Malajziában is bemutatkozhat a Hyundai i40 és a Veloster Turbo


Úgy tűnik, a Hyundai a következő időszakban bővítheti maláj kínálatát, legalábbis erre utal a nemrég lefotózott három autó.

A Hyundainak képzőközpontja van Malajziában, ezért a helyiek már megszokták, hogy Glenmarie térségében néha találkoznak olyan koreai modellekkel, amelyek aztán soha nem mutatkoznak be az országban. Ezeket balkormányos felépítésükről azonnal fel lehet ismerni, az autók – amelyek között Genesis, Genesis Coupe és Azera is volt – csupán képzési célokat szolgálnak.


Ám nemrég három olyan különleges autó is felbukkant, amelyek nemcsak jobbkormányos kivitelűek voltak, de a képzési központ helyett az ország egy teljesen más szegletében, Putrajaya közelében tűntek fel. Ez utalhat arra, hogy a helyi kereskedőhálózat hamarosan bevezeti a modelleket.


Az egyik egy Hyundai Veloster Turbo, amelynek 1,6 literes, turbófeltöltéses T-GDI motorja 186 lóerős és maximális forgatónyomatéka 265 Nm 1 500 és 4 500-as percenkénti fordiulat között. Ez jóval több, mint a tavaly novemberben piacra vezetett Veloster 132 lóereje és 158 Nm nyomatéka. A belsőről készült felvételen pedig jól látható, hogy az autóhoz egy hatfokozatú automata váltóművet kapcsoltak.


A Veloster Turbo mellett egy i40 és i40 kombiról is sikerült fotókat készíteni ugyanott, így a Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) tovább bővíti a középkategóriás kínálatát is. A HSDM ugyanis már régóta forgalmazza a Sonata modellt, amely mellé vagy inkább fölé érkezne az i40.


Másfelől lehetséges, hogy az új i40 gyakorlatilag leváltja a Sonatát Malajziában, ahogyan nemrég Ausztráliában is megszüntették a Sonata forgalmazását. A Hyundai Australia megfogalmazása szerint a modell globális elérhetőségének korlátai miatt szüntették meg a középkategóriás Hyundai értékesítését. Ráadásul a frissebb konkurensek mellett a Hyundai Sonata értékesítése az elmúlt időszakban nagyot zuhant, ezért a HSDM-nek feltétlenül szüksége volna valamilyen vérfrissítésre.   


Az i40 csupán kevéssel kisebb, mint a Sonata, a hosszúság 50 mm-rel, míg a tengelytáv 25 m-rel kurtább, a két modell így ugyanabban a szegmensben verseng. Egyszerűen megfogalmazva a Sonata a Hyundai válasza az amerikai piacon a Toyota Camry és a Honda Accord modellekre, míg az i40 az európai piacon verseng a Volkswagen Passat és a Toyota Avensis ellen.   


Az  i40 limuzin és a kombi is a „2.0” jelzést viseli magán. Mivel az üzemanyagok minősége miatt szinte kizárt, hogy az importőr a közvetlen befecskendezéses GDI motorral hozza forgalomba az i40-et, így a maláj piacra várhatóan a Hyundai 2,0 literes, 162 lóerős Nu motorjával érkezik majd a modell.

Forrás: paultan.org

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését