A Hyundai megelőzheti a Marutit Indiában


Amióta belépett az indiai piacra, a dél-koreai Hyundai folyamatosan sikert sikerre halmoz, amely miatt sokan úgy gondolják, néhány éven belül legyőzheti a piacot eddig uraló Maruti Suzukit is.

Kiváló stratégiájával, remek termékportfóliójával és márkapozícionálásával a Hyundai az elmúlt 16 évben az egyetlen olyan autógyártóvá nőtte ki magát, amely versenyre képes kelni az indiai piacon domináns Maruti Suzuki vállalattal, amely már önmagában is hatalmas teljesítmény.

Pontosan emiatt néhány iparági szakértő szerint nem elképzelhetetlen, hogy a Hyundai a következő évtizedben megelőzheti a Maruti Suzukit a személyautó-piacon. iparági értesülések szerint a Hyundainak kidolgozott növekedési tervei vannak az indiai piachoz, amelynek fontos részei a következő években bemutatkozó modellek.

Az elmúlt egy-másfél évben ugyanis a Maruti Suzuki nem működött teljes gőzzel, amely lehetőséget ad a versenytárs Hyundai számára, hogy kezében vegye az irányítást. India legnagyobb autómárkájaként a Maruti Suzuki augusztusban mutatta be Stingray modelljét, amely azonban valahogyan mégsem váltott ki nagy visszhangot a vásárlókból.


A Hyundai ezt kihasználva még nagyobb hírverést csapott Grand i10 modelljének, amely teljesítményével, stílusával és gazdaságosságával hatalmas vihart kavarva egészen a megérdemelt Év Autója címig vitte az új kisautót. A Hyundai Grand i10 az új Ford EcoSporttal egyetemben szinte szó szerint azonnal az indiai vásárlók kedvence lett

Bár a Maruti Suzuki korábbi bestsellereinek, a Swiftnek és az Alto 800-nak köszönhetően továbbra is sikerült megőriznie vezető helyét a koreai márka támadásával szemben, a Hyundai azonban továbblépett. Idén februárban bemutatta az Xcent kompakt limuzint, nem engedve a Maruti Suzuki szorítását. A premieráradat azonban tovább folytatódott, hiszen idén augusztusban, szinten pontosan egy évre a Grand i10 bevezetése után színre lépett az Elite i20.

A Maruti Suzukit nem kicsit aggaszthatja a Hyundai és a Honda előretörése. Ennek legbiztosabb jeleként még az új limuzin, a Ciaz premierje előtt elhagyta székét Mayank Pareek, a Maruti Suzukit hosszú ideje irányító vezetője. A hírek szerint a vállalat friss ötleteket keres a Hyundai és a Honda támadásainak visszaveréséhez.


„Ez egy kritikus időszak a Maruti Suzuki számára, hiszen a nemzetközi versenytársak szorítása erősödik. A vállalatok növelik termelési kapacitásaikat és még több modellt mutatnak be. Pareek tapasztalata segítette volna a Maruti Suzuki első helyének megőrzését” – mondta egy iparági szakértő.

Mi ez, ha nem elég ok arra, hogy paradigmaváltás történjen a jövő indiai autópiacán? A Hyundai a jövőben is terjeszkedni készül: új bemutatók mellett a közeli jövőben egy új gyár felépítésére is számítani lehet. Habár ez így könnyűnek látszik, ám abban biztosak lehetünk, hogy a koreai márkának meg kell majd küzdenie a Marutival az első helyért. A jövőre bemutatkozó új Hyundai ix25 pedig egy újabb lépés lesz az elsőség felé…

Forrás: cartrade.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei