A tuningpiac felé fordul a Hyundai


A szériaautók különböző kiegészítőkkel, pl. spoilerekkel, trükkös fényszórókkal egyedivé formálása nagy hagyományokkal rendelkezik Amerikában és Japánban, ám Dél-Koreában eddig ez szigorú szabályokba ütközött.

Amennyiben valaki Dél-Koreában autóját külsőleg vagy motorikusan tuningolni szerette volna, az eddig komoly akadályokba ütközött. A Yonhap hírügynökség szerint egy fényszóró cseréjéhez is műszaki engedélyre volt szükség, amely után egy hivatalosan elismert beszerelő műhelyben kellett végrehajtani a beavatkozást. Ez a szigorú szabályozás azonban egy kormányzati döntésnek köszönhetően júniustól enyhült.    
A változás szelét megérezve a Hyundai Motor megnyitotta saját online tuningüzletét, amelyben típusra szabott kiegészítőket, pl. dupla kivezetésű kipufogókat, díszes üzemanyagtöltő sapkákat és Brembo féknyergeket vásárolhat az ügyfél autójához. Ezen felül a Hyundai Elantra és Tucson modelljeihez már a kereskedésekben meg lehet vásárolni a sportos kiegészítőkkel felszerelt Tuix változatokat, amelyekkel a Toyota TRD és a Nissan Nismo szériáival kívánnak versenyre kelni.


Habár Jim Trainor, a Hyundai Motor America szóvivője szerint nem tervezik ezen látványos sportmodellek értékesítését Amerikában, ám a hazai piacon sikeressé váló indulás lehetőséget adhat arra, hogy kövessék a koreai piac példáját. A szóvivő azt is hozzátette, hogy a termékek elsősorban a modellek külső megjelenését és belső dizájnját teszik egyedibbé, azok között egyelőre nincs teljesítménynövelő eszköz.

A Hyundai már 2010-ben megkezdte különböző tuningkészletek értékesítését Koreában, ám az értékesítés darabszáma egészen idáig korlátozott maradt. „A tuningautókat sok szempontból korlátozták, hiányzott az egyértelmű ipari szabvány” – mondja Song Mee-young, a Hyundai szóvivője. „A kormányzati deregulációval ez megváltozhat. Végső célunk olyan Tuix szériák kifejlesztése, amelyek formaterve és teljesítménye teljesen eltér a meglévő szériamodellekétől.”


A kormányzat célja, hogy a helyi tuningpiacot az évtized végére 3,97 milliárd dolláros üzletággá fejlessze a jelenlegi csekély 496 millió dolláros szintről. Összehasonlításképp: a Yonhap ügynökség szerint az amerikai tuningipar ma 34,72 milliárd dolláros forgalmat bonyolít.

Az intézkedés segítheti a Hyundai csoportot abban is, hogy megvédje piaci részesedését az egyre növekvő külföldi konkurenciával szemben azzal, hogy izgalmas koncepcióival különlegeset kínál hazai vásárlóinak. Habár az importautók részesedése még ma is szerény mértékű, ám az eladások stabilan 10 százalék fölé emelkedtek, amelyben nagy szerepet játszanak a felsőkategóriás modellek.

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei