A tuningpiac felé fordul a Hyundai
A szériaautók különböző kiegészítőkkel, pl. spoilerekkel,
trükkös fényszórókkal egyedivé formálása nagy hagyományokkal rendelkezik
Amerikában és Japánban, ám Dél-Koreában eddig ez szigorú szabályokba ütközött.
Amennyiben valaki Dél-Koreában autóját külsőleg vagy
motorikusan tuningolni szerette volna, az eddig komoly akadályokba ütközött. A
Yonhap hírügynökség szerint egy fényszóró cseréjéhez is műszaki engedélyre volt
szükség, amely után egy hivatalosan elismert beszerelő műhelyben kellett
végrehajtani a beavatkozást. Ez a szigorú szabályozás azonban egy kormányzati
döntésnek köszönhetően júniustól enyhült.
A változás szelét megérezve a Hyundai Motor megnyitotta
saját online tuningüzletét, amelyben típusra szabott kiegészítőket, pl. dupla kivezetésű
kipufogókat, díszes üzemanyagtöltő sapkákat és Brembo féknyergeket vásárolhat
az ügyfél autójához. Ezen felül a Hyundai Elantra és Tucson modelljeihez már a
kereskedésekben meg lehet vásárolni a sportos kiegészítőkkel felszerelt Tuix változatokat,
amelyekkel a Toyota TRD és a Nissan Nismo szériáival kívánnak versenyre kelni.
Habár Jim Trainor, a Hyundai Motor America szóvivője szerint
nem tervezik ezen látványos sportmodellek értékesítését Amerikában, ám a hazai
piacon sikeressé váló indulás lehetőséget adhat arra, hogy kövessék a koreai
piac példáját. A szóvivő azt is hozzátette, hogy a termékek elsősorban a
modellek külső megjelenését és belső dizájnját teszik egyedibbé, azok között
egyelőre nincs teljesítménynövelő eszköz.
A Hyundai már 2010-ben megkezdte különböző tuningkészletek
értékesítését Koreában, ám az értékesítés darabszáma egészen idáig korlátozott
maradt. „A tuningautókat sok szempontból korlátozták, hiányzott az egyértelmű
ipari szabvány” – mondja Song Mee-young, a Hyundai szóvivője. „A kormányzati deregulációval
ez megváltozhat. Végső célunk olyan Tuix szériák kifejlesztése, amelyek
formaterve és teljesítménye teljesen eltér a meglévő szériamodellekétől.”
A kormányzat célja, hogy a helyi tuningpiacot az évtized
végére 3,97 milliárd dolláros üzletággá fejlessze a jelenlegi csekély 496
millió dolláros szintről. Összehasonlításképp: a Yonhap ügynökség szerint az
amerikai tuningipar ma 34,72 milliárd dolláros forgalmat bonyolít.
Az intézkedés segítheti a Hyundai csoportot abban is, hogy
megvédje piaci részesedését az egyre növekvő külföldi konkurenciával szemben
azzal, hogy izgalmas koncepcióival különlegeset kínál hazai vásárlóinak. Habár az
importautók részesedése még ma is szerény mértékű, ám az eladások stabilan 10
százalék fölé emelkedtek, amelyben nagy szerepet játszanak a felsőkategóriás
modellek.
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!