Az első hatban végzett a Hyundai a Finn-ralin


A Hyundai Shell World Rally Team a háromból két autójával fejezte be a Finnországban megrendezett ralit.

A péntek kemény nap volt a Hyundai WRC csapat első számú pilótája, Thierry Neuville számára, aki már a nap első szakaszán komoly nehézségekbe ütközött. A 14,5 kilométeres Pihlajakoski szakasz 9,4 kilométerének egyik kanyarjában kisodródtak, eltaláltak egy követ, majd egy fát, amely a hátsó szárny sérülését okozta. A sérülés mértéke éppen elegendő volt ahhoz, hogy megakadályozza a versenyzőpárost abban, hogy a tovább három szakaszon megfelelően haladjon, ám mégis továbbhaladtak. A déli szerviz közben a FIA technikai delegációja megvizsgálta a 7-es számú autót és úgy ítélték meg, hogy a bukókeret sérülése javíthatatlan, így a csapat kiesett a mezőnyből.  


„Nagyon kiábrándító volt ez a nap számomra és szégyen, hogy kiestünk a versenyből” – mondja Neuville. „A tegnapi kemény rajt után azt reméltük, jobban megy majd, de a reggeli első szakaszon nagyon szélesre vettük az egyik kanyart és egy kőbe ütköztünk. Elvesztettem az autó hátulját, ami egy fának csapódott és megsérült a szárny, ami lelassított minket a következő szakaszokon. Arra koncentráltunk, hogy eljussunk a szakaszok végéig, hogy ebédidőben a szervizbe érjünk, de olyan súlyosan megsérült a bukókeret is, hogy nem tudtuk folytatni. Így mostantól arra koncentrálunk, hogy Németországban még erősebben térhessünk vissza.”


A végső Power Stage szakaszt is magában foglaló vasárnapi 36,6 kilométeres versenyben a Hyundai ralicsapatának szoros küzdelem árán végül sikerült a hatodik helyezést megszereznie. A hazai szurkolók előtt Juho Hänninen és Tomi Tuominen a 8-as rajtszámú Hyundai i20 WRC-ben egész hétvégén versenyképes teljesítményt nyújtott. A Myhinpää szakaszon a repülő finnek a negyedik leggyorsabb időeredményt érték el, amely az összesített hatodik helyezéshez segítette őket, ezzel pedig a csapat immár az egymást követő második alkalommal szerezte meg a hatodik helyezést.   


„Ez egy valóban szép rali volt és nagyon örülök annak, hogy a kemény erőfeszítéseinknek köszönhetően a hatodik helyen végezhettem” – mondja Hänninen.” „Péntek reggel volt egy kis problémánk, ami visszavetette a teljesítményünket, de péntek délutántól egészen a vasárnapi célig nagyon magabiztosnak éreztem magam a Hyundai i20 WRC volánjánál. Vasárnap volt pár jó szakasz, ahol arra koncentráltunk, hogy könnyedén és problémamentesen menjünk végig. Úgy éérzem, csapatként is jól dolgoztunk és nagy öröm számomra és Tomi számára, hogy az utóbbi három versenyen csatlakozhattunk a csapathoz.”


Az új-zélandi Hayden Paddon John Kennard navigátorával minden eddiginél jobb teljesítményt nyújtott a finnországi futamon. Sajnos a vasárnapi szervokormány-probléma miatt nem tudták tartani addigi remek formájukat, így a 26 szakaszos rali végére a nyolcadik helyre szorultak vissza. Ennek ellenére a csapat elégedett lehet a páros hétvégi teljesítményével, amely mindössze a harmadik alkalom a Hyundai színeiben és egyben bemutatta, hogy higgadtan be lehet hozni a 20-as rajtszámú autót is a célba.


„A rali végét sajnos nem így képzeltük el, de összességében úgy gondolom, hogy jó munkát végeztünk a hétvégén” – mondja Paddon. „Vasárnap a kezdeti szakasztól problémák adódtak a szervokormánnyal, ami pont nem hiányzott a finn gyorsasági szakaszokon. Ezt a 25. Super Stage-re már a karjaimban is éreztem! Tudtuk, hogy elveszítjük a hatodik helyünket, de nem tehettünk semmit ellene. Inkább nem kockáztattunk és behoztuk az autót a célba. Úgy érzem, rengeteget tanultam ezen a hétvégén. Teljesen otthonosan éreztem magam a Hyundai i20 WRC volánja mögött és kétségtelenül ez volt a legjobb ralink eddig – még a vasárnapi események után is. Egész hétvégén folyamatosan nőtt az önbizalmunk és örülök, hogy benne vagyunk az első hatban; megmutattuk, mire vagyunk képesek, de még annyi minden jön és alig várom az Ausztrál-ralit”


A Finn-rali mindig is a bajnokság egyik legkeményebb tesztpályáját jelentette az újonc Hyundai Shell World Rally Team számára. A csapat örömmel vette fel a verseny jó ritmusát és mutatta meg a Hyundai i20 WRC fejlesztéseit ezen a kemény terepen.


„Vegyes hangulatú versenyt zártunk Finnországban” – mondja Michel Nandan csapatfőnök. A vasárnapi három szakaszt figyelembe véve örömteli volt Juho lendületét nézni, amellyel néhány gyors időeredményt is elért – különösen a 25. Super Stage-en. A péntek reggel problémák után jó ritmusban keményen harcolt azért, hogy bekerüljön a legjobb hat közé. Ugyanakkor sajnálatos, hogy Haydennek gondja akadt a szervokormánnyal, amelynek következtében nem tudta megvédeni hatodik helyezését. Érett fejjel versenyzett, nagyon profin és elkötelezetten. Elégedettek vagyunk a fejlődésével a Szardínia-rali óta és kíváncsian várjuk, mit nyújt majd az Ausztrál-ralin. A hétvége összességében pozitív mérleget mutat, a továbbiakban bátorítást kell merítenünk a szervezeti és az autó technológiai fejlődéséből egyaránt. Még sokat kell tennünk, így most optimistán tekintünk a Német-ralira – az otthoni versenyünkre.

A Hyundai Shell World Rally Team három autót indít a Német-ralin: Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul a 7-es, Dani Sordo és Marc Marti a 8-as autóval vesz részt, míg Bryan Bouffier és Xavier Panseri a 20-as rajtszámú i20 WRC autóval első alkalommal vesz részt a bajnokságban a Hyundai színeiben.    

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei