Csaknem másfél millió autót hív vissza a Hyundai Amerikában


A közelmúlt visszahívási hulláma nem kerülhette el a Hyundait sem, a dél-koreai gyártó hatodik generációs Sonata modelljei mellett a legújabbakat is szervizbe szólítja, de más modellek sem úszták meg.

Az amerikai és Puerto Ricói piacra az Egyesült Államokban 2011 és 2014 között gyártott Sonata modellek bizonyos példányainál a váltóhuzal elmozdulhat a helyéről, amely miatt a váltó nem abban a helyzetben áll, amelyben lennie kellene. Emiatt az autó akaratlanul is elgurulhat vagy más irányba indulhat meg. Az autógyártó eddig 1 171 garanciális igényt tart nyilván az ügyben, valamint hét olyan esetet, ahol az autó váltókarját nem lehetett parkolóállásból elmozdítani.  


A szóvivő szerint a vállalat nem tud esetleges balesetekről, sérülésekről a hibával kapcsolatban. Olyan eset is előfordulhat, amikor a váltókar „P” azaz parkolóállásában nem lehet rögzíteni az autót és az elgurul. Amennyiben ez szükséges, a márkaszervizek természetesen ingyenesen kijavítják a hibát.

Nagyjából 880 ezer Sonata modell érintett az ügyben az Egyesült Államokban, míg mintegy 3 ezer darab Puerto Ricóba került. A Hyundai képviselői nem tudnak arról, hogy az Egyesült Államokon kívül készült Sonata modellek is érintettek lennének az ügyben.   


A Hyundai emellett 5 650 vadonatúj, 2014 április 25. és június 16. között gyártott Sonata modellt is kénytelen visszarendelni, mivel az egyik vagy akár mindkét első féknyereg elrepedhet vagy eltörhet, ennek eredményeként a fékek kevésbé hatékonyan működhetnek, így akár baleseti szituáció is kialakulhat.

A szintén csak az Egyesült Államokban gyártott autókat érintő visszahívás kapcsán a szóvivő közölte, nem tudnak olyan balesetről, sérülésről, amely összefüggésbe hozható lenne az üggyel. A legyártott mennyiségből mintegy 200 darab még a kereskedésekben van, amelyeket csak a szükséges javítások elvégzése után értékesíthetnek a márkaképviseletek.    


A csaknem 900 ezer Sonata mellett a Hyundai további 419 ezer autóját is visszahívja felfüggesztés, fék és olajszivárgással összefüggő problémák miatt. A 2001 és 2006 között gyártott első generációs Santa Fe modellekből 225 ezer darabot várnak a márkaszervizek, amely modellek tekercsrugói a hideg időjárás miatt rozsdásodni kezdhetnek, a rugók akár el is törhetnek, balesetet okozva ezzel. A Hyundai eddig 1 200 ilyen garanciális problémát regisztrált, de egyetlen esetben sem történt baleset.

A Santa Fe mellett a Veracruz modell is visszahívásra szorul. 61 122 darab 2007 és 2012 között készült terepjáróban szivároghat az olaj a szelepfedél-tömítésnél, amely a generátor meghibásodásához, a gépkocsi megállásához vezethet. A Hyundai itt sem tud arról, hogy a hibából adódóan bármilyen közlekedési baleset történt volna.

A probléma méretét jól illusztrálja, hogy a Hyundai első számú vezetője, Mong-koo Chung elnök nyári szabadságát első alkalommal megszakítva magángépén az Egyesült Államokba repült, hogy tájékozódjon az Egyesült Államok jelenlegi piaci helyzetéről. 

Forrás: reuters.comchron.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei