Minőségi problémák miatt lemondott a Hyundai főmérnöke


A Hyundai Motor fejlesztőközpontjának vezetője lemondott, miután az idei év rekordszintű visszahívási akciói veszélyeztetik a koreai autógyártó minőségi hírnevét.

A Hyundai fejlesztőközpontjának elnökeként dolgozó Kwon Moon Sik két vezetővel közösen adta be a felmondását, ám azt az autógyártó még nem közölte, ki lesz Kwon utódja.

A lemondás előzményeként a Hyundai és annak leányvállalata, a Kia Motors hatalmas visszahívási akciókat volt kénytelen elrendelni, többek között Amerikában 1,7 millió járművet kellett átvizsgálniuk hibás féklámpák miatt. Ezek a hibák súlyos csapást jelentenek a Hyundai számára, amely éveken át arra törekedett, hogy az olcsó autóiról a közvéleményben élő képet minőségivé alakítsa, amelynek részeként gyors termelési bővülést értek el olyan piacokon, mint Brazília vagy Kína.


„A Hyundai valószínűleg meg kívánja újítani a légkört, mielőtt bemutatnák új modelljeiket annak érdekében, hogy bizonyítsák, igenis törődnek autóik minőségével.” – mondja Lee Sang Hyun, az NH Investment &Securities elemzője. „A Hyundai szemtanúja volt annak, ahogyan a Toyota és más autógyártók hibás minőség-ellenőrzése visszahat az üzleti sikerekre és mindenáron szeretné elkerülni, hogy emiatt a figyelem középpontjába kerüljön.”

Az amerikai visszahívás középpontjában a hátsó féklámpa olyan hibás működése állt, amely nem világít megfelelően és ennek következtében többek között a sebességszabályzó sem kapcsol ki, így egy esetleges baleset kockázata is megnőtt. A vállalat nemrég a visszahívást a Genesis 2007 decembere és 2012 márciusa között gyártott autóira is kiterjesztette. Lee Won Hee, a Hyundai pénzügyi vezetője még áprilisban közölte, hogy a cég az idei első negyedévben 844 millió dollárt különített el az amerikai visszahívási akciók kezelésére.


Az egykor olcsó, pl. a 4 995 dolláros Excel kisautóiról ismert márka mára a világ vezető autómárkái közé küzdötte fel magát, amely nyolc országban gyártja olyan autóit, mint a 14 545 dolláros kezdőáron kapható Accent, vagy a paletta másik végén kapható 61 ezer dolláros Equus luxusautó. A Kiával közösen a Hyundai csoport az értékesített autók darabszámát tekintve jelenleg a világ ötödik legnagyobb autógyártója.  

1998-ban Mong Koo Chung átvette apjától a vállalat vezetését, aki a gyártott autók minőségére különösen nagy hangsúlyt helyezett és kijelentette, hogy az autók minősége ugyanolyan magas színvonalú, mint a Toyotáé. Ezt a kijelentését az Egyesült Államokban bevezetett 10 éves hajtáslánc-garanciával támasztotta alá.


2012. januárjában a detroiti autós szakújságírók a Hyundai Elantra modellnek ítélték az Év Autója címet. Az idén Koreában visszahívott Genesis limuzin ugyanebben az évben elnyerte a J.D. Power minőségi díját a kategóriában.   

A Hyundai még ebben a hónapban tervezi bemutatni a Genesis vadonatúj generációját, míg a Sonata új változata jövőre érkezik. Az autógyártó szerint ezeken a modelleken keresztül szeretné ismét bizonyítani megújult minőségbiztosítási rendszerét.


„Ismeretes, hogy Chung elnök lépseket tett a minőségi kérdésekben és vállalat felelősségét.” – mondta Lee. „Nem kérdéses, hogy ez egy jóval szigorúbb minőség-ellenőrzéshez vezet majd a vállalatnál.” – tette hozzá.

Forrás: bloomberg.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését