Megérkezett a vadonatúj Hyundai Genesis


Dél-Koreában ünnepélyes keretek között lerántották a leplet a Hyundai vadonatúj luxusmodelljéről, amelyet jövőre Európában is forgalmaznak majd.

Dél-Korea legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor Company ma ünnepélyes keretek között, a szöuli Grand Hyatt Hotelben rendezett gálán bemutatta vadonatúj Genesis modelljét. Az esemény jelentőségét hűen tükrözi, hogy a több mint ezer meghívott mellett jelen volt a Hyundai Motor Group elnöke, valamint Dél-Korea miniszterelnöke is.


„A vadonatúj Genesis modellünkben összpontosulnak a Hyundai legfrissebb fejlesztési eredményei, amelyet minden eddiginél szigorúbb tesztelésnek és minőségellenőrzésnek vetettünk alá.” – mondta nyitóbeszédében Mong-Koo Chung, a Hyundai Motor elnök-vezérigazgatója. „A vadonatúj Genesis az elismert prémiummodellekkel fogja felvenni a versenyt a világpiacon, köztük a prémiumgyártók többségének otthonának tekinthető Európában is azért, hogy fokozzuk a Hyundai márkaértékét és iparági vezetőkké váljunk. A Hyundai Motor állandó innovációs képességének köszönhetően hatalmas utat tett meg az elmúlt fél évszázadban. Még jobb minőségű autóinkkal továbbra is elégedetté kívánjuk tenni ügyfeleinket.”  


Az új Genesisre rekordszámú, 3 500 darabos előrendelés érkezett Dél-Koreában egyetlen nap alatt, amely jól jellemzi a Hyundai Motor többszörös díjnyertes modelljének új generációja körüli izgalmat. A Hyundai jövőre 62 ezer darab új Genesis eladásával számol a világpiacon, amelynek több mint a felét, 32 ezer darabot Koreában, míg 30 ezer darabot más piacokon kíván értékesíteni.


A Hyundai új luxusautójának hosszúsága 70 milliméterrel 4 990 mm-re nőtt, míg 1 890 mm-es szélessége és 1 480 mm-es magassága nem változott az elődmodellhez képest. A tengelytáv 75 mm-es növelésével kialakított 3 010 mm-es érték a kategória legtágasabb képviselőjévé teszi a Hyundai Genesist.


A Hyundai „Modern Premium” márkairányzatához igazodva az új Genesis külső-belső kialakítása illeszkedik a legfrissebb stílusához. A 2009-es bevezetése óta sokat fejlődött Folyékony Szobrászat formanyelv az új modellben már a második szintre emelkedett. Az új Genesis modellen debütáló Folyékony Szobrászat 2.0 központi témája a folyékony elemek egyszerű és harmonikus megjelenése a formatervben, amelynek során megjelenik a feltűnő hatszögletű hűtőmaszk, az autó oldalán végigfutó dinamikus karaktervonal és a sportos hátsó kialakítás.    


Az autó fejlesztésénél különösen nagy gondot fordítottak a technológiai színvonal fejlesztésére, amelynek részeként az autóban megjelent a széndioxid érzékelő rendszer, az automata vészfékező-rendszer, de természetesen radaros sebességszabályozó, automata parkolórendszer, a holttérfigyelő rendszer figyelmeztetését is tartalmazó head-up kijelző, 360 fokos kamerarendszer és aktív sávtartó asszisztens is kapható az autóhoz.


Az autó választható erőforrásainak száma megduplázódott a modellváltás során. Az eddigiekben kapható 3,8 literes V6-os és 5,0 literes V8-as motorok továbbfejlesztve, 315 és 425 lóerős teljesítménnyel a kínálat részei maradtak, de új elemként megjelent a palettán egy 3,0 literes, 257 lóerős és egy 3,3 literes, 282 lóerős V6-os egység is. Az összes motorhoz nyolcfokozatú automatikus váltómű jár, dízelmotor és manuális váltó – egyelőre – nem létezik, ezekre minden bizonnyal a jövőre esedékes európai premierig várnunk kell.


A motorkínálat összes eleméhez választható lesz az elsőként az új Hyundai Genesisben megjelenő, saját fejlesztésű HTRAC összkerékhajtási rendszere, amely a menetadatok alapján elektronikus úton szabályozza a tengelyek közötti nyomatékelosztást, így biztosítva megfelelő tapadóképességet, stabilitást és fokozva a vezetés élményét. A rendszert mind kemény téli és forró nyári körülmények között országúti és zárt pályákon is tesztelték annak érdekében, hogy a Genesis még kiemelkedőbb vezetési élményt nyújtson.  


Az eredeti Hyundai Genesis 2008-as bemutatkozását követő hat év során 250 ezer példányban kelt el a világpiacon és a prémiumkategóriában nagymértékben javította a Hyundairól kialakított márkaképet. 2009-ben a modell elnyerte az Észak-Amerikai Év Autója címet, ezt követően az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) a legmagasabb biztonsági díjjal jutalmazta a Genesist. Emellett a J.D. Power 2012-es megbízhatósági felmérésében elnyerte a legjobb középkategóriás prémium autó elismerést is.


A vadonatúj Hyundai Genesis elődjéhez hasonlóan elsősorban eddigi piacain, Koreában, Észak-Amerikában, Közel-Keleten és Kínában számíthat nagy sikerre, ám a modellt jövőre az európai és az orosz piacra is bevezetik. Az új modell ára Dél-Koreában 46,6 millió won (kb. 9,7 mFt) és 69,6 millió won (14,5 mFt) között van felszereltségtől függően.

Forrás: globalpr.hyundai.combloomberg.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését