A termelékenység javulása áll a Hyundai i10 értéke mögött


A Hyundai Motor Europe szerint a javuló termelékenység miatt az új Hyundai i10 több értéket ad vásárlóinak.  

Az új modell a jövő év elején kerül fogalomba Angliában 8 345 fontos indulóáron, amely megegyezik a jelenlegi kifutó modell árával. Ennek ellenére az új modell új padlólemezt, nagyobb, tágasabb és biztonságosabb karosszériát és magasabb felszereltséget kapott.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az alapváltozatban nincs légkondicionáló, ám légzsákból több van, emellett pedig az összeszerelési minőség is sokat javult. A Hyundai szlogenje szerint az i10 egy „A-ból B-ig” autó, vagyis olyan típus, amely egy A kategóriás mini, kidolgozása és felszereltsége azonban megegyezik egy magasabb, B kategóriás kisautóéval.  


A kínálatban felfelé haladva 400 fontos áremelést hajtottak végre, ám ez a felszereltség lista bővülésével is együtt járt és a Hyundai szerint egyenként ezek 10-15 százalékkal drágábbak lennének.

Az új i10 európai változatai Törökországból érkeznek, míg a korábbi autók Indiából kerültek Európába. Indiában Grand i10 néven saját változatot készítettek az autóból, elsősorban a helyi piacra, a helyi igények szerint. Az új padlólemezre épül majd az i10 testvérmodellje, a Kia Picanto következő generációja is.


Tony Whitehorn, a Hyundai Motor UK vezetője szerint a Hyundai-Kia csoport méretgazdaságossági előnye teszi lehetővé azt, hogy csak kis mértékű árnövekedéssel, vagy anélkül tudják bevezetni az új i10 generációt. Anglia az i10 egyik legfontosabb európai piaca, ahol az elődmodellből évente minimum 20 ezer darab talált gazdára.

„A miniautók szegmensében az első két-három helyezést értük el az utóbbi években. Célunk hogy az új modellből ios évente legalább 20 ezer darabot értékesítsünk Angliában.” – mondja Whitehorn.


Az i10 előző generációjának sikerességét a kormányzat által támogatott roncsautó-prémium segítette a 2008-as bankkrízis bekövetkezte után. Ennek nyomán a vásárlók kétezer fontos kedvezményt kaptak új autó vásárlása esetén abban az esetben, ha a vásárlás során leadták 10 évnél idősebb használt autóikat. Whitehorn azonban nem számít arra, hogy a roncsautó-kedvezményt igénybe vevők cserélnék be autóikat az új modellre.  

„Ők legalább 10 évig használják autóikat. Még csak szervizre sem hozták autóikat, ugyanabba a műhelybe vitték azokat, mint a régieket.” – mondja Whitehorn.


Ehelyett a kedvező pénzügyi konstrukciók révén várnak új vevőket a vadonatúj i10-hez. „Ez egy fantasztikus időszak az autóvásárlásra. Van számtalan remek ajánlat az iparágban, amelyhez mi is csatlakoztunk. A fogyasztói ösztönzés mértéke 20 százalékkal növekedett a tavalyi évhez viszonyítva.”

A Hyundai számításai szerint – a gazdasági előrejelzésekkel ellentétben – idén 77 és 80 ezer körüli eladásokkal terveznek, miközben tavaly 74 ezer autó fogyott a szigetországban. Ám az európai recesszió miatt több termelési kapacitás szabadul fel. „Még több autót kapunk Európából. Mi is azt érzékeljük, amit a többi autógyártó.”

Forrás: just-auto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését