Egységes arculatot kap a Hyundai


A Hyundai Motor Group fő formatervezőjeként Peter Schreyer terve, hogy a jövőben bárhol megjelenő Hyundai modellek egységes, a márkára jellemző formai arculatot kapjanak.  

A Hyundai jelenleg eltérő formanyelvvel hozza forgalomba európai és amerikai modelljeit, amely gyakorlat azonban a jövőben megváltozhat. Az ítéletet pedig a Hyundai és a Kia márkák formai megjelenéséért felelős elnök, Peter Schreyer mondta ki. Schreyer a Detroiti Autószalonon beszélt arról, hogy szeretné megszüntetni a Hyundai jelenlegi kettős formatervezési gyakorlatát, a dizájner szerint a Hyundai formaterveit össze kell hangolni.

„Ahogyan mindenki tudja, a világ egyre kisebb. Mi is egy globális vállalat vagyunk. Nem látom értelmét, hogy pl. egy autó esetében készítsünk Amerikának és Európának is külön hűtőmaszkot – Úgy vélem, ez zavaró. Szerintem ezzel csak a Hyundai márkát gyengítjük.” – mondta Schreyer.   


Jelenleg a Hyundai eltérő formai gyakorlatot követ az Európára fókuszáló „i” szériás és az Amerikának szánt „típusneves” járműveknél. Ez a gyakorlat a jövőben megszűnik. „Nem hiszem, hogy ez szükséges volna. Szerintem inkább abban van eltérés az amerikai és az európai piac között, amit a vásárlók elvárnak egy autótól.” – magyarázza Schreyer. „Európa az ötajtós modelleket kedveli, míg Amerikában a limuzinok és a hobbiterepjárók népszerűek. Ebben az értelemben valóban különbözőek. De úgy gondolom, mindkét piacon keresik a Hyundai modelljeit. Úgy értem, a BMW sem készít különböző változatokat Európának vagy a világ többi részének.”

Schreyert 2013 elején választották meg a Hyundai és a Kia márkák formatervezési elnökének azért, hogy áttekintse a márkák formai irányzatát. Tavaly márciusban, amikor Schreyer még csupán néhány hete volt a posztján, a Genfi Autószalonon így nyilatkozott: „ A Kia olyan, mint egy hókristály, a Hyundai pedig egy esőcsepphez hasonló… A kihívás most az, hogy amennyire csak lehet, ezt a két márkát elkülönítsük.”


Most, 2014 elején Schreyer már biztos abban, hogy a két márka megszilárdította formai irányzatát. Mostanra a Hyundai belső formavilága is egységes, így a következő lépés a csoport termékkínálatának különválasztása.

„Úgy vélem, mára mindkét márka erős formai irányzattal rendelkezik. Számomra az a legfontosabb feladat, hogy befejezzem a márka irányultságát és természetesen az. hogy egy kissé elkülönítsem. Úgy gondolom, meg kell találnom azokat a jellegzetes pontokat, ahol különböznek és ezeket kell továbbfejleszteni.”

Schreyer szerint a jövő Hyundai és Kia modelljei közötti különbségnek a formánál magasabb szintűnek kell lennie. „Úgy gondolom, legalábbis néhány szegmensben van esélyünk a mainál jobban elkülöníteni a modelleket… Nem is inkább a formai oldalról, inkább a termékkarakter irányából. Megpróbálom a két vállalatot a termékeiken keresztül elkülöníteni. Természetesen a jövőben mindig lesznek párhuzamosan futó modellek, de úgy vélem, ez így is van jól. Ha valaki inkább egy Sonatát vagy egy Optimát venne egy Toyota helyett, az már rendben is van.”

Forrás: motoring.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését