Malajziában is bemutatkozhat a Hyundai i40 és a Veloster Turbo
Úgy tűnik, a Hyundai a következő időszakban bővítheti maláj
kínálatát, legalábbis erre utal a nemrég lefotózott három autó.
A Hyundainak képzőközpontja van Malajziában, ezért a helyiek
már megszokták, hogy Glenmarie térségében néha találkoznak olyan koreai
modellekkel, amelyek aztán soha nem mutatkoznak be az országban. Ezeket balkormányos
felépítésükről azonnal fel lehet ismerni, az autók – amelyek között Genesis,
Genesis Coupe és Azera is volt – csupán képzési célokat szolgálnak.
Ám nemrég három olyan különleges autó is felbukkant, amelyek
nemcsak jobbkormányos kivitelűek voltak, de a képzési központ helyett az ország
egy teljesen más szegletében, Putrajaya közelében tűntek fel. Ez utalhat arra,
hogy a helyi kereskedőhálózat hamarosan bevezeti a modelleket.
Az egyik egy Hyundai Veloster Turbo, amelynek 1,6 literes,
turbófeltöltéses T-GDI motorja 186 lóerős és maximális forgatónyomatéka 265 Nm 1 500
és 4 500-as percenkénti fordiulat között. Ez jóval több, mint a tavaly
novemberben piacra vezetett Veloster 132 lóereje és 158 Nm nyomatéka. A belsőről
készült felvételen pedig jól látható, hogy az autóhoz egy hatfokozatú automata
váltóművet kapcsoltak.
A Veloster Turbo mellett egy i40 és i40 kombiról is sikerült
fotókat készíteni ugyanott, így a Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) tovább
bővíti a középkategóriás kínálatát is. A HSDM ugyanis már régóta forgalmazza a
Sonata modellt, amely mellé vagy inkább fölé érkezne az i40.
Másfelől lehetséges, hogy az új i40 gyakorlatilag leváltja a
Sonatát Malajziában, ahogyan nemrég Ausztráliában is megszüntették a Sonata
forgalmazását. A Hyundai Australia megfogalmazása szerint a modell globális elérhetőségének
korlátai miatt szüntették meg a középkategóriás Hyundai értékesítését. Ráadásul
a frissebb konkurensek mellett a Hyundai Sonata értékesítése az elmúlt
időszakban nagyot zuhant, ezért a HSDM-nek feltétlenül szüksége volna
valamilyen vérfrissítésre.
Az i40 csupán kevéssel kisebb, mint a Sonata, a hosszúság 50
mm-rel, míg a tengelytáv 25 m-rel kurtább, a két modell így ugyanabban a
szegmensben verseng. Egyszerűen megfogalmazva a Sonata a Hyundai válasza az
amerikai piacon a Toyota Camry és a Honda Accord modellekre, míg az i40 az
európai piacon verseng a Volkswagen Passat és a Toyota Avensis ellen.
Az i40 limuzin és a
kombi is a „2.0” jelzést viseli magán. Mivel az üzemanyagok minősége miatt
szinte kizárt, hogy az importőr a közvetlen befecskendezéses GDI motorral hozza
forgalomba az i40-et, így a maláj piacra várhatóan a Hyundai 2,0 literes, 162
lóerős Nu motorjával érkezik majd a modell.
Forrás: paultan.org
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!