Téli teszten a Párizsban debütáló új Hyundai i20
A Ford Fiesta és a Volkswagen Polo riválisának szánt új
Hyundai i20 ősszel mutatkozik be, amelyből később N szériás sportváltozat is
készül majd.
Amíg a Hyundai Motorsport részlege küzdött a jelenlegi i20
generáció célba juttatásával, Svédország északabbra fekvő részén a
fejlesztőrészleg egy csapat új i20 prototípust országúti tesztelését végezte. A
szeptemberi Párizsi Szalonon debütáló második generációs i20 értékesítése várhatóan
egy év múlva, 2015 elején veheti kezdetét.
Habár a tesztautókat vastag álcázás védte a kíváncsi
szemektől, az azért mindenképpen megfigyelhető, hogy a jelenlegi i20 nemzedék
összképe, méretarányai az új változatnál is visszaköszönnek. A részletek
azonban mindenképpen változni fognak, a Folyékony Szobrászat 2,0 formanyelve
visszafogottabbá teszi majd az új i20 megjelenését.
A belső térről most sikerült először fotót készíteni, ám
ebből nem sok minden derül ki, hiszen mindössze a hátsó üléssort sikerült
megörökíteni. Elődjéhez hasonlóan az új i20 is ötszemélyes lesz és a külső
színekhez harmonizáló kéttónusú belső is rendelhető lesz majd. a fotó alapján
az is megállapítható, hogy az első két ülés között méretes kartámasz kapott
helyet, amely növeli az utasok komfortérzetét.
Az új i20 várhatóan a jelenlegi generációtól kölcsönzi motorkínálatát,
így a benzines kínálat egy 84 lóerős 1,2 literessel indul és egy 1,4 literes 100
lóerőssel ér véget, míg a dízelek között egy 1,1 literes, 74 lóerős háromhengeres
jelenti az alapot, amit egy 1,4 literes, 90 lóerős egység egészít ki.
A későbbiekben a Hyundai egy sor nagyteljesítményű
sportváltozatot tervez. A korábban bejelentett N széria első tagja az új i20-ból
készül majd, amelynek fejlesztésében részt vesz a Hyundai Motorsport
ralicsapata is. Az i20 N bevezetése logikus lépés a vállalat részéről, hiszen a
ralicsapat jövőre már az új generációra épülő versenyautóval áll rajthoz a WRC
bajnokságban.
A Hyundai N széria a vállalat azon törekvésének része,
amellyel érzelmi kötődést kíván kialakítani vásárlóival, valamint autóit még
dinamikusabbnak tűnjenek, amelynek eredményeként a Hyundai az évtized végére 5
százalék körüli piaci részesedést kíván elérni Európában.
Forrás: autocar.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!