Frissített kínálattal mutatkozott be a Hyundai Los Angelesben
A Hyundai a 2013-as Los Angelesi Autószalonon bemutatta a 2014-es modellévre átalakított kínálatát, amelyben a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás autója is megtalálható lesz.
A Hyundai Motor Company a november 20-án megnyitott Los
Angelesi Autószalonon kiállította teljes 2014-es modellkínálatát, ahol a
megújult Accent, Elantra és Veloster modellek mellett bejelentették, hogy
jövőre az észak-amerikai piacra is bevezetik a Hyundai első kereskedelmi
forgalomban kapható üzemanyagcellás Tucson Fuel Cell modelljét.
Az új modellévre enyhén megújult a Hyundai Accent
belépőmodellje, amely gyakorlatilag ugyanazokat a kiegészítőket kapta meg,
amelyeket a modell orosz, koreai és indiai változatai is, így kívülről a (Premium
csomagban) LED nappali menetfénnyel felszerelt projektoros fényszórók jelentik
az újdonságot, míg belül egy érintésre hármat villantó komfortindexet,
elcsúsztatható napellenzőket, holttérmentes külső tükröket és tengelyirányban
is állítható kormánykereket kapott az autó, de javítottak az alapmodell
audióberendezésén is. Nem változtattak azonban az autó motorján, így jövőre is
egy 1,6 literes, 138 lóerős GDI motorral lesz kapható az Accent Amerikában.
Természetesen a legnagyobb érdeklődésre a Los Angelesben
leleplezett, megújult Elantra modell tarthat számot, habár emellett kisebb
változtatásokon ment át a modellsorozatba tartozó ötajtós GT és a Coupe is. A limuzin új első-hátsó
lökhárítókat, LED betétes fényszórókat és ködlámpákat kapott, de immár LED
fényforrások világítanak hátul is. A Hyundai mostantól nem kínál lemezfelniket
az Elantrához, így már alapáron járnak a 15, felárért pedig a 16 vagy 17 colos
alufelnik. Új felszereltségi szintként jelent meg a kínálatban az Elantra
Sport, amelyet kéttónusú 17 colos alufelnijeiről, krómozott kipufogójáról és
elegáns hátsó légterelőjéről könnyű felismerni.
Az enyhe külső átalakulást belül még kevésbé venni észre, de
új az audiorendszer, módosítottak a légbeömlőkön, a kijelzőkön és a középső felszereltségi
szinttől immár tolatókamerával is rendelkezik az autó. Ezenkívül új kárpitok,
új színösszeállítások közül válogathat a 2014-es Elantra vásárlója, aki a
továbbfejlesztett hangszigetelésnek is örülni fog majd.
A GT és a Coupe megjelenése ennél is kevesebbet változott. Az i30 amerikai megfelelője csupán LED hátsó lámpatestekkel gazdagodott, míg a Coupe első-hátsó lámpáin a limuzinnal összhangban módosítottak az új modellévre. A motorháztető alatt azonban annál nagyobb a változás, hiszen az eddigi 1,8 literes motort egy 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses egység váltotta le, amely immár 173 lóerős teljesítményre képes. Ez a motor mozgatja a négyajtós Elantra Sport változatát is. Amíg a GT verzióban az új motorhoz a hatfokozatú manuális mellett hatfokozatú automata is kérhető, addig a Coupe csak manuális váltóval rendelhető.
Jövő évre kissé átalakult a Hyundai különleges, 2+1 ajtós Veloster sportkupéja is, amelynek változatlan külseje elsősorban új, innovatív kiegészítőkkel gyarapodott. Az alapmodellek nappali menetfénye és holttérmentes külső tükrei mellett a Veloster olyan új hangrendszert kapott, amely a motorhangot a hangszórókon keresztül az utastérbe vezeti, ezzel is növelve a vezetési élményt. A Veloster Turbo változatot ezentúl nyomatékvektor-vezérléssel (Torque Vectoring Control – TVC) szerelik fel, amely a kerekekbe épített sebességszenzorok adatai alapján szükség esetén fékezi az autót kanyarodás közben.
Amerikában immár a Veloster Turbo modellt is lehet R-Spec kivitelben
rendelni, amely azonban a korábbiaktól eltérően nem magasabb teljesítményű,
különleges felszereltséggel rendelkező drágább modell, hanem inkább a Veloster
Turbo egy elérhetőbb árú változata lesz. Így a költség- és egyben súlycsökkentés
keretében nincs nyomógombos indítás, bőrülés, Supervision műszeregység, tükörindex,
fekete betétes műszerfal, ám ehelyett a 201 lóerős turbómotor mellé R-Spec
emblémás ülések és betétek, nagyobb első-hátsó rugók és átdolgozott futómű jár, de opcióként piros betétes karosszériaelemek is emelhetik a
Veloster egyéniségét.
A Hyundai standján kiállították a jövőre bemutatkozó üzemanyagcellás
Tucson Fuel Cell modellt is, amelynek elterjedését az amerikai képviselet különösen
nagyvonalú ajánlattal segíti. A program lényege, hogy jövő tavasztól 3 ezer
dollár (kb. 650 ezer Ft) befizetésével bárki beleülhet a jövő autójába, amelyet
havi 499 dollárért (kb. 107 ezer Ft) három évre bérelheti ki. Ez azonban még nem
minden, ugyanis ezért az összegért „korlátlan ingyenes hidrogén újratöltés” is
jár, vagyis az üzemanyag költsége nem a felhasználót terheli majd!
Mivel Amerikában összesen mindössze 10 hidrogén üzemanyagtöltő-állomás
van és abból kilenc Kaliforniában, így a Hyundai minden valószínűség szerint
először ott fogja kínálni új modelljét, bár a sajtóközlemény szerint a hidrogén
kutak terjedésével más régiókban is elérhetővé válik a Tucson Fuel Cell.
„Úgy gondoljuk, hogy az üzemanyagcellás technológia segít
elfogadtatni a környezetkímélő, zéró károsanyag-kibocsátású járműveket,
amelynek előnyeit együtt élvezhetjük majd.” – mondta John Krafcik, a Hyundai
Motor America vezetője a bemutatón, majd hozzátette: „A Tucson esetében ez akár
480 kilométeres hatótávot és 10 percnél rövidebb tankolási időt jelent egy villanymotor
azonnali nyomatékkarakterisztikájával párosítva. Kíváncsian várjuk, hogyan
fogadja majd a piac a modellt”.
Forrás: blog.hyundai.com, automotive.com, autoblog.com, autoblog.com, autoblog.com, autoevolution.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!