A Hyundai megelőzheti a Marutit Indiában
Amióta belépett az indiai piacra, a dél-koreai Hyundai folyamatosan
sikert sikerre halmoz, amely miatt sokan úgy gondolják, néhány éven belül
legyőzheti a piacot eddig uraló Maruti Suzukit is.
Kiváló stratégiájával, remek termékportfóliójával és
márkapozícionálásával a Hyundai az elmúlt 16 évben az egyetlen olyan
autógyártóvá nőtte ki magát, amely versenyre képes kelni az indiai piacon
domináns Maruti Suzuki vállalattal, amely már önmagában is hatalmas
teljesítmény.
Pontosan emiatt néhány iparági szakértő szerint nem
elképzelhetetlen, hogy a Hyundai a következő évtizedben megelőzheti a Maruti Suzukit
a személyautó-piacon. iparági értesülések szerint a Hyundainak kidolgozott növekedési
tervei vannak az indiai piachoz, amelynek fontos részei a következő években
bemutatkozó modellek.
Az elmúlt egy-másfél évben ugyanis a Maruti Suzuki nem működött
teljes gőzzel, amely lehetőséget ad a versenytárs Hyundai számára, hogy kezében
vegye az irányítást. India legnagyobb autómárkájaként a Maruti Suzuki
augusztusban mutatta be Stingray modelljét, amely azonban valahogyan mégsem váltott
ki nagy visszhangot a vásárlókból.
A Hyundai ezt kihasználva még nagyobb hírverést csapott
Grand i10 modelljének, amely teljesítményével, stílusával és gazdaságosságával hatalmas
vihart kavarva egészen a megérdemelt Év Autója címig vitte az új kisautót. A
Hyundai Grand i10 az új Ford EcoSporttal egyetemben szinte szó szerint azonnal
az indiai vásárlók kedvence lett
Bár a Maruti Suzuki korábbi bestsellereinek, a Swiftnek és
az Alto 800-nak köszönhetően továbbra is sikerült megőriznie vezető helyét a
koreai márka támadásával szemben, a Hyundai azonban továbblépett. Idén februárban
bemutatta az Xcent kompakt limuzint, nem engedve a Maruti Suzuki szorítását. A premieráradat
azonban tovább folytatódott, hiszen idén augusztusban, szinten pontosan egy
évre a Grand i10 bevezetése után színre lépett az Elite i20.
A Maruti Suzukit nem kicsit aggaszthatja a Hyundai és a
Honda előretörése. Ennek legbiztosabb jeleként még az új limuzin, a Ciaz
premierje előtt elhagyta székét Mayank Pareek, a Maruti Suzukit hosszú ideje
irányító vezetője. A hírek szerint a vállalat friss ötleteket keres a Hyundai
és a Honda támadásainak visszaveréséhez.
„Ez egy kritikus időszak a Maruti Suzuki számára, hiszen a
nemzetközi versenytársak szorítása erősödik. A vállalatok növelik termelési
kapacitásaikat és még több modellt mutatnak be. Pareek tapasztalata segítette
volna a Maruti Suzuki első helyének megőrzését” – mondta egy iparági szakértő.
Mi ez, ha nem elég ok arra, hogy paradigmaváltás történjen a
jövő indiai autópiacán? A Hyundai a jövőben is terjeszkedni készül: új
bemutatók mellett a közeli jövőben egy új gyár felépítésére is számítani lehet.
Habár ez így könnyűnek látszik, ám abban biztosak lehetünk, hogy a koreai
márkának meg kell majd küzdenie a Marutival az első helyért. A jövőre
bemutatkozó új Hyundai ix25 pedig egy újabb lépés lesz az elsőség felé…
Forrás: cartrade.com