Néha a kevesebb több – Hyundai i30 és i40 kombi összehasonlítás


Épp egy kombi nem tud soha elég nagy lenni. Habár a Hyundai i30 és i40 kombi csatája épp azt bizonyítja, hogy az igazi nagyság csak keveset hoz.

Ha valamit megtanulhattunk a Hyundai fejlődési üteméből az a következő: a koreaiak nem újítgatnak, hanem újjáépítenek. A Hyundai i30 és i40 jelenlegi generációjával a márkának végre sikerült követőből komoly vetélytárssá emelni a modelleket. Ennek ellenére van még mit újítani mindkét modellen, amelyek nem rendelkeznek megfelelő biztonsági és kényelmi asszisztens rendszerekkel – ez érthetetlen egy 2011-ben debütált i40 és egy 2012-ben debütált i30 modellsorozatnál.   


Más tekintetben azonban teljesen időtlenné válnak a modellek – az ötéves garancia, a remek alapfelszereltség és a kiváló minőség tekintetében legalábbis. Az i40 esetében viszont egyértelműen jobb minőségű anyagok emelik az autót kategóriája élvonalába, igaz, ezért 4 700 euró felárat kell fizetni.  


Ezért a pénzért egyértelműen jobb autót kapunk, de nem feltétlenül jobb kombit. Az i40 ereszkedő tetővonala korlátozza a négyzet alakú hasznos teret, így hiába 28.5 centivel hosszabb és 12 centivel nagyobb a tengelytáv, az i40 csak elhanyagolhatóan nagyobb helyet biztosít a csomagok elhelyezésére.


A vezető és utasa egyaránt túl magasan ül, hátul pedig ugyan nem hiányzik a lábtér, a fejtér azonban már annál inkább. A csomagtér alaphelyzetben így csupán 25 literrel, míg előredöntött hátsó ülésekkel csak 75 literrel nagyobb.


A Hyundai i30-hoz képest hatalmas előny, hogy míg abban az utasok a meredekebb, de vaskosabb tetőoszlopok miatt bezárva érzik magukat, addig az i40 utasai az egyenletesen teljesítő 1,7-es dízelmotor kényezteti. Ez a motor már levetkőzte kezdeti megtorpanó karakterisztikáját, szebben, csendesebben jár, mint az i30 nyolc lóerővel gyengébb, de lustább 1,6 literes egysége. 


Mindkét kombi tökéletesen bizonyítja a Hyundai fejlődési szükségességét mind a futómű, mind a kormányzás terén. Gyengéden simítják ki az út kisebb egyenetlenségeit, ám megpakolva kelletlenül átdöccennek a gödrökön. A kormány érzéketlen és kevés visszajelzést ad - ebben az i40 még inkább visszafogott, mint az i30.


Az olyan semmiségek szólnak az i40 mellett, mint a csodás stílus, extravagáns forma vagy épp a hátsó ülés fűtése. Ám a legfontosabb kérdésekben a Hyundai kompakt kombija, az i30 is pontosan ugyanolyan jó, mint a márka európai zászlóshajója. 

Forrás: auto-motor-und-sport.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését