttük lévő csomagtér alatti tartályban utazik. A teljesítmény- és hatótáv-adatokat még nem hozták nyilvánosságra, ahogyan a saját tömegről sincs még információ.

A négyszemélyes Intrado oszlopok nélküli ablakokkal és keretnélküli ajtókkal rendelkezik. A karosszériát „tisztán és dísztelenül” hagyták a Hyundai tervezői, míg a kerekek körüli panelek légterelőkként szolgálnak, ahogyan a teljes karosszéria is a funkcionalitást helyezi előtérbe. Az autó magasra helyezett hatszögletű hűtőmaszkja és a fényszórók elhelyezése meghatározza a Hyundai általános megjelenését a szériamodellek következő generációjánál.  


Thomas Bürckle, a Hyundai európai dizájnfőnöke szerint az Intrado legfontosabb célja, hogy „az aktív, spontán és opportunista életmódot kedvelő fiatal vásárlók új generációját szólítsa meg. Ők ugyanis szkeptikusak a mai autóiparral szemben, de a dekoratív formák helyett őket az egyszerű, ám funkcionálisan szép formák érintik meg.”

„Ezek a tárgyak – legyen akár ez egy terepbicikli, csúcskategóriás elektronikai termék, vagy formatervezett eszköz – a prémium termékek következő generációját képviselik” – mondja Bürckle.

Forrás: autocar.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését