Bepillantás a Hyundai Motorsport kulisszatitkaiba
A Hyundai néhány kiválasztott újságírót nemrég körbevezetett
a márka új motorsport létesítményében, amely a jövő évi versenyre készülő rali csapat
otthona.
Hivatalosan ez a hely a Hyundai motorsport részlege, ám a
koreai márka számára ez sokkal többet jelent annál. Ez az a hely, ahol a
Hyundai új oldaláról kíván bemutatkozni a világnak. Végérvényesen le kíván
számolni azzal az előítélettel, hogy a márka csupán olcsó, nevetséges járművek
gyártására képes, ehelyett modern, innovatív és vagány típusokkal kívánja
felkelteni a vásárlók új generációjának figyelmét.
A még mindig gyerekcipőben járó létesítmény egy ipari
negyedben kapott helyet a Frankfurttól mindössze 45 percre fekvő Alzenauban. A
vállalat főnökei csupán 2012 végén döntöttek úgy, hogy csatlakoznak a
Volkswagen, a Ford és Citroen márkák WRC küzdelméhez, így minden rohamtempóban
készült el annak érdekében, hogy a csapat fel tudjon állni a 2014-es szezon
első versenyén Monte Carloban.
A Hyundai januárban foglalta el helyét, ám mostanra már 72
szakember dolgozik az i20 WRC flottáján. Az év végére számuk eléri majd a
108-at, mivel a csapat továbbra is mérnököket keres a WRC, sportautó és még a
német túraautó-bajnokság (DTM) köreiből is.
Nem egészen fél éves munka után az i20 WRC változatának első
példánya három ígéretes fiatal raliversenyző – Juho Hanninen, Bryan Bouffier és
Chris Atkinson – részvételével már készen állt a tesztekre. Júliustól egészen a
a következő idény kezdetéig a csapat minden két hétben kemény teszteken
próbálja tökéletesíteni az i20 raliautót.
A raliautó ugyanabban a gyárban kezdi életét, mint az utcai
modellek, a karosszériát közvetlenül a gyártósorról szállítják Németországba,
ahol a csapat megkezdi munkáját. Mire végeznek vele, az autónak már nem sok
köze van a hagyományos utcai autókhoz. Van benne bukókeret, aerodinamikus
karosszériaelemek és egyedi felfüggesztést is kapott azért, hogy megfeleljen a
WRC szabályainak.
Minden tesztelés, vagyis mintegy 2 500 km után az autót
visszabontják egészen az alapokig és újraépítik a következő ralira. Minden
egyes autó kb. 500 ezer euróba kerül a Hyundai számára, amelyből 2014 elejére
legalább 10 darabot szándékoznak építeni – ebből hatot a versenyekre, míg négyet
tesztelési célokra. 2015-ben pedig minden kezdődik elölről, mivel akkor már a
vadonatúj i20 modellre fog épülni a WRC autó.
A Hyundai egyelőre nem szándékozik főszponzort keresni a
projekthez, ehelyett a vállalat maga finanszírozza azt legalább három szezonon
keresztül. Ez egy hatalmas befektetés a cég részéről, ám a cél is hatalmas,
hiszen új perspektívába kívánják helyezni a Hyundai márka képét.
„Úgy gondolom, akárhogyan is szerepel az autó a WRC-ben, az mindenképpen
segíti az eladásokat.” – mondja Alain Penasse, a Hyundai WRC igazgatója. „A
Hyundai célja, hogy ezzel megfogja majd a fiatalokat. Eldöntötték ugyanis, hogy
csinálniuk kell valamit, amellyel a márka fiatalosabbá és dinamikusabbá válhat.”
Azért választották a Forma-1 helyett a ralit, mert utóbbinak
sokkal több köze van az utcai modellekhez. „A WRC-ben két jó dolog van. Az
egyik, hogy a versenyautó nagyon közel áll az alap autóhoz. Továbbá úgy
gondolom, a rali ma az egyik legnyitottabb sport a nézők és a versenyzők
kapcsolata szempontjából. A vállalat menedzsmentje pedig éppen azt akarja, hogy
a nézők minél közelebb legyenek az eseményekhez és az autókhoz.”
Ám csupán egy jól kinéző autó kevés lesz, amit a nézők a
világ erdeiben megcsodálhatnak versenyzés közben. A csapat pontosan tudja,
nyerniük kell ahhoz, hogy komolyan vegyék őket, amelyhez nagyon kemény munkára
van szükség.
A Volkswagen egy hatalmas költségvetéssel rendelkező
csapattal és a két legjobb versenyzővel lépett be a WRC világába idén és Sebastian
Ogier máris meghódította a világbajnokságot. Emellett a Citroen és a Ford is jelentősen
meg fogja nehezíteni a Hyundai dolgát jövőre.
Penasse visszafogottan nyilatkozik a csapat 2014-re várt
teljesítményéről: „Mindenki győzelmet vár, ám hogy ez valós elvárás-e, az már
más kérdés.” – mondja. „Úgy vélem, a cél egy erős csapat kialakítása és jó
eredmények elérése lehet.”
Forrás: news.drive.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!