Bepillantás a Hyundai Motorsport kulisszatitkaiba


A Hyundai néhány kiválasztott újságírót nemrég körbevezetett a márka új motorsport létesítményében, amely a jövő évi versenyre készülő rali csapat otthona.  

Hivatalosan ez a hely a Hyundai motorsport részlege, ám a koreai márka számára ez sokkal többet jelent annál. Ez az a hely, ahol a Hyundai új oldaláról kíván bemutatkozni a világnak. Végérvényesen le kíván számolni azzal az előítélettel, hogy a márka csupán olcsó, nevetséges járművek gyártására képes, ehelyett modern, innovatív és vagány típusokkal kívánja felkelteni a vásárlók új generációjának figyelmét.  


A még mindig gyerekcipőben járó létesítmény egy ipari negyedben kapott helyet a Frankfurttól mindössze 45 percre fekvő Alzenauban. A vállalat főnökei csupán 2012 végén döntöttek úgy, hogy csatlakoznak a Volkswagen, a Ford és Citroen márkák WRC küzdelméhez, így minden rohamtempóban készült el annak érdekében, hogy a csapat fel tudjon állni a 2014-es szezon első versenyén Monte Carloban.

A Hyundai januárban foglalta el helyét, ám mostanra már 72 szakember dolgozik az i20 WRC flottáján. Az év végére számuk eléri majd a 108-at, mivel a csapat továbbra is mérnököket keres a WRC, sportautó és még a német túraautó-bajnokság (DTM) köreiből is.


Nem egészen fél éves munka után az i20 WRC változatának első példánya három ígéretes fiatal raliversenyző – Juho Hanninen, Bryan Bouffier és Chris Atkinson – részvételével már készen állt a tesztekre. Júliustól egészen a a következő idény kezdetéig a csapat minden két hétben kemény teszteken próbálja tökéletesíteni az i20 raliautót.  

A raliautó ugyanabban a gyárban kezdi életét, mint az utcai modellek, a karosszériát közvetlenül a gyártósorról szállítják Németországba, ahol a csapat megkezdi munkáját. Mire végeznek vele, az autónak már nem sok köze van a hagyományos utcai autókhoz. Van benne bukókeret, aerodinamikus karosszériaelemek és egyedi felfüggesztést is kapott azért, hogy megfeleljen a WRC szabályainak.


Minden tesztelés, vagyis mintegy 2 500 km után az autót visszabontják egészen az alapokig és újraépítik a következő ralira. Minden egyes autó kb. 500 ezer euróba kerül a Hyundai számára, amelyből 2014 elejére legalább 10 darabot szándékoznak építeni – ebből hatot a versenyekre, míg négyet tesztelési célokra. 2015-ben pedig minden kezdődik elölről, mivel akkor már a vadonatúj i20 modellre fog épülni a WRC autó.

A Hyundai egyelőre nem szándékozik főszponzort keresni a projekthez, ehelyett a vállalat maga finanszírozza azt legalább három szezonon keresztül. Ez egy hatalmas befektetés a cég részéről, ám a cél is hatalmas, hiszen új perspektívába kívánják helyezni a Hyundai márka képét.


„Úgy gondolom, akárhogyan is szerepel az autó a WRC-ben, az mindenképpen segíti az eladásokat.” – mondja Alain Penasse, a Hyundai WRC igazgatója. „A Hyundai célja, hogy ezzel megfogja majd a fiatalokat. Eldöntötték ugyanis, hogy csinálniuk kell valamit, amellyel a márka fiatalosabbá és dinamikusabbá válhat.”

Azért választották a Forma-1 helyett a ralit, mert utóbbinak sokkal több köze van az utcai modellekhez. „A WRC-ben két jó dolog van. Az egyik, hogy a versenyautó nagyon közel áll az alap autóhoz. Továbbá úgy gondolom, a rali ma az egyik legnyitottabb sport a nézők és a versenyzők kapcsolata szempontjából. A vállalat menedzsmentje pedig éppen azt akarja, hogy a nézők minél közelebb legyenek az eseményekhez és az autókhoz.”


Ám csupán egy jól kinéző autó kevés lesz, amit a nézők a világ erdeiben megcsodálhatnak versenyzés közben. A csapat pontosan tudja, nyerniük kell ahhoz, hogy komolyan vegyék őket, amelyhez nagyon kemény munkára van szükség.   

A Volkswagen egy hatalmas költségvetéssel rendelkező csapattal és a két legjobb versenyzővel lépett be a WRC világába idén és Sebastian Ogier máris meghódította a világbajnokságot. Emellett a Citroen és a Ford is jelentősen meg fogja nehezíteni a Hyundai dolgát jövőre.  

Penasse visszafogottan nyilatkozik a csapat 2014-re várt teljesítményéről: „Mindenki győzelmet vár, ám hogy ez valós elvárás-e, az már más kérdés.” – mondja. „Úgy vélem, a cél egy erős csapat kialakítása és jó eredmények elérése lehet.”

Forrás: news.drive.com.au

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését