Minőségi bővülés a Hyundai célja idén Németországban


A koreai autógyártó németországi importőre a kereskedelmi hálózat további bővítésével és egy új üzletmenet bevezetésével minőségileg kívánnak bővülni 2014-ben.

A Hyundai Motor Deutchland idén a minőséget a mennyiség elé helyezi. A vállalat vezetője, Marcus Schrick idén szeretné a tavaly megszerzett 3,4 százalékos piaci részesedést megtartani és azt csak 2015-ben tovább növelni, 2016-ra pedig már 4 százalékos piaci szeletet szeretne a Hyundai márkának szerezni. A piaci trendekkel ellentétben a flottapiacon továbbra is alacsony eredményekkel számolnak, idénre mindössze 9 500 autó értékesítésével. Az importőr tavaly 70 tagúra bővítette a 2010-ben indított és a flottavásárlókat célzó Business központjainak számát, amely idén további 10 kereskedéssel bővülhet.   

Átlagosan másfél százalékos megtérülési rátájával a kereskedőhálózat „gazdaságilag jó állapotban van”, hiszen ez a ráta „körülbelül kétszerese az iparági átlagnak” – mondta Schrick egy nemrégiben megtartott sajtótájékoztatón a cég offenbachi központjában. Ezt az értéket igyekeznek idén is tartani. A német Hyundai kereskedők 80 százaléka saját körzetükben Schrick szerint több mint 3 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek, míg 60 százalékuk 4 százalékos aránnyal büszkélkedhet.    


Schrick a kereskedésekkel kapcsolatban új üzletmenetet vezetett be. A jutalékprogramot úgy alakították át, hogy az több tervezési biztonságot ad mind a kereskedéseknek, mind pedig az importőrnek. „A jutalék összegét a jövőben nem a forgalomba helyezés, hanem az értékesítés után számítjuk ki.” A Hyundai 2013-ban az egy napra forgalomba helyezett autók 19 700 darabos számával előkelő helyet töltött be, ám Schrick ezt az intézményt mindenképpen vissza kívánja idén szorítani.

Az importőr tervei között szerepel a jelenleg 380 kereskedésből álló hálózat legalább tízzel bővítése. Manapság a Hyundai a német piac mintegy 85 százalékát fedi le. Az ügyvezető minden jelentős nagyvárosban szeretne egy reprezentatív szalont is látni. „Még ebben az évben 20 ’Open Point’ szalont szeretnénk megszerezni.” Schrick elmondta továbbá, hogy Frankfurtban, Drezdában és Münchenben szükségét érzi még a felzárkózásnak.  

A vállalat a már futó „Terméklendület 2017” programban 22 új modellt és modellváltozatot kíván bemutatni az elkövetkező öt év során, köztük „egy vagy két hobbiterepjárót.” A Hyundai 2013 novemberében vezette piacra új i10 kisautóját, amelyet az év végén az i20 követ majd. Az idei Genfi Autószalonon első alkalommal mutatják be Európának a Genesis sportlimuzint, amely júniustól lesz elérhető Németországban, ám Schrick csupán néhány darab eladásával számol.  


A legnagyobb volument 2013-ban az i30 (30 százalék) és az ix35 (19 százalék) érte el. Ebből kiindulva Schrick arra számít, hogy ezek a modellek az idei évben is húzómodellek lesznek. Tavaly összesen 101 522 darab Hyundai kelt el Németországban, amivel a koreai márka a második legnagyobb autóimportőr a Skoda után és Renault előtt.  

Schrick szeretné, ha a németek még a mostaninál is többet gondolnának a Hyundaira. „2014 az érzelmek éve lesz. A focival és a ralival a márka ismertségét tovább tudjuk növelni.” A Hyundai ugyanis a FIFA és az UEFA partnereként főszponzora az idén Brazíliában megrendezésre kerülő labdarúgó-világbajnokságnak, emellett pedig az autógyártó az i20 WRC változatával idén visszatért a rali világába.   

Forrás: automobilwoche.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését