A termelékenység javulása áll a Hyundai i10 értéke mögött
A Hyundai Motor Europe szerint a javuló termelékenység miatt
az új Hyundai i10 több értéket ad vásárlóinak.
Az új modell a jövő év elején kerül fogalomba Angliában 8 345
fontos indulóáron, amely megegyezik a jelenlegi kifutó modell árával. Ennek ellenére
az új modell új padlólemezt, nagyobb, tágasabb és biztonságosabb karosszériát
és magasabb felszereltséget kapott.
Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az alapváltozatban
nincs légkondicionáló, ám légzsákból több van, emellett pedig az összeszerelési
minőség is sokat javult. A Hyundai szlogenje szerint az i10 egy „A-ból B-ig”
autó, vagyis olyan típus, amely egy A kategóriás mini, kidolgozása és
felszereltsége azonban megegyezik egy magasabb, B kategóriás kisautóéval.
A kínálatban felfelé haladva 400 fontos áremelést hajtottak
végre, ám ez a felszereltség lista bővülésével is együtt járt és a Hyundai
szerint egyenként ezek 10-15 százalékkal drágábbak lennének.
Az új i10 európai változatai Törökországból érkeznek, míg a
korábbi autók Indiából kerültek Európába. Indiában Grand i10 néven saját
változatot készítettek az autóból, elsősorban a helyi piacra, a helyi igények
szerint. Az új padlólemezre épül majd az i10 testvérmodellje, a Kia Picanto
következő generációja is.
Tony Whitehorn, a Hyundai Motor UK vezetője szerint a
Hyundai-Kia csoport méretgazdaságossági előnye teszi lehetővé azt, hogy csak
kis mértékű árnövekedéssel, vagy anélkül tudják bevezetni az új i10 generációt.
Anglia az i10 egyik legfontosabb európai piaca, ahol az elődmodellből évente
minimum 20 ezer darab talált gazdára.
„A miniautók szegmensében az első két-három helyezést értük
el az utóbbi években. Célunk hogy az új modellből ios évente legalább 20 ezer
darabot értékesítsünk Angliában.” – mondja Whitehorn.
Az i10 előző generációjának sikerességét a kormányzat által támogatott
roncsautó-prémium segítette a 2008-as bankkrízis bekövetkezte után. Ennek nyomán
a vásárlók kétezer fontos kedvezményt kaptak új autó vásárlása esetén abban az
esetben, ha a vásárlás során leadták 10 évnél idősebb használt autóikat. Whitehorn
azonban nem számít arra, hogy a roncsautó-kedvezményt igénybe vevők cserélnék
be autóikat az új modellre.
„Ők legalább 10 évig használják autóikat. Még csak szervizre
sem hozták autóikat, ugyanabba a műhelybe vitték azokat, mint a régieket.” –
mondja Whitehorn.
Ehelyett a kedvező pénzügyi konstrukciók révén várnak új
vevőket a vadonatúj i10-hez. „Ez egy fantasztikus időszak az autóvásárlásra.
Van számtalan remek ajánlat az iparágban, amelyhez mi is csatlakoztunk. A fogyasztói
ösztönzés mértéke 20 százalékkal növekedett a tavalyi évhez viszonyítva.”
A Hyundai számításai szerint – a gazdasági előrejelzésekkel
ellentétben – idén 77 és 80 ezer körüli eladásokkal terveznek, miközben tavaly
74 ezer autó fogyott a szigetországban. Ám az európai recesszió miatt több
termelési kapacitás szabadul fel. „Még több autót kapunk Európából. Mi is azt
érzékeljük, amit a többi autógyártó.”
Forrás: just-auto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!