Megérkezett a vadonatúj Hyundai Genesis
Dél-Koreában ünnepélyes keretek között lerántották a leplet
a Hyundai vadonatúj luxusmodelljéről, amelyet jövőre Európában is forgalmaznak
majd.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor Company
ma ünnepélyes keretek között, a szöuli Grand Hyatt Hotelben rendezett gálán
bemutatta vadonatúj Genesis modelljét. Az esemény jelentőségét hűen tükrözi,
hogy a több mint ezer meghívott mellett jelen volt a Hyundai Motor Group
elnöke, valamint Dél-Korea miniszterelnöke is.
„A vadonatúj Genesis modellünkben összpontosulnak a Hyundai
legfrissebb fejlesztési eredményei, amelyet minden eddiginél szigorúbb
tesztelésnek és minőségellenőrzésnek vetettünk alá.” – mondta nyitóbeszédében
Mong-Koo Chung, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója. „A vadonatúj Genesis az
elismert prémiummodellekkel fogja felvenni a versenyt a világpiacon, köztük a
prémiumgyártók többségének otthonának tekinthető Európában is azért, hogy
fokozzuk a Hyundai márkaértékét és iparági vezetőkké váljunk. A Hyundai Motor állandó
innovációs képességének köszönhetően hatalmas utat tett meg az elmúlt fél
évszázadban. Még jobb minőségű autóinkkal továbbra is elégedetté kívánjuk tenni
ügyfeleinket.”
Az új Genesisre rekordszámú, 3 500 darabos előrendelés
érkezett Dél-Koreában egyetlen nap alatt, amely jól jellemzi a Hyundai Motor
többszörös díjnyertes modelljének új generációja körüli izgalmat. A Hyundai
jövőre 62 ezer darab új Genesis eladásával számol a világpiacon, amelynek több
mint a felét, 32 ezer darabot Koreában, míg 30 ezer darabot más piacokon kíván
értékesíteni.
A Hyundai új luxusautójának hosszúsága 70 milliméterrel 4 990
mm-re nőtt, míg 1 890 mm-es szélessége és 1 480 mm-es magassága nem
változott az elődmodellhez képest. A tengelytáv 75 mm-es növelésével
kialakított 3 010 mm-es érték a kategória legtágasabb képviselőjévé teszi
a Hyundai Genesist.
A Hyundai „Modern Premium” márkairányzatához igazodva az új
Genesis külső-belső kialakítása illeszkedik a legfrissebb stílusához. A 2009-es
bevezetése óta sokat fejlődött Folyékony Szobrászat formanyelv az új modellben
már a második szintre emelkedett. Az új Genesis modellen debütáló Folyékony Szobrászat
2.0 központi témája a folyékony elemek egyszerű és harmonikus megjelenése a
formatervben, amelynek során megjelenik a feltűnő hatszögletű hűtőmaszk, az
autó oldalán végigfutó dinamikus karaktervonal és a sportos hátsó kialakítás.
Az autó fejlesztésénél különösen nagy gondot fordítottak a
technológiai színvonal fejlesztésére, amelynek részeként az autóban megjelent a
széndioxid érzékelő rendszer, az automata vészfékező-rendszer, de természetesen
radaros sebességszabályozó, automata parkolórendszer, a holttérfigyelő rendszer
figyelmeztetését is tartalmazó head-up kijelző, 360 fokos kamerarendszer és
aktív sávtartó asszisztens is kapható az autóhoz.
Az autó választható erőforrásainak száma megduplázódott a
modellváltás során. Az eddigiekben kapható 3,8 literes V6-os és 5,0 literes
V8-as motorok továbbfejlesztve, 315 és 425 lóerős teljesítménnyel a kínálat
részei maradtak, de új elemként megjelent a palettán egy 3,0 literes, 257
lóerős és egy 3,3 literes, 282 lóerős V6-os egység is. Az összes motorhoz nyolcfokozatú
automatikus váltómű jár, dízelmotor és manuális váltó – egyelőre – nem létezik, ezekre minden bizonnyal a jövőre esedékes európai premierig várnunk kell.
A motorkínálat összes eleméhez választható lesz az elsőként
az új Hyundai Genesisben megjelenő, saját fejlesztésű HTRAC összkerékhajtási
rendszere, amely a menetadatok alapján elektronikus úton szabályozza a
tengelyek közötti nyomatékelosztást, így biztosítva megfelelő tapadóképességet,
stabilitást és fokozva a vezetés élményét. A rendszert mind kemény téli és forró
nyári körülmények között országúti és zárt pályákon is tesztelték annak
érdekében, hogy a Genesis még kiemelkedőbb vezetési élményt nyújtson.
Az eredeti Hyundai Genesis 2008-as bemutatkozását követő hat
év során 250 ezer példányban kelt el a világpiacon és a prémiumkategóriában nagymértékben
javította a Hyundairól kialakított márkaképet. 2009-ben a modell elnyerte az
Észak-Amerikai Év Autója címet, ezt követően az amerikai Közúti
Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) a legmagasabb biztonsági díjjal jutalmazta
a Genesist. Emellett a J.D. Power 2012-es megbízhatósági felmérésében elnyerte
a legjobb középkategóriás prémium autó elismerést is.
A vadonatúj Hyundai Genesis elődjéhez hasonlóan elsősorban eddigi
piacain, Koreában, Észak-Amerikában, Közel-Keleten és Kínában számíthat nagy
sikerre, ám a modellt jövőre az európai és az orosz piacra is bevezetik. Az új
modell ára Dél-Koreában 46,6 millió won (kb. 9,7 mFt) és 69,6 millió won (14,5
mFt) között van felszereltségtől függően.
Forrás: globalpr.hyundai.com, bloomberg.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!