Dízelmotoroknál takarékosabb benzinest fejleszt a Hyundai


Annak ellenére, hogy az autógyártók a dízel-, illetve az elektromos motorokban látják a gazdaságosság útját, a Hyundai szerint a benzines motorokban is rengeteg tartalék rejlik.

A Hyundai szerint ugyanis egyáltalán nem elképzelhetetlen a valóban takarékos és emellett erős benzinmotorok kifejlesztése. Erről a gyártó egy sajtórendezvényen számolt be nemrég a koreai autógyártó amerikai fejlesztőközpontjában. A Hyundai a michigani Superior városában működő főhadiszállásán bemutatta az újságíróknak a jövőre vonatkozó elképzeléseit.

Bemutatták ugyanis a Hyundai vadonatúj fejlesztésű GDCI (Gasoline Direct Compression Injection) erőforrását, amely a gyáriak szerint hamarosan gyártásba is kerülhet. A márka célja „hagyományos benzinmotorral elérni a dízelek gazdaságosságát”, legalábbis Nayan Engineer, a Hyundai vezető motorfejlesztője szerint. Sőt, Engineer megfogalmazása szerint emellett „a hagyományos benzines erőforrásokkal összevethető, vagy éppen még jobb teljesítményre is képes, ráadásul kevesebb fenntartási költséggel üzemeltethető, mint azok.” A Hyundai állítása szerint az új, 1,8 literes GDCI erőforrás hasonló teljesítmény mellett jobb hatásfokkal dolgozik, mint egy 2,0 literes dízelmotor. 


Alapvetően a Hyundai új motorjában összedolgozta dízelmotorok és a benzinesek legjobb tulajdonságait, amelyhez kompresszort és turbófeltöltőt is csatlakoztattak, így növelve annak teljesítményét. Alacsonyabb fordulatszámon a kompresszor, míg magasabb fordulaton a turbófeltöltő gondoskodik megfelelő energiáról. Az extrém magas kompressziós aránynak (14,8:1), valamint a folyamatosan változó szelepvezérlésnek köszönhetően a Hyundai szerint az 1,8 GDCI kevesebbet fogyaszthat, mint a márka 2,0 literes dízelmotorja, miközben teljesítménye hozzá mérhető lesz. 

„A benzin talán a legjobb a dízelmotorok számára.” – mondta Engineer. John Juriga, a Hyundai csapatának egyik erőforrás-fejlesztője szerint a cél a „dízelmotorok legyőzése” volt, legalábbis az üzemeltetési költségek terén. Juriga hozzátette, hogy a dízelmotorok „nem gazdaságosak a fogyasztó számára”, valamint új GDCI motorjuk többletköltség nélkül kínálja a dízelek jobb hatásfokát és teljesítményét. 

Az új GDCI motort a Delphivel közösen fejlesztették ki és habár a motortípus gyártása még nincs napirenden, szeretnék jövőre megkezdeni az ezzel a motorral felszerelt járművek tesztelését. Engineer szerint a motort folyamatosan a későbbi termelésre optimalizálva fejlesztették, így szerint „a nem túl távoli jövőben” számíthatunk megjelenésére, talán már a jövőre esedékes új Sonata modellben.

Forrás: autoblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését