Néha a kevesebb több – Hyundai i30 és i40 kombi összehasonlítás
Épp egy kombi nem tud soha elég nagy lenni. Habár a Hyundai
i30 és i40 kombi csatája épp azt bizonyítja, hogy az igazi nagyság csak keveset
hoz.
Ha valamit megtanulhattunk a Hyundai fejlődési üteméből az a
következő: a koreaiak nem újítgatnak, hanem újjáépítenek. A Hyundai i30 és i40
jelenlegi generációjával a márkának végre sikerült követőből komoly
vetélytárssá emelni a modelleket. Ennek ellenére van még mit újítani mindkét
modellen, amelyek nem rendelkeznek megfelelő biztonsági és kényelmi asszisztens
rendszerekkel – ez érthetetlen egy 2011-ben debütált i40 és egy 2012-ben
debütált i30 modellsorozatnál.
Más tekintetben azonban teljesen időtlenné válnak a modellek
– az ötéves garancia, a remek alapfelszereltség és a kiváló minőség
tekintetében legalábbis. Az i40 esetében viszont egyértelműen jobb minőségű
anyagok emelik az autót kategóriája élvonalába, igaz, ezért 4 700 euró
felárat kell fizetni.
Ezért a pénzért egyértelműen jobb autót kapunk, de nem
feltétlenül jobb kombit. Az i40 ereszkedő tetővonala korlátozza a négyzet alakú
hasznos teret, így hiába 28.5 centivel hosszabb és 12 centivel nagyobb a tengelytáv,
az i40 csak elhanyagolhatóan nagyobb helyet biztosít a csomagok elhelyezésére.
A vezető és utasa egyaránt túl magasan ül, hátul pedig ugyan
nem hiányzik a lábtér, a fejtér azonban már annál inkább. A csomagtér
alaphelyzetben így csupán 25 literrel, míg előredöntött hátsó ülésekkel csak 75
literrel nagyobb.
A Hyundai i30-hoz képest hatalmas előny, hogy míg abban az
utasok a meredekebb, de vaskosabb tetőoszlopok miatt bezárva érzik magukat,
addig az i40 utasai az egyenletesen teljesítő 1,7-es dízelmotor kényezteti. Ez a motor már levetkőzte kezdeti megtorpanó karakterisztikáját, szebben, csendesebben jár, mint az i30 nyolc lóerővel gyengébb, de lustább 1,6 literes egysége.
Mindkét kombi tökéletesen bizonyítja a Hyundai fejlődési szükségességét mind a futómű, mind a kormányzás terén. Gyengéden simítják ki az út kisebb egyenetlenségeit, ám megpakolva kelletlenül átdöccennek a gödrökön. A kormány érzéketlen és kevés visszajelzést ad - ebben az i40 még inkább visszafogott, mint az i30.
Az olyan semmiségek szólnak az i40 mellett, mint a csodás stílus, extravagáns forma vagy épp a hátsó ülés fűtése. Ám a legfontosabb kérdésekben a Hyundai kompakt kombija, az i30 is pontosan ugyanolyan jó, mint a márka európai zászlóshajója.
Forrás: auto-motor-und-sport.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!