Xcent néven mutatták be a Hyundai i10 lépcsőshátú változatát Indiában


A Hyundai Motor India az Új-Delhiben zajló 2014-es Auto Expo kiállításon Xcent néven bemutatta a Grand i10 lépcsőshátú változatát, amellyel a márka első ízben lép be az indiai kiskompakt limuzinok kategóriájába.

A dinamikusan fejlődő India autóiparának egyik legnagyobb mértékben bővülő szegmense a négy méternél rövidebb kiskategóriás limuzinok kategóriája, amelyet az állam csökkentett mértékű adókkal támogat. A Hyundai tájékoztatása szerint a mindössze 12 százalékos adóval terhelt kategória átlagos havi eladási szintje megközelíti a 30 ezer darabot.


Ebből a Hyundai sem akart kimaradni, így az India legtekintélyesebb autós eseményén bemutatkozó Hyundai Xcent– a modell alapjait adó Grand i10 modellel együtt – az adókedvezmények figyelembevételével és az indiai vásárlók elvárásai alapján készült, amely mellett az autó megjelenése a márka jellegzetes Folyékony Szobrászat stíluselemeit is magán viseli.  
  

Az autó karosszériaelemeinek többsége megegyezik a tavaly ősszel bemutatott Grand i10 modellével, így elöl ugyanúgy megtaláljuk a hatszögletű hűtőmaszkot, a hátrahúzott fényszórókat, míg az oldalnézet a C oszlopig megegyezik az i10 indiai kivitelével. A különbség a hátsó szélvédő enyhébb lejtésű ívénél kezdődik és egy méretes csomagtérben végződik, amelynek ugyan nem árulták el a méretét, ám a Hyundai szerint az Xcent a kategória legtágasabb rakterével rendelkezik. A hátsó lámpatesteket szintén a meglévő Grand i10-ből vették át, amelyek alatt új formájú hátsó lökhárító kapott helyet.


A belső tér is teljes mértékben azonos a Grand i10-ben már látottakkal, így a műszerfal, az ülések és a kezelőszervek is az ötajtósból származnak. Az Xcent felszereltségében is követi a Grand i10-zel megkezdett utat, hiszen indiai viszonylatban példátlanul gazdag opciós listával rendelkezik az autó. Ezek között szerepel az ABS, dupla légzsák, nyomógombos indítás, alufelnik, tolatókamerával felszerelt belső tükör, elektronikusan behajtható külső tükrök, automata légkondicionáló, 1 GB belső memóriával és Bluetooth kihangosítóval is rendelkező rádió, stb. Az Xcent ezeket elektronikus csomagtérnyitóval és beépített pohártartóval ellátott hátsó kartámasszal egészíti ki. A motorkínálat a Grand i10-ből ismert 1,2 literes négyhengeres benzines, valamint egy 1,1 literes, háromhengeres dízelmotorból áll, de később akár az 1,4 literes dízelmotor is bekerülhet az Xcent orrába. 


„Az Xcent olyan világszínvonalú termék, amelyet az indiai piac számára fejlesztettünk ki” – mondta B. S. Seo, a HMIL ügyvezető igazgatója a bemutatón. „Büszkék vagyunk arra, hogy bemutathatjuk ezt a családi limuzint. Az Xcent is a Hyundai vállalat India iránti elkötelezettségét jelképezi modellünk kiváló minőségén, tartósságán és megbízhatóságán keresztül. Kiváló értékén és kategóriájában egyedülállóan gazdag felszereltségén keresztül az Xcent az indiai vásárlók széles körét szolgálja és egyben emeli a kategória színvonalát.”


Az Xcent neve utal a több mint tíz éven át Indiában gyártott Accent modellre, célcsoportja pedig a 20-as, 30-as éveikben járó, visszafogott vonalvezetésű autóra vágyó családok lesznek, akik márciustól vásárolhatják meg az autót Indiában. Egyes hírek szerint a Törökországban gyártott, európai piacra készülő i10 mellett a jövőben megjelenhet a palettán egy Xcenthez hasonló lépcsőshátú modell is, amely elsősorban Kelet-Európában és Oroszországban lehetne népszerű.

További fotók a Hyundai Xcent modellről és annak bemutatójáról a blog facebook oldalán találhatók.


Forrás: motoroids.comindianautosblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését