Minőségi problémák miatt lemondott a Hyundai főmérnöke
A Hyundai Motor fejlesztőközpontjának vezetője lemondott,
miután az idei év rekordszintű visszahívási akciói veszélyeztetik a koreai
autógyártó minőségi hírnevét.
A Hyundai fejlesztőközpontjának elnökeként dolgozó Kwon Moon
Sik két vezetővel közösen adta be a felmondását, ám azt az autógyártó még nem
közölte, ki lesz Kwon utódja.
A lemondás előzményeként a Hyundai és annak leányvállalata,
a Kia Motors hatalmas visszahívási akciókat volt kénytelen elrendelni, többek
között Amerikában 1,7 millió járművet kellett átvizsgálniuk hibás féklámpák
miatt. Ezek a hibák súlyos csapást jelentenek a Hyundai számára, amely éveken
át arra törekedett, hogy az olcsó autóiról a közvéleményben élő képet
minőségivé alakítsa, amelynek részeként gyors termelési bővülést értek el olyan
piacokon, mint Brazília vagy Kína.
„A Hyundai valószínűleg meg kívánja újítani a légkört,
mielőtt bemutatnák új modelljeiket annak érdekében, hogy bizonyítsák, igenis
törődnek autóik minőségével.” – mondja Lee Sang Hyun, az NH Investment &Securities
elemzője. „A Hyundai szemtanúja volt annak, ahogyan a Toyota és más autógyártók
hibás minőség-ellenőrzése visszahat az üzleti sikerekre és mindenáron szeretné
elkerülni, hogy emiatt a figyelem középpontjába kerüljön.”
Az amerikai visszahívás középpontjában a hátsó féklámpa
olyan hibás működése állt, amely nem világít megfelelően és ennek következtében
többek között a sebességszabályzó sem kapcsol ki, így egy esetleges baleset
kockázata is megnőtt. A vállalat nemrég a visszahívást a Genesis 2007 decembere
és 2012 márciusa között gyártott autóira is kiterjesztette. Lee Won Hee, a
Hyundai pénzügyi vezetője még áprilisban közölte, hogy a cég az idei első
negyedévben 844 millió dollárt különített el az amerikai visszahívási akciók
kezelésére.
Az egykor olcsó, pl. a 4 995 dolláros Excel kisautóiról
ismert márka mára a világ vezető autómárkái közé küzdötte fel magát, amely nyolc
országban gyártja olyan autóit, mint a 14 545 dolláros kezdőáron kapható
Accent, vagy a paletta másik végén kapható 61 ezer dolláros Equus luxusautó. A Kiával
közösen a Hyundai csoport az értékesített autók darabszámát tekintve jelenleg a
világ ötödik legnagyobb autógyártója.
1998-ban Mong Koo Chung átvette apjától a vállalat vezetését,
aki a gyártott autók minőségére különösen nagy hangsúlyt helyezett és
kijelentette, hogy az autók minősége ugyanolyan magas színvonalú, mint a
Toyotáé. Ezt a kijelentését az Egyesült Államokban bevezetett 10 éves
hajtáslánc-garanciával támasztotta alá.
2012. januárjában a detroiti autós szakújságírók a Hyundai
Elantra modellnek ítélték az Év Autója címet. Az idén Koreában visszahívott
Genesis limuzin ugyanebben az évben elnyerte a J.D. Power minőségi díját a
kategóriában.
A Hyundai még ebben a hónapban tervezi bemutatni a Genesis
vadonatúj generációját, míg a Sonata új változata jövőre érkezik. Az autógyártó
szerint ezeken a modelleken keresztül szeretné ismét bizonyítani megújult
minőségbiztosítási rendszerét.
„Ismeretes, hogy Chung elnök lépseket tett a minőségi
kérdésekben és vállalat felelősségét.” – mondta Lee. „Nem kérdéses, hogy ez egy
jóval szigorúbb minőség-ellenőrzéshez vezet majd a vállalatnál.” – tette hozzá.
Forrás: bloomberg.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!