Közép- és Dél-Európában is elérhető lesz a Hyundai új luxusmodellje
A Hyundai a jövő heti Genfi Autószalonon mutatja be a
Genesis luxusautó európai változatát, amelyet Közép- és Dél-Európában dobnak majd
piacra.
A Hyundai Motor az elmúlt évek lendületes növekedése után
tavaly visszaesést tapasztalt, 0,1 százalékos csökkenést követően 2013 végére
3,4 százalékra csökkent a márka piaci részesedése Európában. A Hyundai további
bővülésének újabb lendületet adhat az új Genesis luxusautó, amelyet a
legpatinásabb európai konkurensek ellen küld harcba a koreai márka.
„Azért tudtunk növekedni a múltban, mert képesek voltunk
versenyképes áron alacsony károsanyag-kibocsátású autóinkat rövid időn belül
piacra dobni, miközben mások behúzták a féket” – mondta Allan Rushforth, a
Hyundai Motor Europe alelnöke egy Londonban megtartott sajtótájékoztatón. „Most
azonban másra van szükségünk a növekedéshez – növelnünk kell a
márkatudatosságot és új piacok felé kell tekintenünk” – tette hozzá.
Az Intrado koncepció mellett ezért a Hyundai először mutatja
be Európának a Genesis limuzint, amelyet a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában és Dél-Európában fognak elsőként árusítani azzal a céllal, hogy a márka a német
prémiumgyártók ügyfélkörében is megvethesse lábát. A koreai piacon már tavaly
november óta kapható luxusautó a BMW 5 és a Mercedes E-osztálya ellen száll
harcba, a nyugat-európai és skandináv piacok viszont azok, amelyek Rushforth
szerint a legkeményebben ellenállnak majd a Hyundai próbálkozásainak. A Genfben
bemutatkozó Genesist júniustól kezdik árusítani, Anglia mellett Közép- és Dél-Európában.
„Az ötlet az, hogy bemutassuk a koreai technológia csúcsát,
amellyel konkrét piacokat célzunk meg, köztük a diplomataközösséget és a
meglévő Hyundai tulajdonosokat” – mondja Rushforth, majd így folytatta: „Szükségünk
van a megjelenésükre az utakon.” Rushforth szerint a Hyundai Genesis ára közelíti
az Audi A6, a BMW 5-ös sorozat és a Mercedes E-osztály árait.
A Hyundai tervei szerint kevesebb, mint ezer darab Genesist
kívánnak Európában értékesíteni, elsődleges céljuk megjelenni a nagy presztízsű
prémiumkategóriában, amely lendületet adhat a további stratégiai lépésekhez.
Rushforth azt is elmondta, hogy már hatmillió Hyundai jármű
rója Európa útjait, amelynek 70 százaléka 7 évnél fiatalabb, miközben a
visszatérő vásárlók aránya a négy évvel ezelőtti 36 százalékról 50 százalékra
emelkedett. „A márkahűség növelése stratégiánk és európai sikerességünk alapvető
eleme” – mondta. „Hódítóként jutottunk el idáig, ám de tovább kell fejlődnünk
és meg kell érnünk ahhoz, hogy megtartsuk az egyensúlyt és tovább tudjunk
lépni.”
Forrás: bloomberg.com, marketwatch.com, carbuyer.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!