Kettős győzelmet aratott a Hyundai a Német-ralin


Történelmi győzelmet aratott a Hyundai a tegnap befejeződött Német-ralin, hiszen Thierry Neuville az első, míg Dani Sordo a második helyen végzett a koreai csapat kilencedik futamán.  

A Hyundai Shell World Rally Team szenzációs győzelmet aratott a FIA World Rally versenysorozatában (WRC) azzal, hogy a Hyundai vezető pilótája, Thierry Neuville az első, míg csapattársa, Dani Sordo a második helyre hozta be az i20 WRC versenyautót a csapat kilencedik versenyén.


Az összesen mindössze 18 hónapja megalapított Hyundai Motorsport a Németország nyugati részén elterülő Trierben megrendezett versenytől mindössze 225 km-re, Alzenauban tevékenykedik, így ez a győzelem még inkább jelentős eredmény számukra.


A verseny hétvégéje egyenesen mesébe illő: a Thierry Neuville hatalmasat bukott a csütörtöki Shakedown alkalmával, amely veszélybe sodorta a versenyző részvételét, ám a szerelők hatalmas erőfeszítéssel 18 óra alatt péntek reggelre újjávarázsolták az autót, amely utat nyitott a csapatnak a vasárnapi győzelemhez. Drámai rali volt, amelyet végül a Hyundai csapata nyert meg.    


Neuville és navigátora, Nicoulas Gilsoul hamar maguk mögött hagyták a csütörtöki baleset emlékét, így a páros hibátlanul teljesítette a pénteki és szombati szakaszokat. Vasárnapra a dobogós helyezés lehetősége is megcsillant, ezért hatalmas erőfeszítéseket tettek a második helyért, ám a két élen álló autó kiesésével a belga pilóta megszerezte a vezetést. Neuville ezek után biztos kézzel vezette célba a Hyundai i20 WRC versenyautót – megszerezve élete első WRC győzelmét. A belga pilóta két további extrapontot is kapott azért, mert a verseny utolsó, Power Stage szakaszán a második leggyorsabb időt futotta.  


„Ahogyan a teljes Hyundai csapat, úgy én is nagyon boldog vagyok” – nyilatkozta Neuville. „Mindenki keményen dolgozott az elmúlt évben azon, hogy eljuthassunk idáig és különleges érzés, hogy most velük együtt ünnepelhetjük az első WRC győzelmünket. Az pedig még jobb, hogy az első és második helyet is mi szereztük meg a hazai versenyünkön. Nagyon hálás vagyok a csapatnak ezért a kemény munkáért. Fantasztikus munkát végeztek azután, hogy csütörtökön felborultunk, de helyreállították az autót, ami még értékesebbé teszi ezt a győzelmet. Persze sajnálom, hogy Jari Matti (Latvala) és Kris (Meeke) vasárnap kiesett a versenyből, de ez megerősítette a csapatot és segített tovább koncentrálni a célokra. A körülmények eléggé nehezek voltak, így folyamatosan teljesítenünk kellett, de ez egy remek eredmény, amelyet sosem fogunk elfelejteni.”  


Sordo Marc Marti navigátorával szintén jelentős eredményt ért el Németországban, amelyet tavaly meg is nyert. A májusi Argentin-rali óta most először versenyző spanyol pilóta gyorsan összeszokott az autóval és a csapattal, ami a lenyűgöző szakaszidőkön is lemérhető volt. A pénteki napon a dobogós helyezésért küzdött, ám szombaton sok időt vesztett egy vízátfolyáson történt kicsúszás miatt. Ennek ellenére tovább küzdött, így a többiek vasárnap reggeli balszerencséjét kihasználva csapattársa mögött megszerezte a második helyet. Ezek után mesterien vezetve nemcsak úton tartotta autóját, de megvédte második pozícióját, első idei dobogós helyezésével hozzájárulva a csapat kettős győzelméhez.  


„Ez egy remek eredmény az egész csapat számára és bizonyíték arra, hogy nem volt hiábavaló annak a rengeteg embernek kemény munkája, akik itt és az üzemben dolgoznak” – mondta Sordo. „Fantasztikus, hogy sikerült kettős győzelmet elérni. Persze szerettem volna nyerni, de örülök a második helyezésnek is és együtt örülök Thierry győzelmének. Kemény verseny volt, arra fókuszáltunk, hogy biztonságosan célba juttassuk autóinkat. Meg kell mondjam, a csapat sokat fejlődött azóta, hogy legutóbb együtt versenyeztünk, a szerviz és az autó is sokat javult. Ezt a mostani eredményt felhasználhatjuk további lendületünkhöz és az első éves tanulási folyamatunkban is.”   


Bryan Bouffier a szombati utolsó szakaszon egy sziklának ütközött, ám a csapat bízott benne, hogy a Rally 2 szabályai szerint folytathatják a versenyt. A szerelők minden tudásukat összeszedve próbáltak csodát tenni azért, hogy a francia pilóta vasárnap reggel csatlakozhasson a versenyzőkhöz, ám sajnos lecsúsztak a Power Stage indításáról, ezért nem tudták folytatni a küzdelmet.   


„Csalódott vagyok azért, mert nem tudtam befejezni ezt a versenyt” – mondta Bouffier. „Az mindenképpen pozitív, hogy a csapat megszerezte ezt a fantasztikus kettős győzelmet, gratulálok Thierrynek a győzelemért és Daninak a második helyezésért. Ez az eredmény hatalmas motiváció lesz az egész csapatnak, akik mind keményen dolgoztak az elmúlt másfél évben. Mivel az elmúlt évben már a csapatnál voltam, közel érzem őket magamhoz, így én is velük együtt örülök ennek az eredménynek.”  


A Hyundai Shell World Rally Team érthetően boldog a kettős győzelem miatt, hiszen ezáltal a fiatal csapat a nyertes WRC csapattá válhatott. A Hyundai ismét bebizonyította elkötelezettségét a WRC iránt, folyamatos javulást produkálva a szezonban, ám a győzelem soha nem volt cél az első tanulóévben.


„Még mindig úgy érzem, álmodok” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „El sem tudtuk képzelni, hogy idejövünk, rajthoz állunk csupán a kilencedik ralinkon és kettős győzelmet érünk el. Ez nagyon figyelemre méltó és nagyon különleges alkalom. Nagyon zsúfolt hétvége volt néhány kemény dologgal, ami mindenkitől a legtöbbet követelte meg. A csapatunk első osztályú és mindenkinek köszönet – itt és Alzenauban is – hogy elérhettük ezt az eredményt. A pilótáink az első pillanattól nagyon jó formában voltak és megérdemelték ezt a győzelmet. Fantasztikus érzés volt látni Thierryt megnyerni első versenyét és Danit, ahogyan a dobogón áll. Ezt az évet a tanulásnak szántuk és nem szeretném, ha ez a győzelem magával ragadjon minket. Ennek ellenére folyamatosan fejlődünk és a Hyundai i20 WRC is fejlődik minden egyes verseny alkalmával. Más pilóták sajnálatos kieséséből profitáltunk, de alapvetően a dobogós helyért versengtünk és ez is mutatja a csapat és az autó fejlődését. Most mindenesetre kiélvezzük a pillanatot és megköszönjük mindenkinek fiatal csapatunk támogatását.”   


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei