Minőségi bővülés a Hyundai célja idén Németországban
A koreai autógyártó németországi importőre a kereskedelmi
hálózat további bővítésével és egy új üzletmenet bevezetésével minőségileg
kívánnak bővülni 2014-ben.
A Hyundai Motor Deutchland idén a minőséget a mennyiség elé
helyezi. A vállalat vezetője, Marcus Schrick idén szeretné a tavaly megszerzett
3,4 százalékos piaci részesedést megtartani és azt csak 2015-ben tovább növelni,
2016-ra pedig már 4 százalékos piaci szeletet szeretne a Hyundai márkának
szerezni. A piaci trendekkel ellentétben a flottapiacon továbbra is alacsony eredményekkel
számolnak, idénre mindössze 9 500 autó értékesítésével. Az importőr tavaly
70 tagúra bővítette a 2010-ben indított és a flottavásárlókat célzó Business
központjainak számát, amely idén további 10 kereskedéssel bővülhet.
Átlagosan másfél százalékos megtérülési rátájával a
kereskedőhálózat „gazdaságilag jó állapotban van”, hiszen ez a ráta „körülbelül
kétszerese az iparági átlagnak” – mondta Schrick egy nemrégiben megtartott
sajtótájékoztatón a cég offenbachi központjában. Ezt az értéket igyekeznek idén
is tartani. A német Hyundai kereskedők 80 százaléka saját körzetükben Schrick
szerint több mint 3 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek, míg 60
százalékuk 4 százalékos aránnyal büszkélkedhet.
Schrick a kereskedésekkel kapcsolatban új üzletmenetet
vezetett be. A jutalékprogramot úgy alakították át, hogy az több tervezési
biztonságot ad mind a kereskedéseknek, mind pedig az importőrnek. „A jutalék összegét
a jövőben nem a forgalomba helyezés, hanem az értékesítés után számítjuk ki.” A
Hyundai 2013-ban az egy napra forgalomba helyezett autók 19 700 darabos
számával előkelő helyet töltött be, ám Schrick ezt az intézményt mindenképpen
vissza kívánja idén szorítani.
Az importőr tervei között szerepel a jelenleg 380
kereskedésből álló hálózat legalább tízzel bővítése. Manapság a Hyundai a német
piac mintegy 85 százalékát fedi le. Az ügyvezető minden jelentős nagyvárosban
szeretne egy reprezentatív szalont is látni. „Még ebben az évben 20 ’Open Point’
szalont szeretnénk megszerezni.” Schrick elmondta továbbá, hogy Frankfurtban,
Drezdában és Münchenben szükségét érzi még a felzárkózásnak.
A vállalat a már futó „Terméklendület 2017” programban 22 új
modellt és modellváltozatot kíván bemutatni az elkövetkező öt év során, köztük „egy
vagy két hobbiterepjárót.” A Hyundai 2013 novemberében vezette piacra új i10
kisautóját, amelyet az év végén az i20 követ majd. Az idei Genfi Autószalonon
első alkalommal mutatják be Európának a Genesis sportlimuzint, amely júniustól
lesz elérhető Németországban, ám Schrick csupán néhány darab eladásával számol.
A legnagyobb volument 2013-ban az i30 (30 százalék) és az
ix35 (19 százalék) érte el. Ebből kiindulva Schrick arra számít, hogy ezek a
modellek az idei évben is húzómodellek lesznek. Tavaly összesen 101 522 darab
Hyundai kelt el Németországban, amivel a koreai márka a második legnagyobb
autóimportőr a Skoda után és Renault előtt.
Schrick szeretné, ha a németek még a mostaninál is többet
gondolnának a Hyundaira. „2014 az érzelmek éve lesz. A focival és a ralival a
márka ismertségét tovább tudjuk növelni.” A Hyundai ugyanis a FIFA és az UEFA partnereként
főszponzora az idén Brazíliában megrendezésre kerülő
labdarúgó-világbajnokságnak, emellett pedig az autógyártó az i20 WRC
változatával idén visszatért a rali világába.
Forrás: automobilwoche.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!