A Hyundai Brazília öt legnagyobb autógyártója között
A Hyundai Motor az idei év első hét hónapjának eladási
adatai alapján a brazil autópiac ötödik legnagyobb autógyártójává lépett elő.
A Brazil Autókereskedők Szövetségének iparági forrásai
szerint a Hyundai összesen 130 589 újautót értékesített az idei év
januárja és júliusának vége között, amely eredménnyel megelőzte a 128 115 darabot
értékesítő Renault-t. Ez az első olyan alkalom, amikor a Hyundai képes volt
megelőzni francia konkurensét a hatalmas dél-amerikai piacon.
A brazil autópiacot jelenleg a Fiat uralja, amely mögött a
GM, a Volkswagen és a Ford Motor következik a rangsorban. A Fiat július végéig
összesen több mint 401 ezer autót adott el.
Emellett a Hyundai piaci részesedése első alkalommal
emelkedett 7 százalék fölé: a koreai márka piaci szelete 7,01 százalékra
emelkedett a fenti időszak alatt. A márka eladásait jelentősen fellendítette az
éppen Brazíliába lezajlott 2014-es FIFA Labdarúgó-világbajnokság idején
alkalmazott fokozott marketingkampány. A tevékenység a márka értékére is
pozitívan hatott, amelynek köszönhetően a Hyundai eladásai júliusban 11,9
százalékkal haladták meg a júniusi darabszámot.
A növekedés elsősorban a HB20 modellcsalád iránti fokozott
keresletnek köszönhető, amely a koreai cég helyi üzemében készül, kizárólag a
brazil piacra. Ebből a modellből csak júliusban 10 857 darabot adtak el,
amellyel a típus Brazília négy legkedveltebb modellje közé került. Ám a paletta
másik végén álló Azera modellből is 24 százalékkal több, 172 darab kelt el,
mint júniusban.