A Hyundai Brazília öt legnagyobb autógyártója között


A Hyundai Motor az idei év első hét hónapjának eladási adatai alapján a brazil autópiac ötödik legnagyobb autógyártójává lépett elő.

A Brazil Autókereskedők Szövetségének iparági forrásai szerint a Hyundai összesen 130 589 újautót értékesített az idei év januárja és júliusának vége között, amely eredménnyel megelőzte a 128 115 darabot értékesítő Renault-t. Ez az első olyan alkalom, amikor a Hyundai képes volt megelőzni francia konkurensét a hatalmas dél-amerikai piacon.

A brazil autópiacot jelenleg a Fiat uralja, amely mögött a GM, a Volkswagen és a Ford Motor következik a rangsorban. A Fiat július végéig összesen több mint 401 ezer autót adott el.


Emellett a Hyundai piaci részesedése első alkalommal emelkedett 7 százalék fölé: a koreai márka piaci szelete 7,01 százalékra emelkedett a fenti időszak alatt. A márka eladásait jelentősen fellendítette az éppen Brazíliába lezajlott 2014-es FIFA Labdarúgó-világbajnokság idején alkalmazott fokozott marketingkampány. A tevékenység a márka értékére is pozitívan hatott, amelynek köszönhetően a Hyundai eladásai júliusban 11,9 százalékkal haladták meg a júniusi darabszámot.

A növekedés elsősorban a HB20 modellcsalád iránti fokozott keresletnek köszönhető, amely a koreai cég helyi üzemében készül, kizárólag a brazil piacra. Ebből a modellből csak júliusban 10 857 darabot adtak el, amellyel a típus Brazília négy legkedveltebb modellje közé került. Ám a paletta másik végén álló Azera modellből is 24 százalékkal több, 172 darab kelt el, mint júniusban.  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei