A Hyundai a legjobb ázsiai márka Belgiumban
A Brüsszeli Autószalon Hyundai standján mindenki mosolyog. Meg
is tehetik, hiszen a márka értékesítési eredményei alapján a legjobb ázsiai autógyártó
a belga piacon.
„Fantasztikus év áll a hátunk mögött, amelyben első alkalommal
sikerült bekerülnünk Belgium tíz legkeresettebb autógyártói közé. Ezzel együtt
a Hyundai lett az elsőszámú ázsiai márka a piacon – megelőzve ezzel a Toyotát
és a Nissant is.”” – mondja William Meerschaut, a Hyundai szóvivője.
„A kereslet kielégítésére és a különböző piacok
érzékenységére tekintettel a Hyundai az utóbbi években rengeteget fektetett a
regionális kutató-fejlesztő központokba, amelyek a helyi piacnak megfelelő
modelleket készítettek. Ilyen pl. az i40, amelynek elsődleges piaca Európa” –
tette hozzá Meerschaut.
A modellek megfelelő formatervének kialakítását a dél-koreai
vállalat olyan kreatív és jó ízlésű művészekre bízta, amilyen Thomas Bürckle, az
európai részleg vezetője, akinek kézjegyét a legtöbb ma Európában kapható Hyundai
modell viseli. Ezen felül a helyi piac igényeinek megfelelően és a szállítási
költségek csökkentése érdekében a Hyundai legtöbb európai modelljét európai
autógyárakban szerelik össze.
A Hyundai belga sikere részben az egyedülálló ötéves
garanciacsomagnak köszönhető, ám legnagyobb részben a modellek sokfélesége az
oka a nagy sikernek. Meerschaut szerint amíg a többi ázsiai márka a vásárlók egy
bizonyos csoportjára koncentrálnak, a Hyundai teljes palettát kínál, amely
minőségében és megbízhatóságban vetekszik a legjobb német márkákkal is.
A belga szalonon legfontosabb szerep természetesen a
vadonatúj i10 modellnek jutott, amely városi kisautóhoz képest olyan
adottságokkal és felszereltségekkel rendelkezik, mint az egy kategóriával
nagyobb kisautók. A standon kiállításra került az idén a rali világába
visszatérő Hyundai csapat vadonatúj i20 WRC versenyautója is. A belgák
különösen a szívükön viselik a ralit, hiszen a Hyundai első számú pilótája a
belga származású Thierry Neuville, aki tavaly fantasztikus szezont zárva csak
kicsivel csúszott le a világbajnoki címről.
2014 fontos év a Hyundai számára, hiszen a vállalat a
2014-es FIFA foci-világbajnokság fő szponzora is. „Ha a belga csapat eljut a
negyeddöntőig, vagy a középdöntőig, az hatalmas nyilvánosságot és ismertséget
hozhat a márkának. 2013 remek év volt, 2014 még annál is jobb lehet” – mondja Meerschaut.