Az első hatban végzett a Hyundai a Finn-ralin
A Hyundai Shell World Rally Team a háromból két autójával
fejezte be a Finnországban megrendezett ralit.
A péntek kemény nap volt a Hyundai WRC csapat első számú
pilótája, Thierry Neuville számára, aki már a nap első szakaszán komoly
nehézségekbe ütközött. A 14,5 kilométeres Pihlajakoski szakasz 9,4
kilométerének egyik kanyarjában kisodródtak, eltaláltak egy követ, majd egy
fát, amely a hátsó szárny sérülését okozta. A sérülés mértéke éppen elegendő volt
ahhoz, hogy megakadályozza a versenyzőpárost abban, hogy a tovább három
szakaszon megfelelően haladjon, ám mégis továbbhaladtak. A déli szerviz közben a FIA technikai delegációja megvizsgálta a 7-es számú autót és úgy ítélték
meg, hogy a bukókeret sérülése javíthatatlan, így a csapat kiesett a mezőnyből.
„Nagyon kiábrándító volt ez a nap számomra és szégyen, hogy
kiestünk a versenyből” – mondja Neuville. „A tegnapi kemény rajt után azt
reméltük, jobban megy majd, de a reggeli első szakaszon nagyon szélesre vettük
az egyik kanyart és egy kőbe ütköztünk. Elvesztettem az autó hátulját, ami egy
fának csapódott és megsérült a szárny, ami lelassított minket a következő
szakaszokon. Arra koncentráltunk, hogy eljussunk a szakaszok végéig, hogy
ebédidőben a szervizbe érjünk, de olyan súlyosan megsérült a bukókeret is, hogy
nem tudtuk folytatni. Így mostantól arra koncentrálunk, hogy Németországban még
erősebben térhessünk vissza.”
A végső Power Stage szakaszt is magában foglaló vasárnapi
36,6 kilométeres versenyben a Hyundai ralicsapatának szoros küzdelem árán végül
sikerült a hatodik helyezést megszereznie. A hazai szurkolók előtt Juho Hänninen
és Tomi Tuominen a 8-as rajtszámú Hyundai i20 WRC-ben egész hétvégén versenyképes
teljesítményt nyújtott. A Myhinpää szakaszon a repülő finnek a negyedik
leggyorsabb időeredményt érték el, amely az összesített hatodik helyezéshez
segítette őket, ezzel pedig a csapat immár az egymást követő második alkalommal
szerezte meg a hatodik helyezést.
„Ez egy valóban szép rali volt és nagyon örülök annak, hogy
a kemény erőfeszítéseinknek köszönhetően a hatodik helyen végezhettem” – mondja
Hänninen.” „Péntek reggel volt egy kis problémánk, ami visszavetette a
teljesítményünket, de péntek délutántól egészen a vasárnapi célig nagyon
magabiztosnak éreztem magam a Hyundai i20 WRC volánjánál. Vasárnap volt pár jó
szakasz, ahol arra koncentráltunk, hogy könnyedén és problémamentesen menjünk
végig. Úgy éérzem, csapatként is jól dolgoztunk és nagy öröm számomra és Tomi
számára, hogy az utóbbi három versenyen csatlakozhattunk a csapathoz.”
Az új-zélandi Hayden Paddon John Kennard navigátorával
minden eddiginél jobb teljesítményt nyújtott a finnországi futamon. Sajnos a
vasárnapi szervokormány-probléma miatt nem tudták tartani addigi remek
formájukat, így a 26 szakaszos rali végére a nyolcadik helyre szorultak vissza.
Ennek ellenére a csapat elégedett lehet a páros hétvégi teljesítményével, amely
mindössze a harmadik alkalom a Hyundai színeiben és egyben bemutatta, hogy
higgadtan be lehet hozni a 20-as rajtszámú autót is a célba.
„A rali végét sajnos nem így képzeltük el, de összességében
úgy gondolom, hogy jó munkát végeztünk a hétvégén” – mondja Paddon. „Vasárnap a
kezdeti szakasztól problémák adódtak a szervokormánnyal, ami pont nem hiányzott
a finn gyorsasági szakaszokon. Ezt a 25. Super Stage-re már a karjaimban is
éreztem! Tudtuk, hogy elveszítjük a hatodik helyünket, de nem tehettünk semmit
ellene. Inkább nem kockáztattunk és behoztuk az autót a célba. Úgy érzem,
rengeteget tanultam ezen a hétvégén. Teljesen otthonosan éreztem magam a Hyundai
i20 WRC volánja mögött és kétségtelenül ez volt a legjobb ralink eddig – még a
vasárnapi események után is. Egész hétvégén folyamatosan nőtt az önbizalmunk és
örülök, hogy benne vagyunk az első hatban; megmutattuk, mire vagyunk képesek,
de még annyi minden jön és alig várom az Ausztrál-ralit”
A Finn-rali mindig is a bajnokság egyik legkeményebb
tesztpályáját jelentette az újonc Hyundai Shell World Rally Team számára. A csapat
örömmel vette fel a verseny jó ritmusát és mutatta meg a Hyundai i20 WRC
fejlesztéseit ezen a kemény terepen.
„Vegyes hangulatú versenyt zártunk Finnországban” – mondja Michel
Nandan csapatfőnök. A vasárnapi három szakaszt figyelembe véve örömteli volt
Juho lendületét nézni, amellyel néhány gyors időeredményt is elért – különösen a
25. Super Stage-en. A péntek reggel problémák után jó ritmusban keményen
harcolt azért, hogy bekerüljön a legjobb hat közé. Ugyanakkor sajnálatos, hogy
Haydennek gondja akadt a szervokormánnyal, amelynek következtében nem tudta
megvédeni hatodik helyezését. Érett fejjel versenyzett, nagyon profin és
elkötelezetten. Elégedettek vagyunk a fejlődésével a Szardínia-rali óta és
kíváncsian várjuk, mit nyújt majd az Ausztrál-ralin. A hétvége összességében
pozitív mérleget mutat, a továbbiakban bátorítást kell merítenünk a szervezeti
és az autó technológiai fejlődéséből egyaránt. Még sokat kell tennünk, így most
optimistán tekintünk a Német-ralira – az otthoni versenyünkre.
A Hyundai Shell World Rally Team három autót indít a Német-ralin:
Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul a 7-es, Dani Sordo és Marc Marti a 8-as
autóval vesz részt, míg Bryan Bouffier és Xavier Panseri a 20-as rajtszámú i20
WRC autóval első alkalommal vesz részt a bajnokságban a Hyundai színeiben.
Forrás: motorsport.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!