A Hyundai Elantra története - 1. rész
Jövő év elején lép színre a világ a Hyundai legkelendőbb
típusa, az Elantra/Avante modell hatodik nemzedéke, amelynek apropóján érdemes
visszatekinteni a típus gazdag múltjára.
Az 1990 októberében bemutatott Elantra (J1) még a Mitsubishi-eredetű
1,6 literes négyhengeres benzinmotorjával mutatkozott be. A 16 szelepes
erőforrás 113 lóerőt teljesített, amellyel az első Elantra 9,5 másodperc alatt
gyorsult fel 100 km/órás sebességre, végsebessége elérte a 187 km/órát, városi
fogyasztása pedig 10,7 liter/100 km-re jött ki. később, 1993-ban a Hyundai már
a szintén japán eredetű 1,8 literes, 124 lóerős motorral is kínálta ezt a
modellt.
Az Elantra 1992 és 1995 között piactól függően kapott némi
frissítést, elsőként az európai változat viselte hűtőmaszkján a Hyundai jelenleg
megszokott emblémáját, miközben az amerikai piacra szánt változatok még a korábbi
logót viselték. Európában az autót ebben az időben még Lantrának hívták.
Az autó 1993-ban, majd később 1994-ban kapott újabb
ráncfelvarrást, amelyek elsősorban az autó első és hátsó részét érintették. Az Elantrában
már ekkor blokkolásgátló, első légzsákok, ködlámpák, elektromos tükrök és
opciós alufelnik is megtalálhatóak voltak.
Amíg manapság az Elantra Amerika legnépszerűbb lépcsőshátú
modelljei között szerepel, addig a 90-es évek elején bemutatott őse ezt
egyáltalán nem mondhatta el magáról, amelyben nagy szerepe volt az akkori
koreai autókra jellemző megbízhatatlanság is.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!