Százezer új i20 eladását tervezi a Hyundai jövőre
A Hyundai i20 modell első generációjának 2009 januári
bevezetése óta a kisautó Németországban és Európa más részein is rendkívül
sikeressé vált.
2009 óta csak Németországban 85 ezer, míg ugyanebben az
időszakban Európában több mint 400 ezer példány talált gazdára a kisautóból. Ezt
a sikert szeretné a Hyundai megismételni a vadonatúj i20 generációval, amelyből
a 2014 decemberi piaci bevezetés után első teljes értékesítési évében, azaz
2015-ben kereken 100 ezer darabot tervez eladni. Ezzel az i20 piaci részesedése
Németországban nagyjából 20 százalék körül lehet.
„Németországban tavaly 16 288 ügyfelünk választotta az
i20 modellt, amellyel 3,6 százalékos piaci részt szereztünk a német
kisautópiacon, ráadásul a 17 százalékkal visszaeső szegmensben növekedést
tudtunk felmutatni” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland
vezetője. „Az új formatervű, tágasabb és továbbfejlesztett minőségű i20-tól
2015-től további növekedési lehetőséget várunk.” Tavaly a márkán belüli 16
százalékos arányával az i30 (30 %) és az ix35 (19 %) után i20 volt a harmadik
legkeresettebb Hyundai modell a német piacon.
Európában évente 2,86 millió B kategóriás kisautót
értékesítenek évente, amely a forgalomba helyezések 22 százalékával a
legnagyobb arányú az autópiacon. A Global Insight felmérése szerint a szegmens
2017-ig további 14 százalékkal 3,25 millió eladott autóra növekedhet.
A Hyundai Motor Europe rüsselsheimi technikai központjában megrajzolt
és fejlesztett új i20 modell a koreai márka törökországi Izmitben található
gyártóbázisáról kerül Európa autópiacaira. Itt már az új i10 termelésének
megkezdése előtt összességében egymilliárd euró értékben bővítették az üzem
kapacitását. Ezzel a Hyundai egyre inkább európai autómárkává válik: az itt
értékesített modellek 95 százaléka rüsselsheimi fejlesztőközpontban születik,
90 százalékuk pedig Európában készül.
Az új Hyundai i20 az i10 és a Genesis limuzin után már a
harmadik azon 22 modell és modellváltozat közül, amelyeket a Hyundai a „Terméklendület
2017”
programon belül 2017-ig bemutat majd.
Forrás: hyundai-presselounge.de