Xcent néven mutatták be a Hyundai i10 lépcsőshátú változatát Indiában
A Hyundai Motor India az Új-Delhiben zajló 2014-es Auto Expo
kiállításon Xcent néven bemutatta a Grand i10 lépcsőshátú változatát, amellyel
a márka első ízben lép be az indiai kiskompakt limuzinok kategóriájába.
A dinamikusan fejlődő India autóiparának egyik legnagyobb
mértékben bővülő szegmense a négy méternél rövidebb kiskategóriás limuzinok
kategóriája, amelyet az állam csökkentett mértékű adókkal támogat. A Hyundai
tájékoztatása szerint a mindössze 12 százalékos adóval terhelt kategória
átlagos havi eladási szintje megközelíti a 30 ezer darabot.
Ebből a Hyundai sem akart kimaradni, így az India
legtekintélyesebb autós eseményén bemutatkozó Hyundai Xcent– a modell alapjait
adó Grand i10 modellel együtt – az adókedvezmények figyelembevételével és az indiai
vásárlók elvárásai alapján készült, amely mellett az autó megjelenése a márka
jellegzetes Folyékony Szobrászat stíluselemeit is magán viseli.
Az autó karosszériaelemeinek többsége megegyezik a tavaly ősszel
bemutatott Grand i10 modellével, így elöl ugyanúgy megtaláljuk a hatszögletű
hűtőmaszkot, a hátrahúzott fényszórókat, míg az oldalnézet a C oszlopig
megegyezik az i10 indiai kivitelével. A különbség a hátsó szélvédő enyhébb
lejtésű ívénél kezdődik és egy méretes csomagtérben végződik, amelynek ugyan nem árulták el a méretét, ám a Hyundai szerint az Xcent a kategória legtágasabb rakterével rendelkezik. A hátsó lámpatesteket
szintén a meglévő Grand i10-ből vették át, amelyek alatt új formájú hátsó
lökhárító kapott helyet.
A belső tér is teljes mértékben azonos a Grand i10-ben
már látottakkal, így a műszerfal, az ülések és a kezelőszervek is az ötajtósból származnak. Az
Xcent felszereltségében is követi a Grand i10-zel megkezdett utat, hiszen
indiai viszonylatban példátlanul gazdag opciós listával rendelkezik az autó. Ezek
között szerepel az ABS, dupla légzsák, nyomógombos indítás, alufelnik,
tolatókamerával felszerelt belső tükör, elektronikusan behajtható külső tükrök,
automata légkondicionáló, 1 GB belső memóriával és Bluetooth kihangosítóval is
rendelkező rádió, stb. Az Xcent ezeket elektronikus csomagtérnyitóval és beépített
pohártartóval ellátott hátsó kartámasszal egészíti ki. A motorkínálat a Grand
i10-ből ismert 1,2 literes négyhengeres benzines, valamint egy 1,1 literes,
háromhengeres dízelmotorból áll, de később akár az 1,4 literes dízelmotor is bekerülhet az Xcent orrába.
„Az Xcent olyan világszínvonalú termék, amelyet az indiai
piac számára fejlesztettünk ki” – mondta B. S. Seo, a HMIL ügyvezető igazgatója
a bemutatón. „Büszkék vagyunk arra, hogy bemutathatjuk ezt a családi limuzint. Az
Xcent is a Hyundai vállalat India iránti elkötelezettségét jelképezi modellünk
kiváló minőségén, tartósságán és megbízhatóságán keresztül. Kiváló értékén és
kategóriájában egyedülállóan gazdag felszereltségén keresztül az Xcent az
indiai vásárlók széles körét szolgálja és egyben emeli a kategória színvonalát.”
Az Xcent neve utal a több mint tíz éven át Indiában gyártott
Accent modellre, célcsoportja pedig a 20-as, 30-as éveikben járó, visszafogott
vonalvezetésű autóra vágyó családok lesznek, akik márciustól vásárolhatják meg
az autót Indiában. Egyes hírek szerint a Törökországban gyártott, európai
piacra készülő i10 mellett a jövőben megjelenhet a palettán egy Xcenthez
hasonló lépcsőshátú modell is, amely elsősorban Kelet-Európában és
Oroszországban lehetne népszerű.
Forrás: motoroids.com, indianautosblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!